Gå til innhold

Dealbreaker?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har møtt en fantastisk fyr i 1 mnd! Nylig ble vi fb venner, og han er tydeligvis lite aktiv der. Han hadde en periode deaktivert kontoen. Problemet er: ALT han er tagget i er av eksen! Masse bilder av de sammen i album..Jeg trodde også "kun" han hadde vært samboer men viser seg på en at han var gift med eksen. Møttes i november og han sa da han ble singel i fjor.. Ikke når. At han var gift er jo en stor greie.

Om han og eksen gikk fra hverandre etter jula i fjor er de jo da ennå ikke skilt?! De har felles barn sammen.

Hun ble gravid med ny mann mens de var sammen og jeg er ikke bekymret at de er sammen liksom.  Men hvordan skal jeg ta dette opp? Han prater lite om eksdama. Forståelig nok kanskje! Jeg kan jo ikke involvere meg med en som kun er separert? 

Anonymkode: ff796...bb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dealbreaker? Fyren har en fortid. Sånn er det med de fleste. Hvorfor skulle det være en dealbreaker? Hva er så galt med at kun er separert? Og at han er tagget i fellesalbum med eksen er ikke så underlig. Om du ikke vil ha en som har levd før, så må du finne deg en svært ung mann.

Endret av Jentadi
Skrevet
2 minutter siden, Jentadi skrev:

Dealbreaker? Fyren har en fortid. Sånn er det med de fleste. Hvorfor skulle det være en dealbreaker? Hva er så galt med at kun er separert? Og at han er tagget i fellesalbum med eksen er ikke så underlig. Om du ikke vil ha en som har levd før, så må du finne deg en svært ung mann.

Jeg synes det er spesielt å unnlate fortelle at han var gift. Dette fant jeg ut på fb selv. Kan jeg spørre rett ut når han formelt skilles? (etter en stund). 

Han har en fortid og det har jeg og. Har barn selv. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er spesielt å unnlate fortelle at han var gift. Dette fant jeg ut på fb selv. Kan jeg spørre rett ut når han formelt skilles? (etter en stund). 

Om det et unnlatelsen som er dealbreaker, så forstår jeg litt bedre. Likevel kan det være en grunn til at han ikke har sagt det. Snakk med han om det.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan du absolutt spørre om. Si at "du har jo vært gift, hvor lenge var det? Ok, når ble dere skilt da?" 

Anonymkode: 7d552...bc4

Skrevet

Neil, det hadde ikke vært en dealbreaker. Det er ikke akkurat som det var han som ødela ekteskapet sitt.

Om det begynner å bli seriøst så bør dere ha en samtale om dette. Men det mest sannsynlig ett vondt tema og er kanskje redd for at du skal tro du er en rebound. La han bli trygg på deg først.

• Liker 1
Skrevet

Nei. Jeg har vært gift (giftet meg da jeg var 18) og min nåværende kjæreste vet ikke om det enda. Kommer til å si det på et tidspunkt, men føler ikke at det er relevant akkurat nå da det er så nytt. Dessuten synest jeg at det er litt småflaut at jeg giftet meg så ung også varte det ikke i mer enn to år. Eksen min, som jeg ble sammen med da jeg fremdeles var gift på papiret, visste det heller ikke før noen måneder, da jeg og eksmannen min søkte om separasjon. Vi var bare treige med å søke, hadde vært over mellom oss i 6 mnd, men det var liksom ikke noe å stresse med - ikke før jeg møtte en ny.

Anonymkode: ceaa1...cb2

Skrevet
30 minutter siden, Jentadi skrev:

Det er forskjell på å ha en fortid man er helt ferdig med, og en fortid man knapt er ferdig med eller man er i ferd med å avslutte. Hvis de bare er separert, så har de jo egentlig ikke avsluttet ekteskapet heller. Jeg ville selv ikke datet noen som kommer rett ut av et forhold, eller en som ikke engang er helt ferdig med det. Risikoen for at man selv er en rebound er for stor, det samme med risikoen for at den som kommer ut av forholdet angrer på at de så raskt flørter med/dater nye og trenger mer "tid". 

Anonymkode: 44e01...099

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...