Gå til innhold

Generell studiekompetanse - lån når jeg er over 24?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta påbygg neste år og ble mildt sagt overrasket da jeg leste på lånekassen sine sider at man mister ungdomsretten etter fylt 25 år - som selvfølgelig jeg blir neste år... :sukk:Betyr det at det er stor sjanse for at jeg kan få avslag? 

Anonymkode: bb3c8...abf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 33 og jeg har fått lån og stipend gjennom Lånekassen. Tror det skal gå bra, så fremt ikke det er andre kriterier som spiller inn.

Anonymkode: 036c4...193

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 33 og jeg har fått lån og stipend gjennom Lånekassen. Tror det skal gå bra, så fremt ikke det er andre kriterier som spiller inn.

Anonymkode: 036c4...193

Men hadde du allerede studiekompetanse når du søkte? For det var dette det var "aldersgrense" på ifølge lånekassen.. 

Ts

Skrevet

Ungdomsretten handler jo om andre ting enn lån. Handler ikke den om at du ikke lenger har rett til å gå på ordinær VGS? Har vel lite med lånekassen å gjøre.

Skrevet
14 minutter siden, altflyter said:

Ungdomsretten handler jo om andre ting enn lån. Handler ikke den om at du ikke lenger har rett til å gå på ordinær VGS? Har vel lite med lånekassen å gjøre.

"Elever som er 24 år eller yngre og søker om støtte til påbygging til generell studiekompetanse 23-timerskurset, har rett til støtte etter andre del i Lånekassens forskrifter." - lånekassen sine sider. 

Ts

Skrevet
54 minutter siden, Gjøksuppe said:

7F25EEBE-561F-43F6-9EB2-9E4DC493A748.jpeg

Det har jeg missa, tusen takk!! :nori:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...