AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #1 Skrevet 31. desember 2017 Jeg har fått meg kjæreste fra et annet land. Vi tekster og snakkes daglig, og har begynt å legge planer for at han skal flytte hit etter hvert. Er veldig kresen, og dumper menn rimelig kjapt. Det skal mye til før jeg stoler på en mann, og jeg er ikke den enkleste å være i forhold med, da jeg i begynnelsen av forholdet sliter veldig med å stole på partneren. Menn liker meg, og jeg har en eks som vil ha meg, og det dukker alltid opp en mann da jeg er på fest. Så menn er ikke et problem. Så. Jeg får høre så mye drit. Kjæresten min er for pen for meg, så han juger til meg mens han har flere andre damer på gress i andre byer/land. Jeg er gullbilletten hans til Norge. Disse mennene bruker lang tid på at du skal stole på de, så spør de om penger. Det siste jeg hørte nå, var fra en kompis som sa følgende: en fisker har 15 valg, og han velger ikke den beste, men den enkleste. Det rareste er jo at de menneskene som er så skeptisk, er mennesker som har gjort det samme selv, eller er ulykkelige i kjærlighetslivet. Når de er så nedlatende, så sier de indirekte at jeg har dårlig dømmekraft, og det blir misforstått omsorg. For skal han hit, skal han ha jobb først, og vi tar det gradvis med min eks og barn. Anonymkode: 323ca...111 1
I Grosny Skrevet 31. desember 2017 #2 Skrevet 31. desember 2017 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått meg kjæreste fra et annet land. Vi tekster og snakkes daglig, og har begynt å legge planer for at han skal flytte hit etter hvert. Er veldig kresen, og dumper menn rimelig kjapt. Det skal mye til før jeg stoler på en mann, og jeg er ikke den enkleste å være i forhold med, da jeg i begynnelsen av forholdet sliter veldig med å stole på partneren. Menn liker meg, og jeg har en eks som vil ha meg, og det dukker alltid opp en mann da jeg er på fest. Så menn er ikke et problem. Så. Jeg får høre så mye drit. Kjæresten min er for pen for meg, så han juger til meg mens han har flere andre damer på gress i andre byer/land. Jeg er gullbilletten hans til Norge. Disse mennene bruker lang tid på at du skal stole på de, så spør de om penger. Det siste jeg hørte nå, var fra en kompis som sa følgende: en fisker har 15 valg, og han velger ikke den beste, men den enkleste. Det rareste er jo at de menneskene som er så skeptisk, er mennesker som har gjort det samme selv, eller er ulykkelige i kjærlighetslivet. Når de er så nedlatende, så sier de indirekte at jeg har dårlig dømmekraft, og det blir misforstått omsorg. For skal han hit, skal han ha jobb først, og vi tar det gradvis med min eks og barn. Anonymkode: 323ca...111 Å få inn en kjæreste fra utlandet er ingen spøk. Han reiser fra alt han har av venner og familie og kommer til ett nytt land der han har null venner, bekjente og kontakter. I arbeidslivskøen stiller han bak de som har norsk språk, og har han f.eks en doktorgrad i noe medisinsk så blir ikke den nødvendigvis godkjent dersom den ikke kommer fra Eu-land. Det er ett enormt ansvar, mye verre enn å ha bikkje. Dette blir dyrt. Du må regne med å bla opp flere hundre tusen , og staten krever også at din inntekt er over ett visst nivå for at de skal være sikre på at du har råd til å forsørge han. Det kan selvfølgelig være mye billigere å skaffe deg en billig norsk mann (eller utlending som har bodd lenge nok her til å være etablert), etablert, med formue, jobb og bolig. Endret 31. desember 2017 av I Grosny 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #3 Skrevet 31. desember 2017 Forstår at du er såret... Men prøv å tenke at de nok prøver å beskytte/ta vare på deg (at det er "godt" ment) Stol på deg selv, bruk din egen dømmekraft, men husk å ikke være naiv🤔 Så vil tiden vise om du kan motbevise de andre sin skepsis😀 Lykke til med kjærligheten og fremtiden! Anonymkode: dafaa...ccd 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #4 Skrevet 31. desember 2017 @I Grosny. Han skal lære seg norsk og vi skal se hva han trenger av mer utdanning. Han skal ikke hit før han har jobb... AB: Ja, dette med omsorg har jeg hørt før. Men hva med å stole på min dømmekraft? Anonymkode: 323ca...111
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #5 Skrevet 31. desember 2017 Du er sikkert en som trenger mye bekreftelse i starten, og i motsetning til norske menn så er utenlandske menn fra midt-østen og tyrkia særlig, gode med pompøse kjærlighetserklæringer som du sikkert setter pris på og faller for. Ikke noe galt i det, men som flere har sagt her, ikke vær naiv og vær veldig obs på kvinnesynet og rasismen som er langt mer utbredt i i disse kulturene enn hva vi er vant i Norge. Ellers, lykke til. Anonymkode: 37084...adf 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #6 Skrevet 31. desember 2017 AB: Han startet med pompøse ord i begynnelsen, og jeg synes han var uber teit og tok han ikke alvorlig. Han ble faktisk veldig lei seg da jeg sa det til han... Det jeg liker, er helt andre ting, som ikke har noe med utseende eller komplimenter. Falt for hjerne og hjerte. Når det gjelder kvinnesynet, så er jeg feminist, og plukker av han de teite manipuleringene han har vokst opp med. Samtidig, så ønsker jo jeg å forandre på han også. F.eks. røyking og klær. Anonymkode: 323ca...111
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #7 Skrevet 31. desember 2017 14 minutter siden, AnonymBruker said: AB: Han startet med pompøse ord i begynnelsen, og jeg synes han var uber teit og tok han ikke alvorlig. Han ble faktisk veldig lei seg da jeg sa det til han... Det jeg liker, er helt andre ting, som ikke har noe med utseende eller komplimenter. Falt for hjerne og hjerte. Når det gjelder kvinnesynet, så er jeg feminist, og plukker av han de teite manipuleringene han har vokst opp med. Samtidig, så ønsker jo jeg å forandre på han også. F.eks. røyking og klær. Anonymkode: 323ca...111 Ser deg vel dasse rundt på mortensrud senter i hijab om noen år, som alle disse andre norske konvertittene som også er «feminister» men falt for en flott tyrker/iraker en gang i tiden. Anonymkode: 9e8fd...b55 9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #8 Skrevet 31. desember 2017 Er dette noen du har truffet via internett eller på ferie i utlandet? Jeg syns ikke det er rart at venner og familie er skeptiske i såfall, aviser og nyhetene er jo fulle av folk som blir lurt til å sende penger til svindlere i utlandet. Og de tenkte helt sikkert også at de hadde god dømmekraft og at dette var "ekte". Jeg tror du bør ta familien og vennene dine på alvor, hør hva de reagerer på og se om gangsynet ditt i denne saken virkelig er så godt som du tenker. Forelskelse gjør folk veldig blinde. Anonymkode: 03f68...f5a 9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #9 Skrevet 31. desember 2017 Hvor er denne mannen fra? Anonymkode: 08f39...860
FrodeF Skrevet 31. desember 2017 #10 Skrevet 31. desember 2017 Vennene dine har helt rett. Det er ekstremt sjeldent at kjekke menn fra utlandet ønsker å bli sammen med norske kvinner uten at det ligger økonomiske motiver bak. Du er ikke den første som har blitt lurt. 13
I Grosny Skrevet 31. desember 2017 #11 Skrevet 31. desember 2017 (endret) 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: AB: Han startet med pompøse ord i begynnelsen, og jeg synes han var uber teit og tok han ikke alvorlig. Han ble faktisk veldig lei seg da jeg sa det til han... Det jeg liker, er helt andre ting, som ikke har noe med utseende eller komplimenter. Falt for hjerne og hjerte. Når det gjelder kvinnesynet, så er jeg feminist, og plukker av han de teite manipuleringene han har vokst opp med. Samtidig, så ønsker jo jeg å forandre på han også. F.eks. røyking og klær. Anonymkode: 323ca...111 Å forandre på folk er det veldig få som lykkes med. Har du høy inntekt? 800 000+ ? Det virker som om du er såpass lavtlønt at du ikke kan basere deg på alene å forsørge både han og eventuelle barn. Dersom det er tilfelle så steller du i stand større problemer enn du lett kan leve med. (Jada, jeg vet at du sier at han ikke skal komme før han får fast jobb i Norge, men magefølelsen sier meg at en fast jobb ikke alltid er fast på lang sikt, og a det tar mer enn ti år å lære språket perfekt nok til å kunne fungere perfekt i yrkeslivet) Det er masse bra mannfolk i Norge som er helt gratis, og som kan bidra økonomisk, sosialt og praktisk fullt på høyde med norske kvinner. Men de 25 prosentene som aldri får dame er jo ikke like strålende vakre (utvendig) som din sjarmør. Endret 31. desember 2017 av I Grosny 3
Gjest Coolaid Skrevet 31. desember 2017 #12 Skrevet 31. desember 2017 Det er vanskelig å svare uten at vi får vite omstendighetene rundt. Fortell hvordan dere møttes,hva er hans livssituasjon, har han jobb, utdannelse, økonomi, hva er hans plan dersom han kommer til Norge, kommer han fra et land i krig eller nød, hvilke land kommer han fra, hva er hans religion og praktiserer han religion? Hvor lenge har dere kjent hverandre?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #13 Skrevet 31. desember 2017 Hvis han er fra I-land så hadde jeg ikke tvilt, men er han er fra Afrika, Asia eller ''fattigere'' enn I-land så hadde jeg ikke stolt på dem. Det er mange som blir lurt som ikke vet de er naive, hvorfor tror du de ''nigerianske'' prinsene er så flinke å sjarmere disse kvinnene for å få penger? Husker selv da jeg var i Tyrkia at guttene kalt norske kvinner for dumme og naive, blir kjærester med dem så de kan utnytte deres rikdom. Kjenner selv mange thai jenter som gifter med norske, de oppfører helt normalt helt til du ikke har penger lenger og skiller seg. Jeg skjønner at dine venner er faktisk ganske skeptisk. Har du også møtt personen fysisk? Det er litt i overkant å være sammen med noen du aldri har møtt før. Anonymkode: 931e0...a53 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #14 Skrevet 31. desember 2017 TS. Det var veldig mange spm her, så jeg får se om jeg klarer å svare på alt. Han praktiserer ikke religion. Det vennene mine reagerer på er landet han er i fra (et muslimsk land). Han har jobb og utdanning, men selvfølgelig ikke den inntekten som vi har. Jeg tjener greit, og har ikke tenkt å forsørge han. Nå blir det han som reiser til meg, og så tar vi det derfra. Han har ikke bedt meg om penger, og vi er i ferd med å lage en plan for fremtiden hans her. Han har kjøpt og sendt meg en gave, og han bad meg spesifikt om å ikke gjøre det samme tilbake. Han har tilbudt seg å låne meg penger, da jeg har hatt litt mye utgifter i egen husholdning for tiden. Det takler jeg fint, han vet bare om at det er litt trangt for øyeblikket. Kan godt tenkes at Norge har vært hans plan lenge, og det er greit. Jeg vil ikke ha en norsk mann, så han dekker noe for meg også. Er han utro, så kan også jeg ha meg med andre. Anonymkode: 323ca...111
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #15 Skrevet 31. desember 2017 Ts igjen. Gifter vi oss, må vi skrive en ekteskapsavtale pga barn fra før. Anonymkode: 323ca...111
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #16 Skrevet 31. desember 2017 Jeg er gift med en mann fra Marokko, og likevel er jeg enig med dine skeptiske venner. Min mann bodde i Norge da jeg traff ham, og hadde bodd her i over 10 år. Jeg slapp derfor unna mye av den vanskelige tilpasningsperioden, men enkelt har det likevel ikke vært. Og etter alt jeg har sett og hørt kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ALDRI hadde importert en mann direkte fra et slikt land. Det er STORE kulturforskjeller, og du kan rett ut regne med at han vil bli deprimert av måten vi lever på, vs det han er vant til. I disse landene har man tette bånd til familie, slekt, venner og naboer. De lever et svært sosialt liv, med mennesker rundt seg hele tiden. Å komme hit, hvor relasjoner ikke er så tette, og hvor han ikke engang kan språket, VIL føre til at han blir frustrert, trist og ensom. Du kan ikke veie opp for det! Det er mye snakk om kvinnesynet i disse kulturene, men det er faktisk ikke den største utfordringen. Den største utfordringen er det jeg nevnte over. Og uansett hvor godt du vil tenke om han, så er det 99,9 % sjanse for at han er mer opptatt av å komme til Norge enn av deg. Du aner ikke hvor sterk drømmen om Europa er i disse landene. Sterk nok til å "elske" høyt enhver som gir dem mulighet til å oppleve den drømmen. Hadde du sett og hørt det jeg har sett og hørt, så ville du ha kuttet ham ut umiddelbart. Og så er det jo altså det at den Europeiske drømmen fort blir det Europeiske marerittet for disse mennene... men det er det INGEN som har reist til Europa allerede som innrømmer, og forteller dem, for det ville være å miste ansikt. ALLE kommer hjem med penger og fortellinger om at det er bra i Europa. Penger de ofte ikke har råd til å ta med til hjemlandet, fordi man trenger dem i Norge. Men å ikke ta med penger fra Europa er også å miste ansikt. Da vil andre forstå at de ikke har lykkes. Så du må regne med at du og dere får en STOR utgiftspost i show off penger som må til hjemlandet hans. Uansett om han får jobb eller ikke. Uansett om dere får barn å forsørge etterhvert, og pengene trenges her. Så dine venner har så rett i å være skeptisk. ALDRI ALDRI hadde jeg importert en mann hit! Du kan forvente store omstillingsproblemer, store økonomiske utfordringer, og sjansen for at han faktisk elsker deg er forsvinnende liten, hvor søt og kjærlig han enn er. Anonymkode: f3e47...588 18
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. desember 2017 #17 Skrevet 31. desember 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS. Det var veldig mange spm her, så jeg får se om jeg klarer å svare på alt. Han praktiserer ikke religion. Det vennene mine reagerer på er landet han er i fra (et muslimsk land). Han har jobb og utdanning, men selvfølgelig ikke den inntekten som vi har. Jeg tjener greit, og har ikke tenkt å forsørge han. Nå blir det han som reiser til meg, og så tar vi det derfra. Han har ikke bedt meg om penger, og vi er i ferd med å lage en plan for fremtiden hans her. Han har kjøpt og sendt meg en gave, og han bad meg spesifikt om å ikke gjøre det samme tilbake. Han har tilbudt seg å låne meg penger, da jeg har hatt litt mye utgifter i egen husholdning for tiden. Det takler jeg fint, han vet bare om at det er litt trangt for øyeblikket. Kan godt tenkes at Norge har vært hans plan lenge, og det er greit. Jeg vil ikke ha en norsk mann, så han dekker noe for meg også. Er han utro, så kan også jeg ha meg med andre. Anonymkode: 323ca...111 Det må du for at han skal få oppholdstillatelse, med mindre han har skaffet seg jobb (med arbeidskontrakt) før han kommer hit. Man får ikke oppholdstillatelse i Norge (bortsett fra på humanitært grunnlag altså flyktning/asyl) fra land utenfor Schengen med mindre man har en person klar med høy nok inntekt til å forsørge en, eller man allerede har en jobb. Skjønner godt at folk er skeptiske. Du har ikke engang møtt mannen i virkeligheten, men planlegger allerede at han skal bo hos deg?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #18 Skrevet 31. desember 2017 Hei ts. Jeg synes du får overraskende mange positive svar her. Du innrømmer at han holder andre på gress, men jeg forstår det som at du ikke har møtt mannen i virkeligheten? Noe jeg ikke har fått med meg? Tok han bare tilfeldig kontakt? Det hadde jeg blitt skeptisk til selv. Har en del menn selv, særlig fra India som adder meg på facebook, som jeg ikke skriver noe tilbake til. Kan nevne at jeg selv er forelska/betatt av en mann i Tyrkia. Han er fra en av de største byene der. Han bor i en veldig fin og ganske ny leilighet. Han er et par år eldre enn meg. Det eneste som stopper meg er religionen og utnyttelsen de er ljent for. Jeg har ikke økonomi til å forsørge han heller. Jeg trenger ikke ha noen rundt meg 24/7. Noen gjør ingenting av at jeg liker en tyrkisk mann, men familien (fra en bygd som ikke er på kartet, altid vært muslimfientlige) vil jeg ikke nevne det for igjen. Jeg har vel alltid vært litt sånn. Familien har mast hele oppveksten og ertet meg med "en dag har du kjæreste""funnet deg noen du er betatt av eller?" Jeg nå:"ja. Men han var tilfeldigvis i utlandet". De:"håper Spania. Det er vel ikke Tyrkia?" Jeg:"jo, glade for at jeg endelig er betatt av noen?" Anonymkode: c0842...c1c
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #19 Skrevet 31. desember 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått meg kjæreste fra et annet land. Vi tekster og snakkes daglig, og har begynt å legge planer for at han skal flytte hit etter hvert. Er veldig kresen, og dumper menn rimelig kjapt. Det skal mye til før jeg stoler på en mann, og jeg er ikke den enkleste å være i forhold med, da jeg i begynnelsen av forholdet sliter veldig med å stole på partneren. Menn liker meg, og jeg har en eks som vil ha meg, og det dukker alltid opp en mann da jeg er på fest. Så menn er ikke et problem. Så. Jeg får høre så mye drit. Kjæresten min er for pen for meg, så han juger til meg mens han har flere andre damer på gress i andre byer/land. Jeg er gullbilletten hans til Norge. Disse mennene bruker lang tid på at du skal stole på de, så spør de om penger. Det siste jeg hørte nå, var fra en kompis som sa følgende: en fisker har 15 valg, og han velger ikke den beste, men den enkleste. Det rareste er jo at de menneskene som er så skeptisk, er mennesker som har gjort det samme selv, eller er ulykkelige i kjærlighetslivet. Når de er så nedlatende, så sier de indirekte at jeg har dårlig dømmekraft, og det blir misforstått omsorg. For skal han hit, skal han ha jobb først, og vi tar det gradvis med min eks og barn. Anonymkode: 323ca...111 regner med det er en mann du har truffet før, uten at dere kun har kommunisert på internett. Anonymkode: 1ae6a...d5a 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #20 Skrevet 31. desember 2017 TS igjen Vær snill og les hva jeg skriver før dere kommenterer. Han skal ikke hit før han har jobb. Nå vet ikke dere at jeg kommer fra en familie med ekteskap på tvers av landegrenser. Så nedturen vet jeg vil komme, og jeg har tenkt på hvordan jeg kan skaffe han et nettverk med venner fra samme land. Basert på hva venner og familie har sagt om å være ny i Norge, så må vi snakke sammen om hvordan ting fungerer her før han kommer. Vi må sammen legge en plan for hva som kan gjøres for å redusere hjemlengselen. Det er naturlig at han reiser hjem for å være med venner og familie uten meg, på samme måte som jeg gjør egne ting med venner og familie. Vi har også snakket sammen om hva som skal til for at vi skal trives i forholdet. Når det gjelder penger, blir det delingsøkonomi, og det som er igjen til ham etter det, får han gjøre hva han vil med. Mine penger skal ikke gå til hans familie. Jeg har ikke sagt at han har andre på gress. Hvor kom det i fra? Om han elsker meg eller Norge mest, det får tiden vise. Kanskje jeg også ser på dette som noe fornuftsmessig og ikke så kjærlighetsfylt. Anonymkode: 323ca...111 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå