Gå til innhold

Om det blir krig i Norge....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så kan dere som klager på at flyktninger kommer til Norge dessverre ikke flykte fra Norge.

Jeg mener dere vil vel ikke oppføre dere som hyklere.

Anonymkode: 3f3f1...9ca

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så kan dere som klager på at flyktninger kommer til Norge dessverre ikke flykte fra Norge.

En hver person som flykter fra landet sitt istedenfor å bli igjen og kjempe for landet sitt er feige og burde skamme seg. 

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor skulle det bli krig i Norge? Hvis folk faktisk er redde for dette er de ganske langt utpå jordet.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, strynejenta skrev:

En hver person som flykter fra landet sitt istedenfor å bli igjen og kjempe for landet sitt er feige og burde skamme seg. 

Risikerer ikke at babyen min blir torturert bare for å ikke bli sett på som feig ihvertfall. Hadde jeg følt vi var i stor fare hadde jeg tatt med med ungen og flyktet.

Derfor støtter jeg forsåvidt også innvandrere som har gjort det samme :)

• Liker 5
Skrevet

Under andre verdenskrig reiste en del nordmenn til for eksempel Sverige eller Storbritannia. Men da måtte de arbeide temmelig hardt, for føden / lite penger. I tillegg reiste de faktisk tilbake til Norge igjen, etter at verdenskrigen var overstått... 

Men de var vel ingen nordmenn som reiste rundt halve jordkloden, og bosatte seg der for resten av livet (selv imangfoldige år etter at krigen var over!) og levde på statens regning....

Anonymkode: 052ae...2c7

• Liker 9
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Under andre verdenskrig reiste en del nordmenn til for eksempel Sverige eller Storbritannia. Men da måtte de arbeide temmelig hardt, for føden / lite penger. I tillegg reiste de faktisk tilbake til Norge igjen, etter at verdenskrigen var overstått... 

Men de var vel ingen nordmenn som reiste rundt halve jordkloden, og bosatte seg der for resten av livet (selv imangfoldige år etter at krigen var over!) og levde på statens regning....

Jo, det har mange nordmenn gjort, spesielt til USA, da de syntes forholdene her i landet var for dårlige. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, linsejesus skrev:

Jo, det har mange nordmenn gjort, spesielt til USA, da de syntes forholdene her i landet var for dårlige. 

Og de fikk liksom penger fra amerikanske myndigheter, for å bosette seg i Statene? :nisse:

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Og de fikk liksom penger fra amerikanske myndigheter, for å bosette seg i Statene? :nisse:

Nei, hadde de gjort det ville nok mange flere ha reist. Poenget er at nordmenn ikke lar være å flytte til andre land fordi de har bedre moral enn andre folkeslag.

AnonymBruker
Skrevet

Du har kun rett dersom 1/4 av de stridsdyktige mennene flyktet gjennom halve verden, for å bosette seg i Japan, fordi de hadde de beste sosiale godene.

- for deretter å voldta, drepe, lemleste og stjele, samt nekte å lære japansk og påtvinge japanere streng kodeks og støtte til å bygge kirker, fordi jeg var kristen.

Å flykte til nærmeste nabo og regruppere for å fortsette striden er helt legitimt, så lenge polikitere og generaler kapitulerer. 

Trådstarters innlegg er blodrødt vissvass.

Anonymkode: c1b8d...b6b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, selvsagt ikke.

Anonymkode: eddbe...a8e

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, strynejenta said:

Snakk for deg selv, Norge er ikke verdt risikere livet sitt for. Jeg konverterer til svensk

Anonymkode: c64de...392

Skrevet

Du hadde ingen nyttårsfest å gå på skjønner jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, strynejenta said:

Si det til Kong Haakon.

Si det til regjeringen Nygaardsvold.

Si det til Charles de Gaulle.

Si det til Osvald Harjo.

Si det til alle de tyske jødene som flyktet fra tyske områder.

Si det til de russiske partisanene som visste de ville få minimum 25 år i straffeleirene fordi de hadde "latt seg ta til fange av fienden."

Si det til tyske soldater som deserterte av samvittighetsgrunner.

Si det til norske motstandsfolk som rømte over grensen under trussel om tortur og død.

Si det til norske homofile, kommunister, frimurere og politiske dissidenter som stod på tyskernes interneringsliste.

Si det til de norske studentene som klarte å unnslippe tyskernes massedeportasjoner i 1943.

Si det til alle de som klarte å rømme fra tyske arrester i norge, og søkte tilflukt over grensen.

Si det til de som flyktet fra tyskernes gjengjeldelsesrepresalier etter sabotasjeaksjoner.

Si det til alle som visste at de ville bli drept dersom tyskerne fant dem.

Si det til alle i verden som vet at de dør enten av vold eller sult hvis de blir i det landet de er født i.

Fortell dem at de ikke fortjener å komme vekk fra umiddelbare trusler om vold, tortur, sultedød eller drap.

Fortell dem hvor feige de er som ikke går en smertefull død i møte med rak rygg og uforferdet blikk.

Er du tøff nok til å fortelle dem at de ikke fortjener å leve dersom de ikke velger død og smerte? Hadde du vært tøff nok til å ta det valget selv?

Anonymkode: caca3...1e8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi hadde flyktet, hadde vi flyktet til land i nærområdet og blitt der. 

Hvorfor skulle vi flyktet halve jorda rundt gjennom dusinvis av trygge land, når vi kan være trygge i land med samme kultur og religion?

Anonymkode: e4699...025

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si det til Kong Haakon.

Si det til regjeringen Nygaardsvold.

Si det til Charles de Gaulle.

Si det til Osvald Harjo.

Si det til alle de tyske jødene som flyktet fra tyske områder.

Si det til de russiske partisanene som visste de ville få minimum 25 år i straffeleirene fordi de hadde "latt seg ta til fange av fienden."

Si det til tyske soldater som deserterte av samvittighetsgrunner.

Si det til norske motstandsfolk som rømte over grensen under trussel om tortur og død.

Si det til norske homofile, kommunister, frimurere og politiske dissidenter som stod på tyskernes interneringsliste.

Si det til de norske studentene som klarte å unnslippe tyskernes massedeportasjoner i 1943.

Si det til alle de som klarte å rømme fra tyske arrester i norge, og søkte tilflukt over grensen.

Si det til de som flyktet fra tyskernes gjengjeldelsesrepresalier etter sabotasjeaksjoner.

Si det til alle som visste at de ville bli drept dersom tyskerne fant dem.

Si det til alle i verden som vet at de dør enten av vold eller sult hvis de blir i det landet de er født i.

Fortell dem at de ikke fortjener å komme vekk fra umiddelbare trusler om vold, tortur, sultedød eller drap.

Fortell dem hvor feige de er som ikke går en smertefull død i møte med rak rygg og uforferdet blikk.

Er du tøff nok til å fortelle dem at de ikke fortjener å leve dersom de ikke velger død og smerte? Hadde du vært tøff nok til å ta det valget selv?

Anonymkode: caca3...1e8

Det er vel mye som ksn kritiseres med flukten til regjeringen.

De viste at tyske skip var på vei. De hadde sett at Ttskland rustet opp igjen og hadde angrepet mange land.

Men det ble aldri sent en mobiliseringsordre for å møte trusselen. De bare stakk med halen mellom benene. Hva skal man med forsvar da? 

Heldigvis ble det litt mer orden på ting når konge og regjering fikk fotfeste i england og ledet motstandskampen i Norge derifra.

Blir det krig i Norge. Skal vi holde fienden tilbake til Nato kommer til unnsetning. 

Anonymkode: 121a2...2ea

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle vi flyktet halve jorda rundt gjennom dusinvis av trygge land, når vi kan være trygge i land med samme kultur og religion?

Vil du være i et land som ligger i ruiner. Fordi folket prøvde å kuppe regjeringen men tapte. Eller begynne på nytt. Hvor landet du flytter til  legger alt til rette for deg, og du slipper å jobbe eller gjøre noe for det selv?

Det er mye lettere enn å bli og gjennoppbyge landet de har lagt i ruiner.

Anonymkode: 121a2...2ea

AnonymBruker
Skrevet

Balkanisering lenge før krig tipper jeg. Det vil bli forskjellige soner med vakhold for å slippe inn og ut fra de forskjellige sonene.

Anonymkode: b595e...b0c

AnonymBruker
Skrevet

Dere som mener krig i Norge er urealistisk: Amerikanske styrker har fått etablere seg på Værnes, en time utenfor Trondheim. Alle som ser på USA som en fiende, vil dermed ha Midt-Norge som en del av fiendebildet sitt. Jeg tenker litt på situasjonen mellom USA og Nord-Korea.

Det andre, på grunn av innvandring, dårligere økonomi, høyere arbeidsledighet og økt misnøye mellom land, har gjort Europa til et mindre stabilt kontinent. Noen har nevnt balkanisering. Jeg tenker at "noen" kan tenkes å ha interesser i et svakt Europa. Hvem kan det være? Norge er nabo med Russland, Russland har allerede vist interesse i europeisk jord (Krim).

Sist Norge var i krig, var egentlig ingen av krigsherrende interesserte i Norge eller nordmenn. Men på grunn av geografien vår er vi utsatt. Vi er nabo med Russland og den som kontrollerer norskekysten vil ha lettere tilgang til det europeiske kontinentet. Om jeg var Putin hadde jeg ikke sett mørkt på å ha isfrie havner fra Murmansk til Kattegat, men hva vet vel jeg.

Saudi-Arabia har også vist ideologisk interesse i Europa ved å finansiere moskeer fremfor å ta i mot flytninger fra Syria og andre deler av Midtøsten.

Ikke vet jeg men jeg syns det virker som om Europa er presset og at andre har hatt interesser i Europa en god stund (1. og 2.verdenskrig).

Anonymkode: 1cb9e...f6b

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Det hadde jeg motbevist.

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor utvandret 800.00 nordmenn til Amerika? Hvorfor ble de ikke her og prøvde å gjøre sitt eget land bedre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...