AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #1 Skrevet 31. desember 2017 Hei, Vurderer å kjøpe en leilighet. Har snakket med megler og h*n sier at jeg har reservert boligen. I tilfelle det kommer noen andre interessenter. I prospektet til boligen så står det at det er førstemann til mølla. Hva er rett her, har jeg rett til å kjøpe boligen til nåværende pris? Anonymkode: e3ade...230
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #2 Skrevet 31. desember 2017 Hvordan skal vi kunne svare deg på hvilken avtale du har inngått med megler når vi okke har vært tilstede? Har du signert på noe salg, innlagt bud el? Er dette en ny bolig ingen har bodd i eller eid før? Anonymkode: c66a2...f60
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #3 Skrevet 31. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan skal vi kunne svare deg på hvilken avtale du har inngått med megler når vi okke har vært tilstede? Har du signert på noe salg, innlagt bud el? Er dette en ny bolig ingen har bodd i eller eid før? Anonymkode: c66a2...f60 Nei, har ikke signert på noe salg har heller ikke lagt inn noe bud. Dette er en ny bolig som ingen har bodd i før. Anonymkode: e3ade...230
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #4 Skrevet 31. desember 2017 Jeezus. Vet banken hvor lite du kan om verden? Du har reservert! Innen en tid må du signere, gjør du ikke det mister du reservasjonen din. Anonymkode: 3e4cd...a82 1
Gjest Blondie65 Skrevet 31. desember 2017 #5 Skrevet 31. desember 2017 Man reserverer leiligheten i påvente av at finansiering går i orden. Jeg aner ikke om utbygger har lov å selge den til noen andre i mellomtiden - men det vil jeg faktisk tro at de ikke gjør. Jeg har reservert leilighet en gang i påvente av finansiering og da ble leiligheten markert med gult i leilighetsvelgeren - og da jeg sa fra meg denne fordi banken ikke ville være med på finansieringen ble den grønn igjen. Solgte leiligheter er markert med rødt.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #6 Skrevet 31. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeezus. Vet banken hvor lite du kan om verden? Du har reservert! Innen en tid må du signere, gjør du ikke det mister du reservasjonen din. Anonymkode: 3e4cd...a82 Det er ikke reservert innen en tid. Anonymkode: e3ade...230
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #7 Skrevet 31. desember 2017 Altså det er ikke satt en tidsfrist på reservasjonen, men det er satt en reservasjon. Anonymkode: e3ade...230 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #8 Skrevet 31. desember 2017 Høres ut som det er nybygg, og da er det fastpris. Det er ingen som kan by. Kan du ikke bare spørre megler hva reservasjonen egentlig betyr? Det er liksom slike ting de skal vite. Anonymkode: 8ae3b...6ce
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #9 Skrevet 31. desember 2017 Og forresten: Sitat Har snakket med megler og h*n sier at jeg har reservert boligen. I tilfelle det kommer noen andre interessenter. Hvorfor skulle du kunne reserve den om noen andre kan kjøpe den når den er reservert? Det gir ingen mening. Anonymkode: 8ae3b...6ce
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #10 Skrevet 1. januar 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som det er nybygg, og da er det fastpris. Det er ingen som kan by. Kan du ikke bare spørre megler hva reservasjonen egentlig betyr? Det er liksom slike ting de skal vite. Anonymkode: 8ae3b...6ce Jo, reservasjonen betyr at jeg har førsteretten til å kjøpe boligen til nåværende pris, men hvis det kommer noen andre interessenter så må jeg svare innen x antall dager hvis jeg fortsatt ønsker boligen til nåværende pris. 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Og forresten: Hvorfor skulle du kunne reserve den om noen andre kan kjøpe den når den er reservert? Det gir ingen mening. Anonymkode: 8ae3b...6ce Det er jeg som har reservert boligen, slik jeg forsto det så kan så kan ingen andre da kjøpe boligen, men som skrevet ovenfor så må jeg handle innen x antall dager hvis det kommer noen andre som vil kjøpe boligen. Anonymkode: e3ade...230
Gjest Blondie65 Skrevet 1. januar 2018 #11 Skrevet 1. januar 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, reservasjonen betyr at jeg har førsteretten til å kjøpe boligen til nåværende pris, men hvis det kommer noen andre interessenter så må jeg svare innen x antall dager hvis jeg fortsatt ønsker boligen til nåværende pris. Det er jeg som har reservert boligen, slik jeg forsto det så kan så kan ingen andre da kjøpe boligen, men som skrevet ovenfor så må jeg handle innen x antall dager hvis det kommer noen andre som vil kjøpe boligen. Anonymkode: e3ade...230 Så hva er det da du egentlig lurer på?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #12 Skrevet 1. januar 2018 Det høres ut som du har svaret på alt noen foreslår her, så jeg skjønner ikke hvorfor du lager en tråd her. Spør megler hvis det er noe du er usikker på, ikke en gjeng som ikke vet hva slags avtale du har inngått Anonymkode: 15734...8e7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #13 Skrevet 1. januar 2018 Akkurat nå, Blondie65 skrev: Så hva er det da du egentlig lurer på? Jeg lurer på om megleren sitt ord egentlig holder hvis det kommer noen andre interessenter på banen? Dette er en dyktig megler, men jeg spør for sikkerhetsskyld. I prospektet til boligen så står det at det er førstemann til mølla. Anonymkode: e3ade...230
Gjest Blondie65 Skrevet 1. januar 2018 #14 Skrevet 1. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på om megleren sitt ord egentlig holder hvis det kommer noen andre interessenter på banen? Dette er en dyktig megler, men jeg spør for sikkerhetsskyld. I prospektet til boligen så står det at det er førstemann til mølla. Anonymkode: e3ade...230 Du er først, du har reservert. Hvis du gir aksept og ordner finansiering er leiligheten din. Den blir ikke solgt til andre før du har sagt den fra deg eller fristen er gått ut.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #15 Skrevet 1. januar 2018 Akkurat nå, Blondie65 skrev: Du er først, du har reservert. Hvis du gir aksept og ordner finansiering er leiligheten din. Den blir ikke solgt til andre før du har sagt den fra deg eller fristen er gått ut. Takk for svar, men finnes det noen regler på dette? Anonymkode: e3ade...230
Gjest Blondie65 Skrevet 1. januar 2018 #16 Skrevet 1. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, men finnes det noen regler på dette? Anonymkode: e3ade...230 Nei. Det må du faktisk spørre megler om.
penny_ Skrevet 1. januar 2018 #17 Skrevet 1. januar 2018 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, men finnes det noen regler på dette? Anonymkode: e3ade...230 Regner med du har alt dette skriftlig. Om megleren har skrevet at det er slik du skriver her, så vil han nok få litt problemer om han skulle finne på å selge den til noen andre. Jeg skjønner ikke helt hvorfor han skulle gjøre det. Det betyr jo ingenting for han hvem som kjøper. Eller tror du han har tenkt å selge til en bekjent? ;p Endret 1. januar 2018 av penny_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå