AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #1 Skrevet 31. desember 2017 Hva er vanlig hos dere? Pleier barna å sove til vanlig tid? Vekkes klokken tolv? Være oppe til tolv? Anonymkode: fe2fe...7e0
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #2 Skrevet 31. desember 2017 Jeg ble vekket kl 12 dersom jeg sovnet. Anonymkode: a3d38...805 1
altflyter Skrevet 31. desember 2017 #3 Skrevet 31. desember 2017 Det kommer helt an på alderen og barnets eget ønske. Ville ikke vekket en to-åring fordi det var nyttårsaften. Er de 12, kunne de fått velge selv. "Barn" er et veldig relativt begrep 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #4 Skrevet 31. desember 2017 Min på snart 4 får litt fyrverkeri rundt 20.30 og legges da. Anonymkode: 50720...53b
Fluttershy Skrevet 31. desember 2017 #5 Skrevet 31. desember 2017 Her får 10 åringen være oppe til tolv for første gang. Tidligere har hun blitt lagt til vanlig tid. Noen år har hun fått velge om hun ville vekkes klokken tolv eller bare sove igjennom. Har valgt litt forskjellig
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #6 Skrevet 31. desember 2017 Legger fireåringen som normalt og vekker fem på tolv. Så ser han fyrverkeri og får et stjerneskudd, og så er det rett i seng igjen. Anonymkode: a6e44...d36
Ulrikke Skrevet 31. desember 2017 #7 Skrevet 31. desember 2017 Unga her har alltid vært våkne om de har villet. Nyttårsaften yngste var 13 mnd var hun våken til over midnatt sammen med sin jevngamle fetter og hadde tidenes fest (Da hadde de en dupp i 16-17-tiden). Null problem dagen etter (men sånn har hun alltid vært, vet jo om barn som sliter skikkelig lenge dersom døgnrytmen endres). Hadde vi hatt barn som ble trøtte, grinete og ikke hadde det bra, enten nyttårsaften eller dagen etter, så hadde vi sikkert lagt dem og vekket dem igjen om de ville. Men vi har aldri hatt noe som helst slags problemer, og da har de bare fått være våkne.
Gjest GoldenLioness Skrevet 31. desember 2017 #8 Skrevet 31. desember 2017 Nå er min 2 år så han legges 19 😊 Set ikke noe grunn til å endre så mye på det i årene fremover mht faste leggetider. Når han blir eldre så får vi ta det som det kommer og hva han selv ønsker.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #9 Skrevet 31. desember 2017 Min seksåring får ikke sove uansett når hun er spent, så det er ikke vits å prøve å legge henne. Så da får hun bare være våken. Det var hun i fjor og året før også. Anonymkode: adffb...628
Arkana Skrevet 31. desember 2017 #10 Skrevet 31. desember 2017 Mine legges omtrent til vanlig tid. De som ønsker blir vekket litt før 12 så de får med seg fyrverkeriet. De gangene de ikke har blitt vekket har de alltid sovet seg gjennom det. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #11 Skrevet 31. desember 2017 Datteren vår har aldri klart å være lenge våken, så hun har alltid blitt lagt til vanlig tid og sovet over rakettene. Nå er hun syv år og vil gjerne være våken til midnatt. Tenker vi prøver og ser hvordan det går. Anonymkode: bfdd7...75b
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #12 Skrevet 31. desember 2017 Hvis vi er sammen med barn som er oppe, får våre være oppe. Første gang de så rakettene klokka tolv, var de knappe to år. Sen middagshvil var da hemmeligheten, og de sutret ikke ett øyeblikk 😊 Anonymkode: 89ef9...c63
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. desember 2017 #13 Skrevet 31. desember 2017 Barna fikk være oppe til 12 for første gang da de var 7 og 8. Vi hadde ikke noe klar grense før dette, men de kasta gjerne inn håndkleet i 10-11-tida. Barna må være store nok til å ha begrep om hva nyttårsaften er for å ha noe glede av å være oppe. Ville ikke vekket barna kl 12 med mindre de hadde et uttalt ønske om det selv.
Tibbie Skrevet 31. desember 2017 #14 Skrevet 31. desember 2017 Han får være våken så lenge han klarer, og om han blir trøtt og sovner, så vekker jeg like før midnatt og spør om han vil ut å se, eller fortsette å sove Nå er han jo ni år, så å være våken til midnatt er egentlig ikke noe problem etter en lang juleferie og døgnrytmen er litt snudd. Men som yngre har dette vært valgfritt. Sånn var det også da jeg var barn. Nyttårsaften er en spesiell dag, så da følger vi ikke "hverdagsregler" Dessuten er det jo stor stas å få være våken så lenge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå