AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #1 Skrevet 30. desember 2017 Hvor kommer disse idiotiske fordommer fra ? Anonymkode: 4a40a...06e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #2 Skrevet 30. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvor kommer disse idiotiske fordommer fra ? Anonymkode: 4a40a...06e Synes dette er litt generaliserende. Noen menn tror at vakre (og mindre vakre) kvinner er dumme. De mennene jeg omgås med tenker ikke slik. Mitt råd til deg: Vær selektiv. Det er jeg. Hvis du ikke vil være selektiv, kos deg litt på fordomsfulle uintelligente menns bekostning. Anonymkode: 4d648...1ac
WubWub Skrevet 30. desember 2017 #3 Skrevet 30. desember 2017 De eneste gangene jeg har hørt disse fordommene i praksis så er det fra andre mindre pene kvinner som hakker på de pene kvinnene. Misunnelige kvinnfolk er ikke nådige mot hverandre 5
Charlene87 Skrevet 30. desember 2017 #4 Skrevet 30. desember 2017 Merkelig fordom spør du meg, utseende og iq har jo egentlig ikke så stor sammenheng. Faktisk så har jeg hørt at pene har 5 poeng mer i iq. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #5 Skrevet 30. desember 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor kommer disse idiotiske fordommer fra ? Anonymkode: 4a40a...06e De kommer fra misunnelige kvinner. Anonymkode: a76a5...763 1
Gjest Priyanka Skrevet 30. desember 2017 #6 Skrevet 30. desember 2017 Det kommer nok veldig an på hvordan man kler og ter seg også. Ser man pen ut, men kler seg klassisk, og fremstår reflektert, er det nok svært få som vil tro at man er lite intelligent. Har flere venninner som er pene, og de aller fleste blir tatt seriøst. Forskning viser faktisk at attraktive mennesker ofte blir tillagt egenskaper som å være dyktig, hyggelig, hardt arbeidende etc. Selv opplever jeg at jeg blir tatt langt mer seriøst nå enn da jeg bevisst kledde meg sexy på vidergående. Liker fortsatt å gå i figurnære klær, men med klassiske snitt.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #7 Skrevet 30. desember 2017 Aldri tenkt det selv, og igrunn aldri hørt noe sånt fra kamerater heller. Anonymkode: d3b49...eab 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #8 Skrevet 30. desember 2017 Jeg vil ikke tro at mange diskriminerer vakre kvinner. Det er nok kvinner generelt man mener er lite intelligente. Og det har mye å gjøre med oppførselen deres. Anonymkode: af0d3...03a
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #9 Skrevet 30. desember 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor kommer disse idiotiske fordommer fra ? Anonymkode: 4a40a...06e Er bare sånn. Det har alltid vært sånn. Stort sett. Det finnes jo selvfølgelig unntak. Anonymkode: 94654...b46 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #10 Skrevet 30. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Aldri tenkt det selv, og igrunn aldri hørt noe sånt fra kamerater heller. Anonymkode: d3b49...eab Viste du at ting skjer selv om du ikke har opplevd det. Anonymkode: 4a40a...06e 1
Grovmel Skrevet 30. desember 2017 #11 Skrevet 30. desember 2017 Tror ikke du snakker for flertallet av menn her. Men det kan ha noe med media å gjøre, det å være blond f eks, en gammel "spøk" som har gått igjen noen 10 år i filmer og serier. Men jeg ser noe selv, eller antar noe selv. Hvis denne "vakre" damen er veldig dollette. Altså, det stråler dukke av henne. For all del, gjør ikke meg noe. Men jeg tenker da at hun er mindre reflektert hvis hun er fryktelig opptatt av å se bra ut. Samt at hun kan være mer selvsentrert også. Dette handler ikke om kognitiv intelligens, men mer om andre former for intelligens som empati og evne til å reflektere på livet.
