AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #1 Skrevet 31. desember 2017 Jeg ønsker å skifte ut den gamle oppvaskkummen som består av to kummer med en større dypere og mere funksjonell kum. Den ene lille kummen jeg har idag er svært upraktisk. Ifb med dette lurer jeg på om hele benkeplaten må skiftes? Og er det en spesiell kum dere vil anbefale? Vurderer også et nytt armatur, som kan løftes av og dusje store gryter etc. Kjøkkenet mitt er lite ken tenker at det kan gjøres funksjonelt fordet og glad hvis dere deler erfaringer Anonymkode: 8a972...680
cleangal Skrevet 31. desember 2017 #2 Skrevet 31. desember 2017 Hvis den nye kummen passer i hullet etter den gamle (eller er større slik at hullet må utvides) trenger du ikke ny benkeplate. Hvis den nye kummen er mindre sier det seg vel selv at du må ha ny plate. 3
T-Rex Skrevet 31. desember 2017 #3 Skrevet 31. desember 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Vurderer også et nytt armatur, som kan løftes av og dusje store gryter etc. Anonymkode: 8a972...680 Dette er ultrapraktisk, også for å få skylt oppvaskkummen(e)! Går aldri tilbake til noe annet. Du kan eventuelt vurdere å kjøpe et armatur hvor du har muligheten for å koble på en hageslange. Dette er vel ikke aktuelt for alle, men kan være kjekt for å vaske balkongen, for eksempel.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #4 Skrevet 31. desember 2017 5 minutter siden, T-Rex skrev: Dette er ultrapraktisk, også for å få skylt oppvaskkummen(e)! Går aldri tilbake til noe annet. Du kan eventuelt vurdere å kjøpe et armatur hvor du har muligheten for å koble på en hageslange. Dette er vel ikke aktuelt for alle, men kan være kjekt for å vaske balkongen, for eksempel. Link? Pris på denne? Anonymkode: 8a972...680
T-Rex Skrevet 31. desember 2017 #5 Skrevet 31. desember 2017 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker said: Link? Pris på denne? Anonymkode: 8a972...680 Jeg finner det ikke i farten, spør i en rørleggerforretning. Det jeg så på var et Grohe armatur. Her er et annet Grohe armatur, som er bra (moren min har det): https://www.vvskupp.no/produkter/kjøkken/kjøkkenbatteri/grohe/eurodisc/grohe-eurodisc-1-greps-kjøkkenarmatur-med-uttrekkbar-tut-krom-32257001-p0000018566 Det har dusjfunksjon, som også er veldig praktisk når noe skal skylles. Endret 31. desember 2017 av T-Rex 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #6 Skrevet 31. desember 2017 La meg anbefale underlimt vask. På armatursiden er jeg svak for Oras og for Grohe. Har hatt armaturer fra dem i 20 år nå, og er fremdeles strålende fornøyd. Personlig syne jeg nok Grohe sitt kjøkkenarmatur av den typen du ønsker deg er det som ser mest funksjonelt ut. Anonymkode: 83af6...2d3 1
Kamikatze Skrevet 31. desember 2017 #7 Skrevet 31. desember 2017 Nei, benkeplaten må ikke skiftes. Er den nye vasken større, utvider en bare hullet etter malen, som følger med kummen. Er nykummen mindre, kan du lage en "mansjett" av en metallplate etc. Er for eksempel benkeplaten svart/mørk grå og vasken rustfritt stål, kan mansjetten lages i rustfritt stål, eller svart plexiglass. Eller en kan ta accenter fra miljøet. Har kjøkkenet kobberdetaljer, kan det bli bra med et mellomlegg av kobber mellom benkeplate og kumme. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #8 Skrevet 1. januar 2018 https://www.bad.no/p-f423f1f7/blandebatteri-kjoekken/tapwell-rin-887-kjoekkenbatteri-med-uttrekkbar-haanddusj-og-avstengningskran-krom ca 3500,- for kjøkkenkran med uttrekk. Franke, Intra og Blanco er anerkjente produsenter av kjøkkenvasker. Anonymkode: 74873...d61 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #9 Skrevet 1. januar 2018 1 time siden, Kamikatze skrev: Nei, benkeplaten må ikke skiftes. Er den nye vasken større, utvider en bare hullet etter malen, som følger med kummen. Er nykummen mindre, kan du lage en "mansjett" av en metallplate etc. Er for eksempel benkeplaten svart/mørk grå og vasken rustfritt stål, kan mansjetten lages i rustfritt stål, eller svart plexiglass. Eller en kan ta accenter fra miljøet. Har kjøkkenet kobberdetaljer, kan det bli bra med et mellomlegg av kobber mellom benkeplate og kumme. Takk for bra tips Anonymkode: 8a972...680 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå