Gå til innhold

Er det vi eller naboen som er rar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved kl.20 var jeg, ungene og mannen ute og skøt opp noen fyrverkeri like ved huset vårt, på en snuplass mellom to hus (godt avstand mellom husene). 

Så kommer nabodama ut og skjeler oss ut, hun brøler til oss og sier at vi skal dra til helvette, at om huset hennes brenner opp så skal hun ta hevn og tenne på vårt, og at vi er noen dømmende idioter uten sympati og fornuft:sjokkert: 

Ungene (5 og 3 år) ble så klart livredde, jeg er så satt ut, samme er min mann. Denne dama har bodd her siden sommeren, hun sitter nesten alltid inne og jeg har sett henne ute 2-3 ganger siden hun flyttet hit. 

Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal takle dette, bør mannen eller jeg gå over og si unnskyld? :klo:

Anonymkode: 209cc...2da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er slik du beskriver det, er det selvfølgelig naboen som er rar. Mer en rar spør du meg. 

• Liker 25
Skrevet

Det er hvertfal ikke dere som er rar! 

Naboen deres har mest trolig en psykisk sykdom, la det ligge, ikke gå over til henne da dette kan føre til enda mere bråk. Legg det bak deg, helt enkelt :) 

Godt nyttår!:nordvesta:

• Liker 23
Skrevet

Høres ikke ut som om naboen er helt i vater, for å si det mildt. Dere gjorde ikke noe ulovlig, så la det ligge. 

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, cleangal skrev:

Høres ikke ut som om naboen er helt i vater, for å si det mildt. Dere gjorde ikke noe ulovlig, så la det ligge. 

De aller fleste plasser er det faktisk ulovlig frem til midnatt.

Anonymkode: fca58...86b

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dere er respektløse som skyter opp raketter nær hus. Kom dere til en fotballbane eller annen åpen plass! Har selv skjelt ut en nabo som skremte hunden min tidligere i dag. 
Dere er egoistiske som skyter opp nær hus. Det er faktisk folk som er redde raketter og som har dyr. 

Anonymkode: 4b6bb...c05

Men å be TS og familien om å dra til helvette og kalle dem for dømmende idioter er vel å ta i! Spesielt når det er små barn til stedet:nei:

• Liker 27
Skrevet

Jeg synes det er ufint av dere å fyre opp raketter mellom husene! Og utrolig spesiell måte å ordlegge seg på fra naboen. 

Anonymkode: 5ee1b...14b

• Liker 27
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nåja. Den melodien er ikke helt uten # og b.

Sikkerhetssone. Den er merket på fyrverkeriet dere kjøpte. Den er merket klart og tydelig. Om det var mindre fri sone til nærmeste hus så hadde du flaks, og bør gjøre hjemmeleksa bedre neste år.

Hensyn er en annen faktor. den skal ikke undervurderes den heller.

Hvor ville du ellers med denne nabokrangelen? Søke støtte? Jeg synes dere var like dumme begge to.

Anonymkode: 2c772...59e

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste plasser er det lov fra 18.00 til 02.00.

• Liker 31
Skrevet

Spør fordi jeg lurer på om jeg bør si unnskyld eller ikke? Det er jo god avstand fra hennes hus og til der vi sto! Ekke snakk om at vi skjøt opp fyrverkeri mellom to hus som står trangt inntil hverandre, så brannfare er det nok heller ikke

Anonymkode: 209cc...2da

Skrevet

Hvis hun sitter nesten alltid inne så kan hun vel ikke gå noe særlig? 

Ellers, regner med at dere alle hadde vernebriller? 

Anonymkode: c6a87...b37

Skrevet
2 minutter siden, cleangal skrev:

De fleste plasser er det lov fra 18.00 til 02.00.

Det stemmer :)   Jeg har bodd i flere byggfelt/ tettbygde strøk opp gjennom årene, og det har da alltid vært helt vanlig å gå ut tidlig på kvelden og skyte opp fyrverkeri med de minste ungene.  Naboen til Ts er rar, syk eller gal :frustrert:

Anonymkode: 71ee3...f72

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naboen til Ts er rar, syk eller gal :frustrert:

Anonymkode: 71ee3...f72

Det holder sikkert med å si at naboen har personlige problemer. :) 

Anonymkode: c6a87...b37

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg skvatt en halvmeter opp av sofaen nettopp da noen fyrte av et batteri på parkeringsplassen utenfor. Jeg skulle ønske det ble total forbud mot raketter i tettbygd strøk - for det gjaller i veggene.

Når det nå ikke er forbudt, må alle vise hensyn. Jeg konstaterte at de ikke hadde fyrt opp inntil husveggen (kikket ut vinduet) selv om det var sånn det føltes da det smalt. Og jeg lot det bli med det. Du bør kanskje tenke over at det høres helt utrolig godt inne når det smeller.

Men å skjelle ut folk på den måten og skremme små unger er virkelig lavmål. Det hadde jeg ikke gjort. Hadde det stått noen og fyrt opp rett utenfor her hadde jeg gått ut til dem og spurt om de kunne gå litt lenger unna. På en HØFLIG måte.

Skrevet (endret)
2 timer siden, Blondie65 skrev:

Jeg skvatt en halvmeter opp av sofaen nettopp da noen fyrte av et batteri på parkeringsplassen utenfor. Jeg skulle ønske det ble total forbud mot raketter i tettbygd strøk - for det gjaller i veggene.

Når det nå ikke er forbudt, må alle vise hensyn. Jeg konstaterte at de ikke hadde fyrt opp inntil husveggen (kikket ut vinduet) selv om det var sånn det føltes da det smalt. Og jeg lot det bli med det. Du bør kanskje tenke over at det høres helt utrolig godt inne når det smeller.

Men å skjelle ut folk på den måten og skremme små unger er virkelig lavmål. Det hadde jeg ikke gjort. Hadde det stått noen og fyrt opp rett utenfor her hadde jeg gått ut til dem og spurt om de kunne gå litt lenger unna. På en HØFLIG måte.

Enig!! Synes det er en uting at folk sender opp fyrverkeri i boligområder.  Vi har dyr, og dyrene blir vettskremte!! En ting er klokken 12, men når naboer begynner klokken 18 og det holder på til nærmere kl 01, da synes jeg det er ille!! 

Men har aldri skjelt ut naboene for det... 

Endret av tirben
  • Liker 6
Skrevet

Etter å ha brukt over to timer på å legge toåringen min i kveld, har jeg fått mer og mer forståelse for naboen din, må det innrømmes. Jada, hun burde ordlagt seg på en bedre måte, men disse evinnelige smellene som bare fortsetter og fortsetter. Til å bli gal av. Og alle gjør det "for ungenes skyld". Hva med de barna som faktisk bør sove da?

Anonymkode: d737e...3b5

• Liker 9
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ehh nei, de ller fleste steder følger normalregler med lov fra 18 til 02

Anonymkode: ca181...ccc

• Liker 5
Skrevet

Hadde blitt ganske forbanna selv,selv om hun kunne ordlagt seg bedre.

Her har det smelt i mange timer,har en livredd 1-åring som skvetter til og våkner her.

Ganske tettbygd her.

Anonymkode: 8b6f3...35f

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes egentlig at det er ganske ugreit å komme med beskrivelser av denne naboen som kommer frem av denne tråden. Dersom naboen aldri har utvist slik oppførsel tidligere og ellers ikke er til plage tenker jeg at det er greit å vise litt raushet. Noen har hunder som blir redde når det skytes opp, andre er redde selv eller det kan være andre årsaker som ligger til grunn. Sterke følelser kan gjøre at man reagerer litt irrasjonelt og fyrer seg opp. Det har vel du også gjort minst en gang selv TS? Nå vet jeg ikke hva du mener med "god avstand", men uansett synes jeg du gjerne kan ta deg en tur til naboen for en konstruktiv dialog. Jeg ville ikke ha vært så opptatt av hvem som har rett ifølge lovverket. Hør heller hennes side og spør hvordan hun vil at dere skal gjøre det annerledes. Hvis det er levelige innspill hun kommer med kan dere prøve å følge det. Hvis det er ganske urimelig (selv om jeg synes dere er vrange om dere MÅ skyte opp akkurat der) kan dere vennlig si at dere dessverre ikke kan følge hennes ønsker og ellers skal prøve å ta de hensyn dere kan ta. 

Barn overlever et sint menneske i ny og ne. De vil også følge din og mannens reaksjon, så hvis dere hauser det opp vil jo de også bli mer redde av opplevelsen. Noe å tenke over. 

Anonymkode: f966c...923

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...