AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #41 Skrevet 23. januar 2018 Jeg lurer også på hvordan man skal forholde seg til andre i en slik situasjon og jeg dusjer også bare med badeklær, men jeg er nøye med hygiene likevel, tar med meg helt rene klær, og dusjer gjerne 2 ganger naken hjemme før og etter jeg har vært i en fellesdusj. Derfor er ikke folk nødvendigvis uhygieniske selv om vi ikke er nakne akkurat da Og jeg er 19 år (jente) Anonymkode: b8117...b13
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #42 Skrevet 23. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har et spørsmål. Dere som sier dere ser på andre uten å glo, hvordan gjør dere det? Hvor går skillet mellom å glo og se? Og en ting til. Tenk hvis du møter blikket til den andre personen akkurat i det sekundet du ser, da kan jo den personen tro at du har stirret, selv om du bare har tittet? Jeg forstår at man ser på hverandre når man er på badeland og har på badeklær på samme måten som man ser på hverandre på gaten, butikken, eller på bussen, men jeg føler alt blir så annerledes når man er HELT naken? Da kan man vel ikke titte ved mindre man har på solbriller? Anonymkode: b8117...b13 Å glo innebærer vel at man ser mer på en del av kroppen enn andre deler. Hvis man lar blikket sveipe likt over hele kroppen så ser man vel bare. Hvis jeg møter enn naken mann eller kvinne på en nakenstrand så kan jeg normalt etterpå ikke fortelle om hvor mye eller lite barbert de er. Det krever vel noe gloing for å se det. Men samtidig ville jeg fått det med meg hvis de hadde farget kjønnshårene i lyseblått, gult og grønt. Så så mye ser jeg. Anonymkode: 2fbed...090
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #43 Skrevet 23. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å glo innebærer vel at man ser mer på en del av kroppen enn andre deler. Hvis man lar blikket sveipe likt over hele kroppen så ser man vel bare. Hvis jeg møter enn naken mann eller kvinne på en nakenstrand så kan jeg normalt etterpå ikke fortelle om hvor mye eller lite barbert de er. Det krever vel noe gloing for å se det. Men samtidig ville jeg fått det med meg hvis de hadde farget kjønnshårene i lyseblått, gult og grønt. Så så mye ser jeg. Anonymkode: 2fbed...090 Ja. Slik er det vel. Er dame eller jente og er på Naken-Huk hele sommeren. Siden jeg er yngre enn snittet ser noen noen sekunder lengre, men ingen har GLODD. En gammel kar smilte og sa til meg "Du var fin". Koselig det vel? Jeg kikket litt lengre i sommer. En kar hadde lagt på ryggen, og kanskje sovnet. I alle fall lå han der med morrabrø. Når man skal ut å bade, må man gå forbi flaggstanga der homoene er. Da kan man se noen stive saker, men de står ikke og bevisst viser de frem. Man snakker vel om vanlig folkeskikk? Anonymkode: 17b68...322
Kragebein Skrevet 23. januar 2018 #44 Skrevet 23. januar 2018 Tråden er ryddet for personangrep, brukerdebatt og svar til dette. Kragebein, mod
Gjest Lexie Grey Skrevet 23. januar 2018 #45 Skrevet 23. januar 2018 12 minutter siden, Kragebein skrev: Tråden er ryddet for personangrep, brukerdebatt og svar til dette. Kragebein, mod Da foreslår jeg at første side av tråden ryddes på nytt, det er et par kommentarer som bør fjernes mtp. personangrep. @Kragebein
Gjest Alterego666 Skrevet 24. januar 2018 #46 Skrevet 24. januar 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer også på hvordan man skal forholde seg til andre i en slik situasjon og jeg dusjer også bare med badeklær, men jeg er nøye med hygiene likevel, tar med meg helt rene klær, og dusjer gjerne 2 ganger naken hjemme før og etter jeg har vært i en fellesdusj. Derfor er ikke folk nødvendigvis uhygieniske selv om vi ikke er nakne akkurat da Og jeg er 19 år (jente) Anonymkode: b8117...b13 Hvorfor dusjer du ikke bare naken i fellesdusj og er ferdig med det?
aksase Skrevet 24. januar 2018 #47 Skrevet 24. januar 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer også på hvordan man skal forholde seg til andre i en slik situasjon og jeg dusjer også bare med badeklær, men jeg er nøye med hygiene likevel, tar med meg helt rene klær, og dusjer gjerne 2 ganger naken hjemme før og etter jeg har vært i en fellesdusj. Derfor er ikke folk nødvendigvis uhygieniske selv om vi ikke er nakne akkurat da Og jeg er 19 år (jente) Anonymkode: b8117...b13 Du er sikkert ikke veldig skitten når du ankommer fellesdusjen, men eventuell svette eller annet som har kommet på veien hjemmefra og til fellesdusjen blir ikke borte når du dusjer med badetøy. Skitten som du eventuelt har under badetøyet blir med deg ut i svømmebassenget, så av hensyn til dine medbadende, er det aller best om du dusjer naken også i fellesdusjen. Men jeg synes jo det er veldig leit at du har et så vanskelig forhold til din egen kropp at du ikke klarer å dusje naken sammen med likekjønnede. Håper du klarer å jobbe litt med det slik at du overvinner det problemet. Det ville være bra både for deg selv og for andre.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #48 Skrevet 24. januar 2018 20 hours ago, AnonymBruker said: Jeg lurer også på hvordan man skal forholde seg til andre i en slik situasjon og jeg dusjer også bare med badeklær, men jeg er nøye med hygiene likevel, tar med meg helt rene klær, og dusjer gjerne 2 ganger naken hjemme før og etter jeg har vært i en fellesdusj. Derfor er ikke folk nødvendigvis uhygieniske selv om vi ikke er nakne akkurat da Og jeg er 19 år (jente) Anonymkode: b8117...b13 At folk ikke dusjer nakne før de skal i svømmebasseng medfører økt forurensning, økt sjanse for smitte, større driftskostander, økt behov for kjemi og dermed også en belastning for folk som er allergiske. Det er helt klart mest fornuftig at folk dusjer nakne. Det bør folk lære seg til og det bør være et krav når man besøker offentlige bad. Hvordan folk dusjer nakne er en helt annen sak. Det er ikke noe som er veldig mye mer fornuftig eller bedre enn noe annet. Det er nærmest kun snakk om tilvenning og følelser uten fornuft. Dermed bør folk få lov til å bestemme selv. Noen vil dusje alene i et mørkt rom, noen vil dusje med andre av samme kjønn og noen synes det er greit å dusje med hvem som helst uavhengig av kjønn. Dermed bør man tilby alt sammen: dusjkabinetter og tre fellesgarderober/dusjer. Så må man slutte å mobbe de som vil dusje alene eller de som vil dusje meg begge kjønn. Også må man selvfølgelig slutte å tvinge alle til å gjøre det samme. Å tvinge folk til å dusje i enkeltkabinetter er ikke noe større frihet enn å tvinge folk til å dusje i kjønnsdelt eller kjønnsblandet dusj. Anonymkode: 2fbed...090
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå