AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #1 Skrevet 31. desember 2017 Vi vet alle om alt det negative religion har gitt oss. Men har det kommet noe positivt ut av religion ? Anonymkode: d3575...d13
Silfen Skrevet 31. desember 2017 #2 Skrevet 31. desember 2017 Mor theresa for eksempel. Og alle andre som gjør gode ting i religionens navn. 1
Gjest GiftMann38 Skrevet 31. desember 2017 #3 Skrevet 31. desember 2017 Religion hjalp mennesker å organisere en felles moral i samfunn med dårlig lovverk og enda dårligere håndhevelse av dette lovverket. Det er en temmelig fantastisk bra ting. Samtidig hjalp den Muhammed å erobre Mekka og Medina. Usikker på om det var udelt positivt.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #4 Skrevet 31. desember 2017 Akkurat nå, Silfen skrev: Mor theresa for eksempel. Og alle andre som gjør gode ting i religionens navn. Men har dette noe med religion å gjøre?. Ikke religiøse mennesker gjør da også gode ting. Anonymkode: d3575...d13 1
Morpheus Skrevet 31. desember 2017 #5 Skrevet 31. desember 2017 I kriger og konsentrasjonsleire har religion gitt folk håp slik at de har taklet og levd seg igjennom det. Men igjen så har det vært på grunn av religion at krigene har startet i utgangspunktet. Eller at de har havnet i konsentrasjonsleire. Siden de tror på jødedommen. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #6 Skrevet 31. desember 2017 Tro har gitt millioner av mennesker et bedre liv. Det vi ser av ødeleggelse og krig osv handler om kapitalisme, ikke religion, selvom the big corporations vil at vi skal tro det. Anonymkode: 4dd26...05e 3
Citpensacola Skrevet 31. desember 2017 #7 Skrevet 31. desember 2017 14 minutter siden, Silfen said: Mor theresa for eksempel. Og alle andre som gjør gode ting i religionens navn. Hvis du tror Mor Theresa var spesielt "god" bør du virkelig oppdatere deg litt. Hun var nemlig en ondskapsfull drittkjerring. 2
Silfen Skrevet 31. desember 2017 #8 Skrevet 31. desember 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men har dette noe med religion å gjøre?. Ikke religiøse mennesker gjør da også gode ting. Anonymkode: d3575...d13 Selvfølgelig. Men når mennesker i lys av sin tro føler seg kallet til å gjøre godt, så er det jo religion som har en medvirkende årsak, eller hva.
omarel Skrevet 31. desember 2017 #9 Skrevet 31. desember 2017 (endret) 19 minutter siden, GiftMann38 skrev: Samtidig hjalp den Muhammed å erobre Mekka og Medina. Usikker på om det var udelt positivt. Hvor har du hentet dette fra? Verken Medina eller Mekka ble erobret? Han var født i Mekka? I Medina så ble han tatt i mot av innbyggere uten våpen. Han entret byen som emigrant sammen med følgesvennen, Abo Bakr, det vil si at det var kun to personer den dagen. Kan du ikke dette her, så tyder det på at det meste du vet om islam er bygget på feil info. Endret 31. desember 2017 av omarel
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #10 Skrevet 31. desember 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi vet alle om alt det negative religion har gitt oss. Men har det kommet noe positivt ut av religion ? Anonymkode: d3575...d13 Om vi utelukker religion i det jeg skal svare, så har kristendom gitt mange ett nytt liv. Men selv kristendommen har misbrukt sin tro ovenfor andre, så det er negativt. Anonymkode: 83d13...a24
WubWub Skrevet 31. desember 2017 #11 Skrevet 31. desember 2017 (endret) 22 minutter siden, Silfen skrev: Mor theresa for eksempel. Og alle andre som gjør gode ting i religionens navn. Det er en myte at hun var god. Anbefaler deg å lese en hvilkensomhelst biografi om henne Endret 31. desember 2017 av WubWub
Gjest GiftMann38 Skrevet 31. desember 2017 #12 Skrevet 31. desember 2017 24 minutter siden, omarel said: Hvor har du hentet dette fra? Verken Medina eller Mekka ble erobret? Han var født i Mekka? I Medina så ble han tatt i mot av innbyggere uten våpen. Han entret byen som emigrant sammen med følgesvennen, Abo Bakr, det vil si at det var kun to personer den dagen. Kan du ikke dette her, så tyder det på at det meste du vet om islam er bygget på feil info. Jeg vet at Muhammed var en pedofil krigshisser. Tror jeg har fått med meg det viktigste.
omarel Skrevet 31. desember 2017 #13 Skrevet 31. desember 2017 1 minutt siden, GiftMann38 skrev: Jeg vet at Muhammed var en pedofil krigshisser. Tror jeg har fått med meg det viktigste. Det tyder på at du vet ingenting.
Gjest GiftMann38 Skrevet 31. desember 2017 #14 Skrevet 31. desember 2017 10 minutter siden, omarel said: Det tyder på at du vet ingenting. Jeg vet det jeg trenger å vite. Gifter du deg med en 9-åring er du pedofil og tilhører klassen av verdens verste personer gjennom historien. At de klin gærne tilhengerne hans finner tilstrekkelig sitater av ham som gir dem blankofullmakt til å drepe uskyldige barn og unge bekrefter inntrykket.
Gjøksuppe Skrevet 31. desember 2017 #15 Skrevet 31. desember 2017 Håp. Det er bare Gud som kan gi oss håp om evig liv, seier over døden. Det er bare Han som kan fri oss fra denne håpløsheten vi alle lever i. Det finnes i dag dem som sier vi alle vil gå til grunne, og at vi skal være lykkelig. Hvordan kan fortapelse være lykke for mennesker? Søk mot lyset, søk mot det gode og ha ditt håp i Gud så du også vil dele løftet om evig liv. «Hvis vårt håp til Kristus gjelder bare for dette livet, er vi de ynkeligste av alle mennesker.» 1. Korinter 15:19
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #16 Skrevet 31. desember 2017 Mener å ha lest et sted at boktrykkerkunsten kom for å lette arbeidet til munkene som håndskrev bibelen om og om igjen. De første skolene var visst også kristne. Det er fortsatt hovedsakelig kristne organisasjoner som bygger skoler i u-land, stort sett de som bygger barnehjem også. Det er også mye fin kunst laget for religion. Anonymkode: 93bbb...2b8
Gjest GiftMann38 Skrevet 31. desember 2017 #17 Skrevet 31. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mener å ha lest et sted at boktrykkerkunsten kom for å lette arbeidet til munkene som håndskrev bibelen om og om igjen. De første skolene var visst også kristne. Det er fortsatt hovedsakelig kristne organisasjoner som bygger skoler i u-land, stort sett de som bygger barnehjem også. Det er også mye fin kunst laget for religion. Anonymkode: 93bbb...2b8 Kristendommen har masse flott i seg, trist at vi lot 68-erne ødelegge troens villkår her til lands.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #18 Skrevet 31. desember 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Men har dette noe med religion å gjøre?. Ikke religiøse mennesker gjør da også gode ting. Anonymkode: d3575...d13 Med en slik tankegang så kan du heller ikke ta noe negativt til inntekt for religion, for ikke-religiøse mennesker gjør da også onde ting. Anonymkode: ca083...fec 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #19 Skrevet 31. desember 2017 Nei, det er som en kreftsvulst Anonymkode: 098c5...9ce
Gjest GiftMann38 Skrevet 31. desember 2017 #20 Skrevet 31. desember 2017 Jeg mener vi bør hente tilbake mer av kristendommen i Norge og forby islam.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå