Gå til innhold

Er dere enige med Francesca Stavrakopoulou‏ om hennes kommentar om Richard Dawkins

Anbefalte innlegg

Skrevet

I've debated with Dawkins on TV and discussed religion with him off camera. My impression is that he misunderstands the nature of religion.

Så er dere enige med Professor Francesca Stavrakopoulou‏  at Richard Dawkins ikke forstår religionens natur?

Anonymkode: a5cff...d67

Videoannonse
Annonse
Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Det jeg ikke skjønner er at det er nødvendig å poste anonymt.

Skrevet
Akkurat nå, Tom Bäcker skrev:

Det jeg ikke skjønner er at det er nødvendig å poste anonymt.

Jeg forstår ikke hvorfor du skriver i tråden uten å svare på det som blir spurt om.

Enten svar eller hold deg unna tråden.

• Liker 2
Skrevet

Go Dawkins! 

Anonymkode: 54167...b60

• Liker 1
Skrevet

Religionens natur er å misinformere så mange som mulig. Om man ikke ønsker å være en del av det viser det at man er den smarte parten i den "diskusjonen".

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg har ikke satt meg inn i denne saken men kan på generelt grunnlag si at en aldri vil få forståelse for religion eller Gud fra et ateistisk ståsted. Uten å sympatisere med guddommen, de hellige tekster, menneskene som leser disse, og hvordan de leses får en umulig innsikt i de troendes virkelighet. 

Endret av Gjøksuppe
Skrevet

Kan ikke si noe om dette sitatet uten å kjenne konteksten, men Dawkins er blant dem som har en tendens til å argumentere mot guder ingen tror på.

• Liker 1
Skrevet
På 31.12.2017 den 21.10, linsejesus skrev:

Kan ikke si noe om dette sitatet uten å kjenne konteksten, men Dawkins er blant dem som har en tendens til å argumentere mot guder ingen tror på.

Den finnes tusenvis av guder og ingen tror på dem alle sammen.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 31.12.2017 den 18.03, AnonymBruker skrev:

I've debated with Dawkins on TV and discussed religion with him off camera. My impression is that he misunderstands the nature of religion.

Så er dere enige med Professor Francesca Stavrakopoulou‏  at Richard Dawkins ikke forstår religionens natur?

hvor er kilden til dette sitatet???????   Jeg er delvis enig, så vet du det. :-)

Anonymkode: e7c2e...7dd

Skrevet
På 2.1.2018 den 1.26, Midgard skrev:

Den finnes tusenvis av guder og ingen tror på dem alle sammen.

Jeg tror på dem alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...