Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2005 #1 Skrevet 4. februar 2005 Ja... For å si det slik. Jeg var sammen med en fyr jeg var veldig glad i. Men innad i vennegjengven var en "slange" som begynte med et ufattelig intrigespill fordi hun var forelsket i min daværende kjæreste. Hun fikk han, og jeg trakk meg ut av vennegjengen fordi det var så utrolig vondt å se dem sammen. Dette er vel 1 1/2 år siden. Nå har jeg min sjanse til hevn. Jeg er over fyren, men glemmer ikke den hjerteløse måten hun oppførte seg på. (som var virkelig ufyselig uten å gå inn på det) Nå har jeg en gyllen sjanse til å hevne meg på henne. Jeg er ikke den type person som går etter hevn, men samtidig, hun var virkelig råtten. Skal jeg ta sjansen, eller være 'the bigger person'?
Gjest Hel Skrevet 4. februar 2005 #2 Skrevet 4. februar 2005 Ikke pådra deg dårlig karma. Hev deg over det, det kommer nok tilbake og biter henne i baken en gang.
Gjest gjest1 Skrevet 4. februar 2005 #3 Skrevet 4. februar 2005 Ikke bry deg, hevnen smaker ikke så søtt allikevel. Du er ferdig med fyren, move on!
nyibyen Skrevet 4. februar 2005 #4 Skrevet 4. februar 2005 Åhhh, dilemma!!! Jeg er selv litt "øye for øye, tann for tann", iallefall når noen stjeler kjæresten min. Men kanskje det beste her ville være å IKKE ta hevn, men å på en eller annen måte sørge for at hun (via via) får vite at du hadde sjansen til å såre henne men lot være? Så måtte hun gå med lutet rygg hver gang hun ser deg, for da VET hun at du er the bigger person.
Gjest gjest1 Skrevet 4. februar 2005 #5 Skrevet 4. februar 2005 Jeg tok hevn på exen min ved å gi han tilbake på det området han hadde såret meg (et av områdene iallfall) dette høres muligens tragisk ut, men hadde lite å gjøre på, og han var igang igjen med å plage meg og si hvis ikke jeg ville ha sex med han så kunne jeg gå og brenne. Så jeg lagde en falsk profil på blink med ei ordentlig pen dame på, sjekket han opp og giret han opp til å møte henne nede på byen og han gledet seg, men kom bare ned til å treffe ingen folk. Han var visst utrolig deppa etter å ha kommet ut av et forhold og slikt, men det var til pass for fyren, som flørtet med andre jenter på internett og tilogmed var utro en gang fikk jeg vite i ettertid. Men dette ga meg ingenting (jeg tuller, egentlig gjorde det halve livet mitt komplett og ga meg masse glede)
LilleBille Skrevet 4. februar 2005 #6 Skrevet 4. februar 2005 Hevnen er sjelden så søt som tanken på den.. Så kos deg litt med tanken .. og så bare dropp det.. Du har ingen ting å tjene på det .. og for din egen del (og selvfølelse) er det bedre å ha hevet seg over det og gått videre.
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2005 #7 Skrevet 4. februar 2005 Den beste hevnen er å bare være utrolig søt og snill har jeg funnet ut. Eksen min var en drittsekk av dimensjoner som løy og bedro: Han forventet at jeg skulle bli sint og fæl, men i stede var jeg bare kjempesnill: Hjalp han med flyttelasset, snakket rolig om deling av ting og tang og var bare hyggelig. Når han kjeftet og skrek til meg svarte jeg rolig og med hyggelig stemme at vi kanskje kunne snakke om dette når han hadde roet seg litt. Storkoste meg mens jeg så han skrumpet inn og ble mindre og mindre i egne øyne! Moral: Gjør du noe dritt tilbake for å hevne deg setter du deg selv på samme nivå som personen du er sint på - lar du være er det desto større sjanse for at vedkommende selv ser hvilke drittsekk han/hun har vært og du kan gå med hevet hode!
Gjest TomKrus Skrevet 4. februar 2005 #8 Skrevet 4. februar 2005 Åhhh, dilemma!!! Jeg er selv litt "øye for øye, tann for tann", iallefall når noen stjeler kjæresten min. Blir kjæresten stjålet fra deg, så var han kanskje ikke din i utgangspunktet..?
alisia4 Skrevet 4. februar 2005 #9 Skrevet 4. februar 2005 Ville nok ikke tatt hevn. Det kan igjen føre til mangen ubehagligheter. Men jeg vil si at exen din hadde et ansvar som lot seg falle for henne og. Jeg ser på ham som medskyldig vist man kan bruke et så drastisk utrykk.
Gjest TomKrus Skrevet 4. februar 2005 #10 Skrevet 4. februar 2005 Ville nok ikke tatt hevn. Det kan igjen føre til mangen ubehagligheter. Men jeg vil si at exen din hadde et ansvar som lot seg falle for henne og. Jeg ser på ham som medskyldig vist man kan bruke et så drastisk utrykk. Medskyldig? Det er snakk om følelser, og tydeligvis hadde han sterkere følelser for denne slangen, enn trådstarter. Kjipt, ja, men det er da vitterlig en realitet vi alle møter. Trådstarter bør være glad for at denne slangen luket bort et ugress, slik at det ikke står i veien for den virkelig store kjærligheten.
Annie Skrevet 4. februar 2005 #11 Skrevet 4. februar 2005 Må bare innrømme at jeg ikke har så høy moral som de andre her. Hadde det vært meg og jeg hadde sjansen på hevn, ja så hadde jeg ikke klart å la være. Vel og bra dette med at "om du hevner deg så synker du ned på hans nivå" det stemmer sikkert, men allikevel er hevnen søt og han skjønner at han ikke kan gjøre som han vil med deg i fremtiden! :evil:
Gjest Daniella_ Skrevet 4. februar 2005 #12 Skrevet 4. februar 2005 Ville nok ikke tatt hevn. Det kan igjen føre til mangen ubehagligheter. Men jeg vil si at exen din hadde et ansvar som lot seg falle for henne og. Jeg ser på ham som medskyldig vist man kan bruke et så drastisk utrykk. Jeg hadde ikke tatt hevn. Jeg syns sånt er patetisk. La det ligge du. Hev deg over det.
maki Skrevet 4. februar 2005 #13 Skrevet 4. februar 2005 Bare lurer på hvordan du eventuelt skal hevne det? Gjør som du føler du.
Livets datter Skrevet 4. februar 2005 #14 Skrevet 4. februar 2005 Du vil alltid ha mest igjen for å la det ligge, og som du selv sier være en "bigger person".
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2005 #15 Skrevet 4. februar 2005 Hevn er negativt, og slår bare tilbake mot deg selv, på en eller annen måte, og med større styrke enn det negative du selv "sendte ut". Både fysisk hevn og negative tanker, har en tendens til å forsure livet, mest for deg selv. Og hvis noen klarte å "stjele" typen din, da var han ikke noe for deg uansett, så på en måte gjorde denne jenta deg en tjeneste...
Gjest Gjesta Skrevet 5. februar 2005 #18 Skrevet 5. februar 2005 Da synes jeg først du skal spørre deg hvilken person du vil være, the bigger one eller den hevngjerrige? Og ikke minst hva du får ut av det??
Hu i Svingen Skrevet 5. februar 2005 #20 Skrevet 5. februar 2005 Littegrann avhengig av hva hun faktisk gjorde, men hevnen ER søt. Så jeg sier go for it! Med mindre alt hun gjorde var å være en han forelsket seg i - det fortjener ingen hevn for...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå