Gå til innhold

falsk negativ graviditetstest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ei jente på 20 år som søker nådig råd av noen der ute. Det er sikkert en del av dere som er litt eldre og erfarne enn meg på dette området, og jeg vil så gjerne søke deres råd og meninger.

Jeg sluttet på mine mini-piller (cerazette) for ca 10-11 uker siden, men mensen har enda ikke kommet. jeg har ved flere anledninger sluttet tidligere, for å gi kroppen litt "fri" fra hormonene. da har det aldri tatt over 2-4 uker før mensen har kommet. Jeg vet at uregelmessig mens er vanlig etter slike hormonpiller, stress, sykdom o.l, men jeg har ikke opplevd hverken stress, sykdom eller liknende i denne tiden. 

Jeg har i noen uker hatt ømme/såre bryster som har vokst, mensensmerter, luft i magen, humørsvingninger, grått veldig lett, utmattelse, endret matlyst, endret sex lyst, kvalme, svimmelhet, uteblitt mens, konsentrasjonsvansker, tåkesyn og hatt en veldig merkelig følelse i kroppen. følelsen har gått ut på det at jeg har vært veldig redd for å skade meg, jeg har på en måte fått en helt annen omsorgsfølelse for meg selv. Jeg er redd for å skade magen, drikke alkohol, ta meg en snus. og jeg tar meg ofte i å stryke meg på magen. jeg kjenner luft i magen som aldri vil ut, strømninger i bena, jeg må tisse ofte og jeg har uvanlig utflod. 

Jeg har selvfølgelig tatt graviditetstester ved flere anledninger, men de har vært negative. Likevel vil ikke følelsen av graviditet gå bort, symptomene blir bare mer og mer forsterket. jeg har brukt RFSU´s graviditetstester, og vet ikke om disse er bra eller dårlige. eller om det i det hele tatt er mulighet for å være gravid med disse symptomene og få negative tester. Har tatt tre tester totalt, en den 8.desember og 2 tester den 23.desember. Jeg har selv mistanke om at jeg kan ha tisset på skjermen ved to av anledningene. 

Jeg har alltid visst at jeg har ønsket meg barn, og jeg har tidligere trodd jeg har vært gravid. ved de tidligere anledningene har ikke det vært tilfellet, men jeg føler det ikke på samme måte nå som jeg gjorde da. dette er en helt annen omfattende følelse og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har ei nær venninne som akkurat har funnet ut at hun er gravid, og jeg har snakket med henne om det. Hun syntes det er veldig like symptomer som hun hadde, og det var hun som rådet meg til å ta en test. jeg prøver å overtale meg selv om at jeg bare har et innbilt svangerskap fordi hun er gravid, og at jeg vet jeg vil ha barn en dag. samtidig er symptomene så sterke, og tanken går aldri bort. 

Jeg blir veldig glad om noen vil dele sine tanker med meg, takk på forhånd :)

Anonymkode: d5240...791

Skrevet

Først og fremst, om du tror at du på noen måte kan ha tisset feil på testen så anbefaler jeg deg å tisse i en beholder for så å dyppe den oppi. Da er du helt sikker på at ikke noe blir feil!  :)

Om du ønsker sterkt å bli gravid så kan kroppen spille deg et puss med diverse symptomer. Jeg har selv trodd jeg har vært gravid grunnet noen av symptomene som du nevner over. 

Men, vent noen dager til og ta en ny test. Er du fortsatt usikker etter det burde du ta en tur til legen, også på grunnlag av plagene/symptomene du nevner.

Masse lykke til! :hjerte:

Anonymkode: c90e1...243

• Liker 2
Skrevet

men altså.. har du hatt sex? En vesentlig for mulig graviditet, er når du hadde sex. Hvis du har en kjæreste, og dere har sex jevnlig mens du ikke bruker prevensjon, så kan du jo bli gravid når som helst nå også - har du noe kontroll på når du har eggløsning? 

symptomene dine kan like sannsynlig være hormonubalanse etter prevensjonslutt, PMS, urinveisinfeksjon eller annet, som graviditet. :) 

Anonymkode: 628a7...829

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 30.12.2017 at 9:49 PM, AnonymBruker said:

men altså.. har du hatt sex? En vesentlig for mulig graviditet, er når du hadde sex. Hvis du har en kjæreste, og dere har sex jevnlig mens du ikke bruker prevensjon, så kan du jo bli gravid når som helst nå også - har du noe kontroll på når du har eggløsning? 

symptomene dine kan like sannsynlig være hormonubalanse etter prevensjonslutt, PMS, urinveisinfeksjon eller annet, som graviditet. :) 

Anonymkode: 628a7...829

Hehe, jeg merker jo ved denne kommentaren at du ikke tar meg seriøst. Jeg hadde ikke trodd jeg var gravid dersom jeg ikke hadde hatt sex under perioden det er snakk om. Jeg har hatt sex ved flere anledninger, 2 ganger uten noen form for prevensjon og 15-20 ganger med kondom. Jeg har i etterkant oppdaget at kondomene kan ha vært gamle.. 

siden jeg skrev dette innlegget har jeg opplevd små blødninger som på ingen måte har kunnet vært mens og sterkere form av symptomene enn tidligere. 

AnonymBruker
Skrevet
On 30.12.2017 at 9:12 PM, AnonymBruker said:

Først og fremst, om du tror at du på noen måte kan ha tisset feil på testen så anbefaler jeg deg å tisse i en beholder for så å dyppe den oppi. Da er du helt sikker på at ikke noe blir feil!  :)

Om du ønsker sterkt å bli gravid så kan kroppen spille deg et puss med diverse symptomer. Jeg har selv trodd jeg har vært gravid grunnet noen av symptomene som du nevner over. 

Men, vent noen dager til og ta en ny test. Er du fortsatt usikker etter det burde du ta en tur til legen, også på grunnlag av plagene/symptomene du nevner.

Masse lykke til! :hjerte:

Anonymkode: c90e1...243

Tusen takk!! Har du opplevd at graviditetstester ikke har blitt positive før det har gått opptil 8-9 uker? Har hørt om tilfeller som dette og tror du dette evt kan være en del av det? Har som sagt opplevd småblødninger og forsterkere symptomer siden sist. :)

AnonymBruker
Skrevet

Tiss i kopp når du tar testen. Det er lite sannsynlig at den er falsk negativ om du tror du er over 8 uker på vei, med mindre du har tatt testen feil.

Anonymkode: d95f6...eb8

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte tar du disse periodene hvor du slutter med hormoner? Det er noe du absolutt ikke behøver og det kan klusse veldig til syklusen. Så det kan godt hende at det er hormonene dine som ikke samarbeider. 

Det er svært, svært sjeldent at en test ikke blir positivt ved en graviditet så sent i svangerskapet. Så sjeldent at man sier at det ikke skjer. 

Anonymkode: 86dd5...15b

AnonymBruker
Skrevet

Som tidligere ufrivillig barnløs og en viss erfaring med både graviditetstester og (innbilte) symptomer er jeg rimelig sikker på at du ikke er gravid.

Noe helt annet er det at du tar lengre pauser fra p-pillen. Såvidt meg bekjent er dette frarådet av leger. Faren for å få blodpropp/bivirkninger er størst i det man begynner på pillen, og derfor bør man gå kontinuerlig på dem.

Anonymkode: d637d...753

• Liker 1
Skrevet

Når mensen uteblir lenge er det ofte slik at man får sterke symptomer som minner om graviditet når mensen endelig nærmer seg. Alt du beskriver er typiske symptomer på mensen også, så... 

Ta testen skikkelig, eller ta blodprøve hos legen, og er den fortsatt negativ kan du nok slå deg til ro med at slik er det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...