Gjest Peanut Skrevet 30. desember 2017 #12 Skrevet 30. desember 2017 Generelt sett kommer vel slike ting an på hvordan en person ellers oppfører seg
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #13 Skrevet 30. desember 2017 Hva er pent og hva er ikke pent? Folk har vell forskjellige meninger om hva som er pent Anonymkode: 5133b...dcd
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #14 Skrevet 30. desember 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Viste du at ting skjer selv om du ikke har opplevd det. Anonymkode: 4a40a...06e Ja. Jeg mener imidlertid at hele premisset ditt er galt, og derfor nevnte jeg (og flere andre her, så hvorfor du valgte akkurat meg vet jeg ikke helt) at det er nytt for meg at dette eventuelt skulle være en utbredt holdning. Selvfølgelig mener en og annen mann sikkert at vakre kvinner jevnt over er lite intelligente. En og annen mann mener også at jorden er flat, at vaksiner dreper, at Elvis ikke er død og en haug med andre rare ting. Det blir likevel ganske pussig å lage tråder om hvorfor "menn" som sådan mener det ene eller det andre uten at noe som helst tyder på at det er særlig utbredt. (Forøvrig må jeg bare få sagt noe jeg har tenkt på flere ganger nå: Når du skal lage slike tulletråder som anonym bør du ta deg tid til å lese over at du ikke gjør de samme enkle skrivefeilene hver bidige gang. Feilene i seg selv gjør meg lite og påvirker ikke meningsinnholdet, men det er bare en bruker her inne som skriver sånn, og da forsvinner liksom litt av poenget med å bruke anonymfunksjonen. Det er bare et vennlig råd.) Anonymkode: d3b49...eab 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #15 Skrevet 30. desember 2017 Enkle menn som ikke har noen smarte samtaleemner å snakke om, og dermed ikke får oppleve at kvinner kan være smarte for alt de prater om selv er dataspill og musikk. Anonymkode: ac20c...d95 1
Gjest C.Tramell Skrevet 31. desember 2017 #16 Skrevet 31. desember 2017 Trodde det var motsatt, jeg. At pene mennesker, både kvinner og menn, blir tatt for å være mer intelligente enn de ikke så pene.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #17 Skrevet 31. desember 2017 Hm. Jeg tror i så fall at dette kun stemmer for «falskt» pene jenter. Altså de som er oversminket, har kraftig bleket/unaturlig farget hår, restylane i lepper, falske bryster, falske vipper, utfordrende klær osv. Grunnen er at de viser prioriteringene sine, både verdimessig, økonomisk og tidsmessig, gjennom denne oppdollingen. Det er ikke akkurat fornuftige prioriteringer i det lange løp. Naturlig pene jenter som ikke pynter seg overdrevent mye blir ofte sett på som mer intelligente og modne enn gjennomsnittet, og enkelte studier har dessuten vist at mennesker med pene, symmetriske trekk og god helse (klassiske mål for skjønnhet) har noe høyere iq enn gjennomsnittet. Anonymkode: 18480...d48 1
Horten Market Skrevet 31. desember 2017 #18 Skrevet 31. desember 2017 (endret) Pene jenter (og gutter) lærer tidlig at de kan komme seg frem i livet ved å spille på utseende. De er ikke mindre intelligente, men kan være mindre kunnskapsrike fordi de gjerne har fokusert på utseende fremfor utdanning og kunnskap. Endret 31. desember 2017 av Horten Market 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #19 Skrevet 31. desember 2017 3 minutter siden, Horten Market said: Pene jenter (og gutter) lærer tidlig at de kan komme seg frem i livet ved å spille på utseende. De er ikke mindre intelligente, men kan være mindre kunnskapsrike fordi de gjerne har fokusert på utseende fremfor utdanning og kunnskap. Mitt inntrykk er omvendt. De som har fokus på utdanning har også gjerne fokus på utseende. Sjekk jentene på de gjeveste utdanningene. Det er knapt overvektige jenter der. Anonymkode: a3608...68b
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #20 Skrevet 31. desember 2017 Hva er pent? Kan noen Plis svare? Overvektig, normalvektig eller undervektig/tynne? Har ansiktet noe og si? Man kan jo ikke noe for hvis man ikke har et "pent" ansikt. det er så mye press rundt omkring om og være "pen". Alle er jo pene på hver sin måte... hvorfor har utseende så mye og si? Anonymkode: 5133b...dcd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå