Gå til innhold

Endre stil, gammelt gårdshus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på om dette går på forholdforumet eller hus men prøver meg her

Jeg har flyttet inn til kjæresten på ett småbruk han kjøpte sammen med sin tidligere kjæreste. Dette har hun pusset opp, og jeg føler alt av møbler, golv, vinduer og dører oser av henne og ikke blir helt mitt hjem. 

Problemet er at det er mer en restaurering enn en oppussing, og møblene er ting som har stått i huset i over hundre år eller antikviteter som er kjøpt brukt osv. Det er en stil som passer til huset. Jeg føler det blir helt feil å dra inn supermoderne ting i huset som F.eks parkettgulv når de originale tregulvene er nydelige. En vanlig rammemadrass vil ikke se like bra ut på gjesterommet som himmelsenga som står der osv

så, hvordan gjør jeg det til mitt hjem uten å ødelegge sjelen til huset?

Anonymkode: 3fab8...502

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri prøvd noe liknende selv, men er det mulig å gjøre noe av dette? 

• Ommøblering: Føles det mer "ditt" om du endrer rommet ved å endre sammensetningen av de eksisterende møblene? Endre "retning" på ei stue, bytte skap mot skjenk e.l.?
  • Tekstiler: Finne andre gardiner, duker og pynteputer som passer inn i stilen, men er "dine".
  • Litt mer drastisk: Maling og tapeter. Det kan være nok med en liten endring i en veggfarge, eller å bytte et tapet med et annet i samme stil, for å føle at det er mer ditt.

Alt bør selvsagt gjøres i samråd med samboeren din, og ikke alt på en gang. Men alt dette er ting det burde være mulig å gjøre uten å endre husets sjel. 

Anonymkode: ff7f6...7f5

• Liker 4
Skrevet
On 31.12.2017 at 3:36 AM, AnonymBruker said:

Litt usikker på om dette går på forholdforumet eller hus men prøver meg her

Jeg har flyttet inn til kjæresten på ett småbruk han kjøpte sammen med sin tidligere kjæreste. Dette har hun pusset opp, og jeg føler alt av møbler, golv, vinduer og dører oser av henne og ikke blir helt mitt hjem. 

Problemet er at det er mer en restaurering enn en oppussing, og møblene er ting som har stått i huset i over hundre år eller antikviteter som er kjøpt brukt osv. Det er en stil som passer til huset. Jeg føler det blir helt feil å dra inn supermoderne ting i huset som F.eks parkettgulv når de originale tregulvene er nydelige. En vanlig rammemadrass vil ikke se like bra ut på gjesterommet som himmelsenga som står der osv

så, hvordan gjør jeg det til mitt hjem uten å ødelegge sjelen til huset?

Anonymkode: 3fab8...502

Jeg er ikke sikker på om jeg forstår problemstillingen. Det er heller ikke sikkert at jeg har noe å melde, om jeg forstår den, men kanskje noen andre kan.

Hva er det du er misfornøyd med, egentlig? At det er hun som har gjort det? At det er for overflatisk gjort (du nevner restaurering)?

Hvis det grunnleggende er gjort bra, ville jeg vært superfornøyd, og hadde bare byttet ut akkurat så mye at det ble litt mitt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig idé. La det være som det er. 

Anonymkode: 79103...dca

• Liker 1
Skrevet

Trekke om møbler :) men er ikke akkurat så billig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...