Gå til innhold

Om det blir krig i Norge....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, linsejesus skrev:

Hvorfor utvandret 800.00 nordmenn til Amerika? Hvorfor ble de ikke her og prøvde å gjøre sitt eget land bedre?

De utvandret fordi de kunne. Hadde amerikanerne stengt dørene hadde blitt igjen hjemme for å bygge landet.

Innvandring til Europa skjer fordi vi lar det skje. Stenger vi dørene blir de hjemme og bygger landet sitt, eventuelt river det ned. Deres valg.

Anonymkode: e4699...025

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

De utvandret fordi de kunne. Hadde amerikanerne stengt dørene hadde blitt igjen hjemme for å bygge landet.

Innvandring til Europa skjer fordi vi lar det skje. Stenger vi dørene blir de hjemme og bygger landet sitt, eventuelt river det ned. Deres valg.

Anonymkode: e4699...025

Det er ikke alle som har et land å bygge.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, linsejesus skrev:

Det er ikke alle som har et land å bygge.

De fleste har det. Og et folk uten land har ingenting. Det er derfor det er såpass alvorlig at den politiske ledelsen i Europa konkurrerer med hverandre om å gi bort Europa i gave til 3.verden. Den dagen vi blir minioritet i våre respektive hjemland, er løpet kjørt.

Anonymkode: 1cb9e...f6b

AnonymBruker
Skrevet

Det er stor forskjell på å flykte til et naboland kontra å det å krysse 8-10 trygge land før man velger å slå seg ned. Man er først en hykler hvis man krysser mange landegrenser for å nå landet med best velferd.

Anonymkode: 21fea...914

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

De fleste har det. Og et folk uten land har ingenting. Det er derfor det er såpass alvorlig at den politiske ledelsen i Europa konkurrerer med hverandre om å gi bort Europa i gave til 3.verden. Den dagen vi blir minioritet i våre respektive hjemland, er løpet kjørt.

Anonymkode: 1cb9e...f6b

Det er ingen som er for ubegrenset innvandring, og mitt inntrykk er at også venstresiden begynner å ta problemene mer inn over seg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville først og fremst blitt igjen og kjempet for landet mitt. Hadde jeg vært nødt, hadde jeg flyktet til et naboland eller et land som har en kultur som ligner min egen. Jeg ville ikke flyktet til Somalia eller Irak. Jeg vil gladelig ha svensker i Norge og alle som kan oppføre seg og bidra til samfunnet. Vesentlige forskjeller der.

Anonymkode: b5d32...c98

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, linsejesus skrev:

Hvorfor utvandret 800.00 nordmenn til Amerika? Hvorfor ble de ikke her og prøvde å gjøre sitt eget land bedre?

Hvorfor er utvandringen til Amerika relevant? Hva folk valgte å gjøre for over 100 år siden har ingen relevans for diskusjonen. Personene som utvandret er døde. Det er ingen av dem som sitter på KG i dag og diskuterer flyktning- og asylpolitikk, og de som nettopp sitter her i Norge og diskuterer er etterkommere etter de som ikke utvandret. Jeg forstår ikke hvorfor en del av oss som er i mot enkelte former for innvandring, må stå skolerett og forklare oss om utvandringen til Amerika. 

Denne utvandringen skjedde i en annen tid og annen kontekst. Hvis halve Norge hadde utvandret til USA i dag for å leve på deres trygdesystem, så tror jeg det hadde blitt oppstyr. Vi ser også hvordan USA med et over 300 mil lang grensegjerde mot Mexico gjør det de kan for å holde folk ute. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg forstår ikke hvorfor en del av oss som er i mot enkelte former for innvandring, må stå skolerett og forklare oss om utvandringen til Amerika. 

Det var et svar til dette:
"Men de var vel ingen nordmenn som reiste rundt halve jordkloden, og bosatte seg der for resten av livet (selv imangfoldige år etter at krigen var over!) og levde på statens regning...."

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si det til Kong Haakon.

Si det til regjeringen Nygaardsvold.

Si det til Charles de Gaulle.

Si det til Osvald Harjo.

Si det til alle de tyske jødene som flyktet fra tyske områder.

Si det til de russiske partisanene som visste de ville få minimum 25 år i straffeleirene fordi de hadde "latt seg ta til fange av fienden."

Si det til tyske soldater som deserterte av samvittighetsgrunner.

Si det til norske motstandsfolk som rømte over grensen under trussel om tortur og død.

Si det til norske homofile, kommunister, frimurere og politiske dissidenter som stod på tyskernes interneringsliste.

Si det til de norske studentene som klarte å unnslippe tyskernes massedeportasjoner i 1943.

Si det til alle de som klarte å rømme fra tyske arrester i norge, og søkte tilflukt over grensen.

Si det til de som flyktet fra tyskernes gjengjeldelsesrepresalier etter sabotasjeaksjoner.

Si det til alle som visste at de ville bli drept dersom tyskerne fant dem.

Si det til alle i verden som vet at de dør enten av vold eller sult hvis de blir i det landet de er født i.

Fortell dem at de ikke fortjener å komme vekk fra umiddelbare trusler om vold, tortur, sultedød eller drap.

Fortell dem hvor feige de er som ikke går en smertefull død i møte med rak rygg og uforferdet blikk.

Er du tøff nok til å fortelle dem at de ikke fortjener å leve dersom de ikke velger død og smerte? Hadde du vært tøff nok til å ta det valget selv?

Anonymkode: caca3...1e8

Ja, det var feige og landsforrædere hele gjengen. 

Skrevet
På 31.12.2017 den 18.13, heipådegsann skrev:

Risikerer ikke at babyen min blir torturert bare for å ikke bli sett på som feig ihvertfall. Hadde jeg følt vi var i stor fare hadde jeg tatt med med ungen og flyktet.

Derfor støtter jeg forsåvidt også innvandrere som har gjort det samme :)

Verden handler ikke bare om deg og barnet ditt. 

Skrevet
På 31.12.2017 den 17.55, AnonymBruker skrev:

Så kan dere som klager på at flyktninger kommer til Norge dessverre ikke flykte fra Norge.

Jeg mener dere vil vel ikke oppføre dere som hyklere.

Anonymkode: 3f3f1...9ca

Altså, en kan flykte til Sverige om en må, uten at det er hykleri å mene at Syrere ikke bør gjøre det samme, gitt avstanden mellom landene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...