AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #1 Skrevet 31. desember 2017 Hei. Min lille bror på 16 år, siden igår og til nå, han kaster opp alt han spiser eller drikker, kaster opp, litt hvit og sånn vanlig vann. Han har ikke spist noe særlig, bare drukket kaldt vann og han var litt bedre istad, drakk litt juice med litt fruktblanding også startet han og kaste opp igjen. Det har vært sånn hele i to dager nå. Han sier at han føler enorme smerter midt på magen, føler seg veldig kvalm. Så vi har vært på legevakten to ganger nå og idag ble han undersøkt grundig av en lege, og hun sa at det ikke var noe farlig, alt kontrollen de gjordet var normalt, hun fikk også sett på opp-kasten hans, så hun sier at det ikke er noe farlig, han fikk noe stikkpiller, kvalmestillende og noe drikke ingefær. Så han har det ille fortsatt. Han sier at han spiste en kebab dagen før dette her startet. Jeg vet også at han røyker vanlig røyk og cannabis. Jeg vet ikke om det har noe med dette her og gjøre da. Noen som har hatt det samme? Hva hjalp deg ute av dette her? Anonymkode: 3b319...055
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #2 Skrevet 31. desember 2017 Cannabis er som regel kvalmedempende og smertestillende så det er nok ikke grunnen. Maten kanskje? Anonymkode: 9d9ee...1a3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #3 Skrevet 31. desember 2017 Om lege har undersøkt han burde det ikke være blindtarmen som det kan være i en slik situasjon (magesmerte over høyre side av magen). Dette kan godt være matforgiftning, da er det kun å vente (tror jeg) til kroppen ordner srg selv igjen. Men kan vel også være omgangsyke eller noe. Om det fortsetter bør nok lege oppsøkes igjen... kanskje... skader aldri å ringe legevakten og spør dem hav du skal gjøre Anonymkode: 4f141...c95
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #4 Skrevet 31. desember 2017 Han drikker veldig mye vann, i små slurker og kaster det opp igjen. an har ikke spist noe særlig siden igår. Anonymkode: 3b319...055
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #5 Skrevet 31. desember 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om lege har undersøkt han burde det ikke være blindtarmen som det kan være i en slik situasjon (magesmerte over høyre side av magen). Dette kan godt være matforgiftning, da er det kun å vente (tror jeg) til kroppen ordner srg selv igjen. Men kan vel også være omgangsyke eller noe. Om det fortsetter bør nok lege oppsøkes igjen... kanskje... skader aldri å ringe legevakten og spør dem hav du skal gjøre Anonymkode: 4f141...c95 Mage smertene er i midten sier han. Anonymkode: 3b319...055
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #6 Skrevet 31. desember 2017 Matforgiftning eller omgangssyke. Coca cola uten kullsyre kan hjelpe, det gir energi i form av sukker og salter. Små slurker, ca en teskje, ca hvert tiende minutt. Farris, evt blandet med eplejuice, kan også hjelpe. Så lenge han er 'seg selv', er det som regel ingen fare. Det er bare noe grums som må ut. Anonymkode: b3853...611 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #7 Skrevet 31. desember 2017 Omgangssyke Anonymkode: 381c3...668
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #8 Skrevet 31. desember 2017 Matforgiftning eller omgangssyke. Anonymkode: 90836...b18
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #9 Skrevet 31. desember 2017 Det må nok bare gå over av seg selv, drikker små slurker med vann, eller helst en blanding av farris og eplejuice. Anonymkode: ecf63...021
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #10 Skrevet 31. desember 2017 Gastroenteritt. Altså magesjau på godt norsk. Kan være matforgiftning av kebaben. Lurt å prøve med ingefærvann og eplemost som er blandet med farris. Det går over etter noen dager. Anonymkode: 4b52d...1be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå