AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #1 Skrevet 31. desember 2017 https://www.vgtv.no/video/150944/dette-gjoer-hoeye-haeler-med-kroppen-din?expId=df-86-d62a63a1&varId=df-86-t7df9dc1 Anonymkode: e556e...b34
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #2 Skrevet 31. desember 2017 Som kvinne skjønner jeg ikke det, jeg heller. Jeg kan ha bittelitt høyde med kilehæl, that's it. Jeg forsøkte en gang vanlige, høyhælte sko - det føltes som om jeg stupte fremover når jeg gikk, og jeg fikk vondt i ankler, knær og rygg bare av å gå frem og tilbake inne i skobutikken. Nei takk! Anonymkode: cf081...a4e 7
WubWub Skrevet 31. desember 2017 #3 Skrevet 31. desember 2017 Høye hæler er et symbol på makt, autoritet, selvstendighet , dominans, modenhet, kvinnelighet og sensualitet. Studier viser at menn automatisk får mer respekt for ei kvinne i høye hæler og blir mer tilbøyelig til å adlyde henne. Og kanskje det ikke er så rart, tatt i betraktning av at jeg har observert at selve gangen til kvinnen blir mer selvsikker og bestemt når de har på seg hæler fremfor vanlige sko.
Stina234 Skrevet 31. desember 2017 #4 Skrevet 31. desember 2017 Det er nok riktig som artikkelen sier, men jeg går mye med høye heler, har vel blitt vant til det merker ikke noe slitasje men skifter til noe mere behagelig hjemme 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #5 Skrevet 31. desember 2017 53 minutter siden, WubWub said: Høye hæler er et symbol på makt, autoritet, selvstendighet , dominans, modenhet, kvinnelighet og sensualitet. Studier viser at menn automatisk får mer respekt for ei kvinne i høye hæler og blir mer tilbøyelig til å adlyde henne. Og kanskje det ikke er så rart, tatt i betraktning av at jeg har observert at selve gangen til kvinnen blir mer selvsikker og bestemt når de har på seg hæler fremfor vanlige sko. Ikke alltid. Anonymkode: 736c7...37a 5
Gjest Catalina Culès Skrevet 31. desember 2017 #6 Skrevet 31. desember 2017 Forstår det ikke jeg heller. Hilsen kvinne.
WubWub Skrevet 31. desember 2017 #7 Skrevet 31. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alltid. Anonymkode: 736c7...37a Ser dette 1
Morpheus Skrevet 31. desember 2017 #8 Skrevet 31. desember 2017 Det ser helt forferdelig ut. Dessuten har høye hæler ofte så hard såle at det lager en veldig plagsom lyd når de går. Jeg hadde vært så flau hvis jeg lagde en slik lyd for hvert skritt jeg tok, og samtidig sett så dust ut. 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #9 Skrevet 31. desember 2017 Jeg bruker høye hæler litt av de grunnene WubWub beskriver. Jeg jobber i et mannsdominert miljø, og hvordan jeg kler meg har sitt å si for hvordan jeg blir behandlet. Høye hæler gir meg den fordelen at jeg kommer på høyde med mennene. Sammen med en pen dressbukse og en nøytral skjorte får jeg et antrekk som jeg har funnet ut med tiden at fungerer bra for å bli tatt seriøst. Anonymkode: 27d2b...eb0 3
heipådegsann Skrevet 31. desember 2017 #10 Skrevet 31. desember 2017 (endret) Jeg hadde noen år i tidlig tenåra hvor jeg gikk i høye hæler hver dag. Men det skjer nok aldri igjen. Mange synes nok det er sexy. Jeg er delvis med på den selv også. Men for min del er det ikke verdt det lenger. Vil heller ha på meg sko som gjør at jeg kan gå, løpe og tulle rundt som jeg ønsker, og som i tillegg ikke gjør det minste vondt. Endret 31. desember 2017 av heipådegsann 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #11 Skrevet 31. desember 2017 1 time siden, WubWub skrev: Høye hæler er et symbol på makt, autoritet, selvstendighet , dominans, modenhet, kvinnelighet og sensualitet. Studier viser at menn automatisk får mer respekt for ei kvinne i høye hæler og blir mer tilbøyelig til å adlyde henne. Og kanskje det ikke er så rart, tatt i betraktning av at jeg har observert at selve gangen til kvinnen blir mer selvsikker og bestemt når de har på seg hæler fremfor vanlige sko. Hvor er de studiene? Nei man går ikke akuratt selvsikkert i hæler Man sier så at man må lide for skjønnheten men hadde det ikke vært for patriarkalske menn hadde aldri høye hæler vært oppfunnet. Og ingen menn hadde gått på så høye sko eller påtatt seg så mye ubehag og begrensninger av andre ting om kvinner hadde syntes det var sexy på menn Anonymkode: b0cf1...0e4 3
