Gjest Tiny i.i. Skrevet 4. februar 2005 #1 Skrevet 4. februar 2005 Pluttselig ( :o ) er vesla blitt 1/2 år, og det er på tide at hun kan sovne selv, uten pupp, og sove hele natten. Selvsagt blir det grining og skriking. Feller noen tårer jeg også, føler det er naturstridig å la henne ligge når hun skriker. Men jeg var flink i går/natt, tok henne ikke opp bare trøstet noen ganger. Naturlig nok tenkte jeg tanker som "er hun sulten?" (hun fikk masse mat/melk før hun la seg, og helsesøster sa at hun ikke trenger mat nattestid lenger) "har hun vondt noe sted?" "er hun redd?" "tror hun at jeg ikke er glad i henne lenger?" Nå lurer jeg på hvor mange netter med skriking jeg kan forvente meg? Hørte om ei som bare brukte to netter, men det hørtes lite ut..?
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2005 #2 Skrevet 4. februar 2005 Det er neppe noen trøst, men vi brukte 3 uker på å få orden på dette med leggingen.... Men nå ser det ut til at vi har funnet løsningen som fungerer hos oss. Det er jo helt grusomt å høre på denne skrikingen, men det gjelder å være konsekvent. Selvfølgelig må man jo høre etter på gråten at det bare er trass og "jeg vil ikke ligge her"-gråting. Lykke til! Hilsen Lille meg
silja Skrevet 4. februar 2005 #3 Skrevet 4. februar 2005 å ja jeg vet - er så ille å la de ligge når man egentlig bare vil ta dem opp til puppen.... vi holder på med det samme nå, litt avvening, tiltross for at snuppa bare er 5mnd'er. Dette fordi hun sov hele natten før, men så gjorde jula til at hun la seg til nye (u)vaner. Nå gir jeg vann (kokt + avkjølt) når hun våkner på natta. Og planen er at hun etterhvert vil tenke at det erjo ikke noe stats å våkne for Går greit, bae kommet til dag 3 enda men... 1.natt: tok vannflaska litt, men så var det nok og hylte - oge jeg klarte ikke holde meg :oops: så gav henne litt pupp også... med lovnad at fom neste natt er det helt slutt - for konsekvent må man være. 2.natt: sov hun gjennom :-) 3.natt: våknet kl 01 og fikk vann, og sovnet igjen. Våknet på nytt kl 3 og ble så fornærmet på vannflasken... småsutret veldig og skrek bittelitt. Jeg lot henne ligge, viste av og til at jeg var der, puttet i smokken osv - og da hylte hun enda mere... stakkar, skjønte ikke hvorfor mamma plutselig ble så kostbar med melka...? innen en halvtime sovnet hun igjen, og sov til 7. (legger seg forresten i 1930-tiden) ikke noe særlig å ligge å høre henne klage når jeg vet at jeg har det hun vil ha - at jeg kan får henne blid liksom.... håper det snart løser seg - og det for dere også! har hørt det ofte tar tre dager - iallefall at tre dager er de værste liksom...
Gjest Tiny i.i. Skrevet 9. februar 2005 #4 Skrevet 9. februar 2005 Det ble bare en natt med en del skriking. Etter det har hun sovet natten igjennom. Dvs hun våkner et par ganger og småprater litt, men sovner fort igjen. Kan også legge henne uten at hun sovner ved puppen. Det er så deilig!
silja Skrevet 9. februar 2005 #5 Skrevet 9. februar 2005 så godt å høre da! det er snart i orden tenker jeg
Vimsevips Skrevet 9. februar 2005 #6 Skrevet 9. februar 2005 Så flott, slik skulle jeg ønske vi også hadde hatt det.. Vi hadde hyl og skrik hver natt og kveld fra 2 til 14mnd, og så selvsagt i kortere og legre perioder seinere også :-?
Rannva Skrevet 10. februar 2005 #7 Skrevet 10. februar 2005 I kveld skal jeg på kino med noen venninner, mens sambo legger vesla. Utrolig gøy med baby, men deilig å kunne gå ut alene også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå