Gå til innhold

Hvilken storby? Skal reise alene for første gang

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ikke
Skrevet

Jeg har heller ikke vært på storbyferie med andre. Altså helt blank. 

Mine ønsker er at det skal være greit å komme seg fra flyplass til by. Jeg ønsker en by hvor det er greit å bevege seg alene. Også kveldsstid.

Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

København! Går ekspressbane fra flyplassen til sentrum. Enkelt å orientere seg, bra shopping, mange allrighte steder å spise. Aldri følt meg utrygg der. 

Skrevet

London er veldig grei å bevege seg rundt i, men den er kanskje for stor for deg. Aldri følt meg utrygg der heller

Anonymkode: 28113...34a

AnonymBruker
Skrevet

Hong Kong hvis du vil reise langt! Masse nytt å se som man ikke har i Europa, men samtidig føles det veldig kjent siden de har en veldig vestlig kultur der i tillegg til veldig mye god (og billig) mat. Samtidig er det en veldig trygg by å bevege seg rundt i både på dagtid og kveldstid.

Anonymkode: 70059...98d

Skrevet

Roma! 

Så mye å se, som ligger samlet på ganske lite areal. Samboeren og jeg gikk rundt i sentrumsområdet i 3 dager uten å gå lei. Gjorde alt fra å spise iskrem og gå på pub til å se Colusseum. Du får med andre ord store opplevelser til fots uten å være avhengig av transport 

AnonymBruker
Skrevet

Amsterdam. Ikle tar det lang tid å fly dit heller. 

Anonymkode: 7e9d4...16b

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er alene vil jeg dra til et land jeg kjenner språket i. Slik at jeg føler meg mer trygg. Og kan gå på f.eks. udubbet kino, stand-up eller andre ting på kveldstid. Jeg har vært alene i London, Dublin og Glasgow, samt Stockholm og København. Holder en knapp på London, på grunn av det enorme kulturtilbudet der.

Anonymkode: 9e3bd...f03

AnonymBruker
Skrevet

London er en veldig fin by å være aleine i, spesielt hvis du lærer deg å bruke undergrunnen. Ellers liker jeg meg godt i Dublin, gåavstand over alt. 

Anonymkode: e1c86...97d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...