WubWub Skrevet 31. desember 2017 #12 Skrevet 31. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor er de studiene? Anonymkode: b0cf1...0e4 Det er mange studier som viser til at menn er mer medgjørlige ovenfor kvinner i hæler. En ; https://www.psychologytoday.com/blog/all-about-sex/201612/the-uncanny-psychology-high-heels When unaccompanied male pedestrians who appeared to be between the ages of 25 and 50 approached, she asked if they would like to participate in a four-minute survey dealing with gender issues. The woman accosted a total 90 men, changing her shoes after every 10. The researchers sat nearby and tracked men’s willingness to take the survey—and their willingness was directly related to the woman’s heel height: Flats: 47 percent of men were willing to take the survey. Medium heels: 63 percent of men were willing to take the survey. High heels: 83 percent of men were willing to take the survey. 1
heipådegsann Skrevet 31. desember 2017 #13 Skrevet 31. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor er de studiene? Nei man går ikke akuratt selvsikkert i hæler Man sier så at man må lide for skjønnheten men hadde det ikke vært for patriarkalske menn hadde aldri høye hæler vært oppfunnet. Og ingen menn hadde gått på så høye sko eller påtatt seg så mye ubehag og begrensninger av andre ting om kvinner hadde syntes det var sexy på menn Anonymkode: b0cf1...0e4 Det siste stemmer jo ikke helt da. De første personene som brukte høye hæler var menn. Først med tanke på ridning, før det ble et moteplagg for adelsmenn. adelskvinner begynte å herme etterhvert, men det var ikke i utgangspunktet tiltenkt oss. 4
WubWub Skrevet 31. desember 2017 #14 Skrevet 31. desember 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor er de studiene? Nei man går ikke akuratt selvsikkert i hæler Man sier så at man må lide for skjønnheten men hadde det ikke vært for patriarkalske menn hadde aldri høye hæler vært oppfunnet. Og ingen menn hadde gått på så høye sko eller påtatt seg så mye ubehag og begrensninger av andre ting om kvinner hadde syntes det var sexy på menn Anonymkode: b0cf1...0e4 Forøvrig gikk menn fra adelen med pumps for ikke mange år siden (historisk sett), menn brukte også strømper som idag er beregnet på kvinner, de brukte også parykk og sminke. Videre tar du en fail compilation video til inntekt for at kvinner ikke er selvsikre i høye hæler. Da foreslår jeg du heller søker opp "how to walk in heels" så man kan lære seg en selvsikker gange. Det finnes mange gode videoer der. Her kan du lære mye ; https://www.youtube.com/results?search_query=How+to+Walk+in+Heels Og tilbake til patriarkiet ; 2
WubWub Skrevet 31. desember 2017 #15 Skrevet 31. desember 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor er de studiene? Anonymkode: b0cf1...0e4 En annen studie ; https://www.cnbc.com/2014/12/12/science-proves-high-heels-do-have-power-over-men.html Science proves high heels do have power over men The well-heeled Marilyn Monroe once said, "Give a girl the right shoes and she can conquer the world." The study found if a woman drops a glove on the street while wearing heels, she's almost 50 percent more likely to have a man fetch it for her than if she's wearing flats. 1
Vakkertliv Skrevet 31. desember 2017 #16 Skrevet 31. desember 2017 Regelen blir altså: ikke gå med høyere hæler enn det du klarer og øv masse hjemme først:p (+ha god sko som passer beina) 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #17 Skrevet 31. desember 2017 3 minutter siden, WubWub skrev: The study found if a woman drops a glove on the street while wearing heels, she's almost 50 percent more likely to have a man fetch it for her than if she's wearing flats. Men det er enklere å plukke opp hansken selv hvis man har flats. Ikke så langt ned og bedre balanse når du bøyer deg. Anonymkode: e4feb...4b4 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #18 Skrevet 31. desember 2017 10 minutter siden, WubWub skrev: Patriarkatet er egentlig bare en voksen persons tanke om jentelus. Anonymkode: e4feb...4b4
WubWub Skrevet 31. desember 2017 #20 Skrevet 31. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men det er enklere å plukke opp hansken selv hvis man har flats. Ikke så langt ned og bedre balanse når du bøyer deg. Anonymkode: e4feb...4b4 Det er sant , men dette er bare et eksempel på den psykologiske effekten høye hæler har på menn. Medgjørligheten utspiller seg også i andre scenarioer som kanskje er litt mer fruktbare enn dette ene eksempelet. Høye hæler er et maktsymbol. Du kan google "high heels empowers women"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå