AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #1 Skrevet 30. desember 2017 Har vært på noen Tinderdates i det siste. Har egentlig ikke vært på noen tradisjonell date før disse tinderdatene, og på datene så har vi tatt en øl på en bar og pratet. Men en ting som har slått meg etter å hva vært på disse datene er at jeg egentlig ikke liker å prate i timesvis. Vanligvis så veksler jo samtalene fram og tilbake, men jeg synes det blir slitsomt i lengden. På en date så pratet hun jeg datet ca. 70% av tiden, noe som egentlig passet meg bra (men hun virket ikke veldig interessert i meg som person da hun stort sett pratet om seg selv). Den lengste daten med ei jente var på ca 2,5 timer - der den første 1,5 timen gikk veldig bra, mens den siste timen ikke gikk spesielt bra (jeg begynte å bli sliten i hodet, og praten fløt dårlig, i tillegg hjalp det ikke at hun begynte å dra frem mobilen). Jeg tror faktisk jeg aldri har pratet med noen sammenhengende i 2,5 timer før. Når jeg er med flere kompiser/kollegaer så veksler jo alle mellom å prate, og det er ingen som prater i et sett. Når det bare er jeg og en kompis/kollega så er vi som regel opptatt med noe, og da prater vi jo bare litt innimellom. Har hørt om folk som har vært på date i 5-6 timer, men for meg er det helt utenkelig - uansett hvor god kjemi jeg har med en person. Jeg har tenkt at om det blir en ny date så kan jeg si at jeg må stikke om feks 1 time - slik at jeg kan gå uansett om daten går bra eller dårlig, og evt. avtale ny date igjen om det gikk bra den timen vi pratet. Beste hadde kanskje vært en aktivitet som begge har til felles slik at det ikke vil være nødvendig å prate i et sett, men usikker hva det skulle vært. Noen som har tips? Hva synes dere jenter om aktivitet på første date slik at man ikke må prate konstant slik man gjør når man tar en øl? Anonymkode: ea09e...e13
Grovmel Skrevet 30. desember 2017 #2 Skrevet 30. desember 2017 Det handler om å se hvem den andre er. Så hvis du leter etter partner, er det å prate i et sett ganske nødvendig. Hvis du ikke liker å prate eller å lytte, er det kanskje lettere å ha en suksessfull date med noen du treffer andre steder en på nett. Hvis det bare er hanky panky du er ute etter, da kan det handle mer om å gjøre noe gøy. Men nei, vanskelig å gi noen tips. Da dette burde være noe dere begge har felles interesse av. Noe man gjerne finner ut av ved å prate i et sett på "date" først.
Stiigen Skrevet 31. desember 2017 #3 Skrevet 31. desember 2017 Du er på date med henne, så du er nyskjerrig på hvem hun er som person. For å finne ut det så må man prate, og stille de rette spørsmålene. Som mann så er du 100% ansvarlig for å lede samtalen, og for å eskalere ting. Du har ikke lyst å sitte å prate om politikk i 2 timer, du har lyst å finne ut mer om henne; hva motiverer henne,hva drømmer hun om, hva er lidenskapen, er hun eventyrlysten/tradisjonell etc. Og selvsagt så ønsker du å være mer enn en venn; så da må du sette deg nærmere henne, ta på henne, se henne i øynene, flørte, og kysse...og ta med hjem om alt føles riktig. Praten er bare overflatekommunikasjon, den virkelige kommunikasjonen er gjennom kroppspråk, ansiktsutrykk,toneleie, øyekontakt etc etc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå