Gå til innhold

De første ordene?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en sønn på 14 mnd, som ennå ikke har sagt noe særlig til ord. Litt uklart "mamma" og "takk". Dette er det eneste. Litt bekymret, er dette velig lite? Hvor mye sa/sier deres på denne alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste hadde en lovende språkutvikling helt til han begynte å gå. Da var det full konsentrasjon om beina, og full stopp i språkutviklingen.

Ikke vær bekymret! Det er vel først i to-års alderen at unger begynner å bli forståelige for andre, er det ikke?

Jeg vet om "unger" som ikke kunne snakke forståelig i 4-års alderen, som helt uten hjelp er blitt store, artikulerte, skoleflinke og sosiale tenåringer :-)

Gjest porselen
Skrevet

Mine gutter begynte ikke å prate forståelig for andre før de var ca. 3 år. Den ene av guttene mine gikk til logoped i flere år pga. dårlig språkutvikling etter å ha hatt hørselsproblemer. Men det skal man ikke tro i dag. Jenta pratet forståelig for andre da hun var 1,5 år, lærte fort ordet urettferdig og når det kunne brukes........ :)

Skrevet

jeg har gjennom jobben møtt på flere barn som ikke har hatt noe særlig språk før de har vært 2 år, men når språket da har kommet har det kommet for fullt. Synes ikke at du skal bekymre deg for dette. Barn er forskjellige noen prater sent, andre går sent......

Skrevet

Tror ikke det er noe grunn til bekymring enda, noen bruker lenger tid enn andre. Jenta mi er snart 13 mnd., og sier heller ikke noe mer enn mamma og pappa. Storesøster var ganske lik på samme alderen, men før hun var 2 prata hun som bare det. En spennende tid fra de er 1 til 2 år, de utvikler seg masse!

Skrevet

Veldig variabelt ja..

Min jente var kjempetidlig ute. Sa over ti ord tydelig før hun var ett år. sa mamma 8 mndr gammel.

Lillebroren min sa ikke en døyt før han var over to...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...