Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått meg TV, men ikke betalt NRK lisens før da det er min første TV. Vet at første betaling er i januar, kommer jeg da med på den da jeg nettopp har kjøpt TVen?

Anonymkode: e49cb...fc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok kontakt medf nrk. Man kan betale ein gang per mnd. nå.

Skrevet

Kommer an på hva du mener med nettopp. Mener du nettopp som i dag 31. desember? Da kommer du neppe med på regningene som sendes ut i januar. Men ved neste regning i juni vil du fortsatt måtte betale fra 31.desember.

Anonymkode: 0a526...fea

Skrevet

Men hva er egentlig poenget med å ha TV, i dagens samfunn?? :nisse:

Fullt mulig å se TV-kanaler over Internett, for eksempel Tv2 Sumo og D Play. 

Anonymkode: 4a6ac...ec9

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men hva er egentlig poenget med å ha TV, i dagens samfunn?? :nisse:

Fullt mulig å se TV-kanaler over Internett, for eksempel Tv2 Sumo og D Play. 

Man må ha et TV å se innholdet på da. For du vil vel ikke sitte foran en PC hele tiden?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, DonaldDuck skrev:

Man må ha et TV å se innholdet på da. For du vil vel ikke sitte foran en PC hele tiden?

Jeg levde i 2 år uten TV, kun PC. Klarte meg helt fint. Værre hvis man er flere i husstanden da, men en person klarer seg fint med PC.

Anonymkode: 4ce1b...6c1

• Liker 3
Skrevet

Ts her! Takk for svar! Jeg har også levd uten TV i mange år, bare brukt pc. Men tilbake til det opprinnelige spm.. jeg kjøpte TVen for 2 dager siden... teit å måtte betale lisens for noe man aldri kommer til å bruke, men det er jo registert for 2 dager siden. Så defor usikker på om jeg kommer til å få regning nå eller til neste termin (og da evt måtte etterbetale)

Skrevet
2 timer siden, DonaldDuck skrev:

Hvorfor ikke? :nisse:

Dersom man skal kjøpe seg stor skjerm, så kan man vel skaffe seg en stor dataskjerm - istden for ett TV-apparat...

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her! Takk for svar! Jeg har også levd uten TV i mange år, bare brukt pc. Men tilbake til det opprinnelige spm.. jeg kjøpte TVen for 2 dager siden... teit å måtte betale lisens for noe man aldri kommer til å bruke, men det er jo registert for 2 dager siden. Så defor usikker på om jeg kommer til å få regning nå eller til neste termin (og da evt måtte etterbetale)

Mener man betaler etterskuddsvis, så da vil du ikke få regning før i juli.

Anonymkode: a00e6...c76

Skrevet

Bare betal for plombering av TV-en, send inn dokumentasjon til NRK og vips så trenger du ikke bekymre deg for lisens :) I hvert fall ikke så lenge systemet er slik det er akkurat nå :) 

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener man betaler etterskuddsvis, så da vil du ikke få regning før i juli.

Anonymkode: a00e6...c76

Ifølge NRK.no har perioden 01.01.18 - 30.06.18 betalingsfrist 31.01.18.

Vil tro at TS får regning så snart det fanges opp at h*n har kjøpt TV.

Har man ikke planer om å bruke TV'en som TV, men kun som skjerm, ville jeg absolutt vurdert plombering.

Skrevet

ja, butikkene registrerer navnet ditt og sender det til NRK. Regner med du skrev et skjema i butikken? 

Anonymkode: fb8d5...f85

Skrevet

Kjøpte meg TV for ett og ett halvt år siden. Har enda ikke fått regning :P 

Skrevet
1 minutt siden, penny_ skrev:

Kjøpte meg TV for ett og ett halvt år siden. Har enda ikke fått regning :P 

hvis du har parabol, så sender aktørene det til lisensavdeling for å formidle du har tv som du bruker igjennom deres kanalpakker. 

Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

hvis du har parabol, så sender aktørene det til lisensavdeling for å formidle du har tv som du bruker igjennom deres kanalpakker. 

TV-en har jeg kjøpt selv, så det skal jo bli rapportert inn, men abonnementet er det huseier som eier. 

Endret av penny_
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har nettopp fått meg TV, men ikke betalt NRK lisens før da det er min første TV. Vet at første betaling er i januar, kommer jeg da med på den da jeg nettopp har kjøpt TVen?

Har selgeren av tv meldt i fra til nrk lisensavdelingen slik ha skal, så kan du forvente deg å få en tv lisens fordi du har hatt tv får 1.1.2018 og en for første halvår av 2018. Jeg vil tippe at disse kommer samtidig med forfall i slutten av januar. 

Anonymkode: 911d2...1d6

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen sender inn noe som helst. Nrk lisensavdelingen "vasker" sine registre for dem som betaler lisens mot kabeltvleverandører. De som da har kabeltv men ikke betaler Nrk lisens, blir da "oppdaget". 

Kabeltv leverandørerer har taushetsplikt om hvem de har som kunder, mens "vasking" mot Nrk lisensavdelingen ble lov etter endring i lovverket på stortinget. 

Skrevet

Du kan be om å få delt opp tv-lisensen og betale hver mnd.

Skrevet
7 minutter siden, Atea skrev:

Du kan be om å få delt opp tv-lisensen og betale hver mnd.

https://www.nrk.no/lisens/xl/spm-og-svar-privat-1.13687250#Kan jeg dele opp lisensen?

:klappe: Hurra for de som frivillig betaler 15 % mer i tv lisens enn de trenger. Tv lisensen for 2018 er på kr. 2976 for hele året. Deler du opp og betaler 15 % mer må du ut med kr. 3 422, 40, altså kr. 446,40 i ekstra lisens rett til Nrk. Pytt sann det er jo bare kr. 37,20 ekstra. :ironi:

Flere gode økonomiske råd på tampen av 2017-  noen? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/lisens/xl/spm-og-svar-privat-1.13687250#Kan jeg dele opp lisensen?

:klappe: Hurra for de som frivillig betaler 15 % mer i tv lisens enn de trenger. Tv lisensen for 2018 er på kr. 2976 for hele året. Deler du opp og betaler 15 % mer må du ut med kr. 3 422, 40, altså kr. 446,40 i ekstra lisens rett til Nrk. Pytt sann det er jo bare kr. 37,20 ekstra. :ironi:for måneden.

Flere gode økonomiske råd på tampen av 2017-  noen? 

Mistet uthevet tekst i det siterte innlegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...