AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #1 Skrevet 31. desember 2017 Hei. Jeg har en datter på 3 år. Den siste halvannen måneden har hun vært mye syk, og nesten ikke i barnehagen. Det har vært tre feberepisoder, to av de har hun bare hatt rett over 38, før det gikk over etter 5-6 dager. Hun har hostet nesten hele perioden, og hoster fremdeles. Hun har hatt ørebetennelse og vondt i øret. Hun er likblek, og spiser lite. Hun kviknet litt til nå i romjula, men på fredag ble hun slappere og kastet opp en gang. Hun ble bedre etterpå, og var vanlig i går, men litt slappere enn hun egentlig er. I dag var hun utilpass og grinete, og kastet opp igjen. Nå er hun i ganske vanlig form igjen, og er på beina, men slapp. Vi har underveis vært i kontakt med helsevesenet, de er ikke bekymret for henne. Hun er uheldig og får masse virusinfeksjoner mener de. Jeg håper at det stemmer, men jeg er så redd for at det skal være noe verre, feks leukemi. Hun har tatt prøver for mycoplasma (negativ) og crp i starten på desember. Da var den på 16. Hun har blitt tynnere siden i sommer. Jeg blir helt koko faktisk. Aldri vært hysterisk før, men nå har jeg googlet og jeg er livredd. I tillegg er jeg sliten av å ha sykdom i hus, noe som ikke gjør psyken bedre. Kan noen berolige meg i denne fæle situasjonen? Vi har vært i kontakt med legevakt i dag, de sier det ikke så mye de kan gjøre, siden det er helligdag. Hun bør få en vurdering på sykehus sa legen, men der er det kaos frem til hverdagene begynner igjen.. så så fremt det ikke er noe akutt så måtte vi vente. Anonymkode: bdc0f...d07
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #2 Skrevet 31. desember 2017 KREV at de sender dere til spesialist! En vanlig lege kan ikke nok hvis det er snakk om «spesiell» sykdom. Der ehar krav på å få en skikkelig undersøkelse av henne, sånn kan hun jo ikke gå. Ser først for meg at hun har problemer med immunforsvaret, da er man utrolig utsatt for alt mulig. Anonymkode: 2d60f...f9a 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #3 Skrevet 31. desember 2017 Gå til privat lege, typ volvat. De er bedre på å ta pasienten på alvor. men prøv å ikke Google. Uansett hva du googler, ender du opp med å være dødssyk... Anonymkode: 5746d...3cc 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #4 Skrevet 31. desember 2017 Vi hadde det sånn i fjor, da var vår 2. Veldig mye syk hele høsten og til ut på nyåret. Forkjølelse ble avløst av omgangssyke osv. Det er jo høysesong for virus nå, og smitten går som bare det dersom barnet går i barnehage. Samme opplever flere jeg kjenner med barn, at det føles som de er mer eller mindre «konstant» syke i en lang periode når virusene går. Så umiddelbart høres ikke dette unormalt eller akutt ut. Be om en nærmere utredning med utvidete blodprøver på nyåret, for å utelukke alvorlig sykdom. Men dette høres som sagt ut ikke unormalt for en treåring i virussesongen Anonymkode: 9f390...ff2 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #5 Skrevet 31. desember 2017 http://www.medicalmedium.com/blog/childrens-health Anonymkode: 60505...f58
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #6 Skrevet 31. desember 2017 Takk for erfaringene og tipsene deres! Vi dro rett til privat barnelege, fikk utelukket blant annet leukemi med blodprøver. Tok en haug med andre prøver, og får svar til uka. Så satser vi på at hun kvikner til raskt, og at dette er en lang rekke med vanlige virus som gjør at de føles som om vi aldri blir friske. Legen var veldig spent på jernlageret forresten, det kunne være grunnen til endel av trøbbelet vårt. Det er veldig deilig å høre at andre har lignende erfaringer, uten at noe er unormalt! Jeg skal ikke google mer, det har gjort mer skade enn gagn. Og det visste jeg jo, men klarte ikke å la være. Hilsen TS. Anonymkode: bdc0f...d07
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #7 Skrevet 31. desember 2017 Det er HELT vanlig for barnehagebarn. Det er jo bakterier og virus over alt der. Dersom jeg hadde et barn som var veldig ofte syk og det kanskje varte i 6 mnd eller mer så ville jeg sjekka immunforsvaret, men det er sjeldne medfødte sykdommer som gjør at man får immunsvikt altså. Anonymkode: 7d87e...6c7 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #8 Skrevet 31. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: http://www.medicalmedium.com/blog/childrens-health Anonymkode: 60505...f58 Dette er jo bare svada og egenreklame! Er det noen med normale sjelsevner som tar den kvakksalveren der seriøst? Anonymkode: c92cd...f6c 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #9 Skrevet 31. desember 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: KREV at de sender dere til spesialist! En vanlig lege kan ikke nok hvis det er snakk om «spesiell» sykdom. Der ehar krav på å få en skikkelig undersøkelse av henne, sånn kan hun jo ikke gå. Ser først for meg at hun har problemer med immunforsvaret, da er man utrolig utsatt for alt mulig. Anonymkode: 2d60f...f9a Spesialist? Det er vel litt drøyt. Slutt å google. Og jeg ville startet med en time til fastlegen. Det er lenge siden starten av desember. Hør med fastlegen om hen er enig at det er lurt med blodprøve, og du kan jo diskutere henvisning til barnelege. Men fastlegen vil nok gjøre endel enklere undersøkelser/prøver først, med mindre hen tror det virkelig er alvorlig sykdom. Er jo absolutt mulig de har rett, og at det «bare» er masse virusinfeksjoner. Noe som er mye vanligere enn at det ligger leukemi bak... Anonymkode: 77b62...49c
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #10 Skrevet 31. desember 2017 Slik er det med vår gutt på 3 år også. Har vært innom sykehuset og fått sjekket, konklusjon: helt normalt for et barnehagebarn + noen er dessverre mer uheldig enn andre. Anonymkode: 7d93c...5cf 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #11 Skrevet 31. desember 2017 Har immunforsvaret hennes blitt sjekket? Det kan høres ut som om det er noe svakt. Hun kan for all del også bare ha vært veldig uheldig. Anonymkode: 7d859...518
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #12 Skrevet 31. desember 2017 Leukemi hos barn utvikler seg utrolig raskt, og de er VELDIG slappe, ikke bare litt slapp pga virus.. leukemi er veldig tydelig. Så da er det liksom Ingen tvil. Dette har dere også fått avklart, det viste seg å ikke være kreft. Våre barn er også syke hele tiden.. men det er kun i år egentlig. De har godt immunforsvar.. Anonymkode: 43232...403 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå