Gå til innhold

Altibox er deprimerende! Livet er trist uten NAT GEO WILD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mistet denne kanalen etter å ha flyttet og eneste TV leverandøren jeg kan ha har nå droppet NAT GEO WILD ( altibox) 

det er uten tvil den verste abonnement for TV kanaler man kan få. Er rett og slett tortur å ha altibox og de har ingen planer å forandre seg til det bedre selv etter å ha mottatt klager. 

Skulle ønske NAT GEO WILD kunne i det minste kommet som en app. Jeg har prøvd finne ut en måte å kunne få se dyre programmene selv uten kanalen men ser mørkt ut. Har noen her noe hjelpsom informasjon om dette temaet? Tenkte det skader vel ikke å høre med dere. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke hjelpe deg desverre men det jeg misliker mest med vanlig tv via Altibox er den dårlige bilde kvaliteten.
Canal Digital parabol men også GET har mye bedre bilde kvalitet på alle tv kanalene.
Om det er fiber teknologien,dårligere dekodere eller dårligere bitrate på signalene vet jeg ikke men jeg har lært meg å leve med det....mulig jeg bytter når boretslag avtalen går ut.
Forresten....ikke noe parabol løsninger som kan hjelpe deg med NAT GEO WILD?

Skrevet

Kun streaming for min del, fra nyttår (har nå kun altibox internett): vurderer selv tv2 sumo og dplay, sistnevnte har visst animal planet (kanskje ikke fullt så bra som NGW men?), men sparer både NRK-lisens og tv-avgiften. Vurderer å streame via en amerikansk IP-adresse, for da åpner det seg flere TV-leverandører. (Savner VH1 Classic) 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, NAT GEO WILD må skrives høyt.

Anonymkode: 578cc...b41

Skrevet
2 timer siden, F S skrev:

Kun streaming for min del, fra nyttår (har nå kun altibox internett): vurderer selv tv2 sumo og dplay, sistnevnte har visst animal planet (kanskje ikke fullt så bra som NGW men?), men sparer både NRK-lisens og tv-avgiften. Vurderer å streame via en amerikansk IP-adresse, for da åpner det seg flere TV-leverandører. (Savner VH1 Classic) 

Hmm det er jo faktisk ganske smart av deg.   Du har gitt meg noen idéer. Ser egentlig lite på vanlig TV etter at altibox var eneste alternativ der jeg flyttet. Er enig, savner VH1 Classic. Har hatt de fleste TV leverandører som Get, canal digital og nå denne. Get var uten tvil det beste. Håper de en dag vil gjøre sånn at man har større muligheter til å kunne velge de. Animal planet har endret seg til det verre. Med tanke på at den heter animal planet så burde det være om dyr/natur. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, NAT GEO WILD må skrives høyt.

Anonymkode: 578cc...b41

Vel det er jo sånn det vises på selve kanalen. Så ja. 

Skrevet
2 timer siden, LetsPlay skrev:

Kan ikke hjelpe deg desverre men det jeg misliker mest med vanlig tv via Altibox er den dårlige bilde kvaliteten.
Canal Digital parabol men også GET har mye bedre bilde kvalitet på alle tv kanalene.
Om det er fiber teknologien,dårligere dekodere eller dårligere bitrate på signalene vet jeg ikke men jeg har lært meg å leve med det....mulig jeg bytter når boretslag avtalen går ut.
Forresten....ikke noe parabol løsninger som kan hjelpe deg med NAT GEO WILD?

Rart du sier det for har lagt mere og mere merke til det dårlige bildekvaliteten. Har problemer med det men også med at kanaler faller ut/ henger seg opp og dårlig Internett til tider. Kan lite om hvordan TV leverandører funker og hvorfor steder som Rogaland nesten bare bruker altibox og at sånne som Get og canal digital ikke kan komme som et alternativ flere steder. 

Jeg skal absolutt sjekke ut dette med parabol. Takk for tipset 

Skrevet (endret)
12 timer siden, Uheldig skrev:

Rart du sier det for har lagt mere og mere merke til det dårlige bildekvaliteten. Har problemer med det men også med at kanaler faller ut/ henger seg opp og dårlig Internett til tider. Kan lite om hvordan TV leverandører funker og hvorfor steder som Rogaland nesten bare bruker altibox og at sånne som Get og canal digital ikke kan komme som et alternativ flere steder. 

Jeg skal absolutt sjekke ut dette med parabol. Takk for tipset 

Sjekka og kanalen NGW ligger i familiepakka til canal digital parabol.....via kabel så må den kjøpes som ekstra kanal utenom grunnpakka tror jeg.
Så kanalen er ikke tilgjengelig i grunnpakka til CD....blir litt dyrt hvis du kun er ute etter denne kanalen.
Selv om jeg er misfornøyd med vanlig tv fra Altibox så er de veldig bra på internet her hos meg.

EDIT: Ser at kanalen kan velges hos altibox hvis du på linken åpner VALGFRIE KANALER (kanaler som kan velges med 1 poeng) boksen.
Mulig dette ikke gjelder for deg der du bor?
https://www.altibox.no/privat/tv/#fastekanaler-0

Endret av LetsPlay
Skrevet (endret)

Oj tusen tusen takk :nordvesta:

lurer på hvorfor de har sagt at det ikke er mulig å få den kanalen. Har pratet med de minst 3 ganger. Men nå tok jeg kontakt med de igjen og fikk høre noe helt annet. Han sa det samme som du. Så da skal jeg sjekke dette ut med engang. 

Setter stor pris på hjelpen! 

Edit: har nå fått kanalen. Rart at Lyse har sagt hele tiden at jeg ikke kunne få den. Men er super happy for å endelig kunne se på. Eneste er at teksten mangler. Har noen andre det problemet? Jeg chattet med Lyse og han skulle sjekke det men har gått nesten 1 uke og teksten er fortsatt borte. Det gjelder kun den kanalen 

Endret av Uheldig
Oppdatering

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...