Gå til innhold

"Bivirkninger" av proteinbarer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at mange reagerer etter å ha spist proteinbarer, og blir litt skeptisk til å prøve disse. 

Hvilke "bivirkninger" av proteinbarer har du fått, og er det av kun én bar, eller bare når en spiser mange på kort tid? 

Anonymkode: 6b367...bb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser proteinbarer hver eneste dag. Null bivirkninger :) 

Anonymkode: 0a499...4cd

Skrevet

Bivirkningen er at du kan bli feit. Og lommeboka tynnere. Proteinbarer er et fantasifullt påfunn for å loppe godtroende for penger.

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, Horten Market skrev:

Bivirkningen er at du kan bli feit. Og lommeboka tynnere. Proteinbarer er et fantasifullt påfunn for å loppe godtroende for penger.

Spiser proteinbarer hver dag, gjort det flere år, og jeg er undervektig, sååå

Anonymkode: 0a499...4cd

Skrevet
1 minutt siden, Horten Market skrev:

Er ikke slike bivirkninger jeg tenker på, men mer sånne "kroppslige reaksjoner" umiddelbart eller i dagene etter å ha spist. 

Anonymkode: 6b367...bb6

Skrevet

Blir dårlig i magen av flere av søtstoffene som ofte er i slike barer.

Anonymkode: bc8bb...0b0

Skrevet

Hvis jeg spiser mer enn to stykker iløpet av en dag (gjelder spesielt atkins sine!) blir jeg helt SYKT oppblåst, får vondt i magen og blir veldig uggen i kroppen. Ikke kvalm, bare... rar.

Men dette gjelder også når jeg spiser persillerot og kålrot, så det er ikke det at proteinbarene er farlige. Det er bare noe i dem som kroppen reagerer på.

Anonymkode: 6b692...b9f

Skrevet

Spiser proteinbarer, proteinshake, proteinyoghurt og det skjer ikke en dritt for min del :blink: 

Skrevet

Tåler ikke så godt proteinbarer som inneholder sukkeralkoholet maltiol. Det stoffet er "bad News", blir veldig oppblåst og dårlig i magen. Har som regel aldri problemer med magen, men maltitol er bare forferdelig :sur:

Anonymkode: ca40c...c9a

• Liker 3
Skrevet
16 timer siden, Horten Market skrev:

Agreeeeed

Anonymkode: f1822...da9

Skrevet (endret)
21 timer siden, Horten Market skrev:

Det finnes selvfølgelig billigere måter å få i seg proteiner og samtidig tilfredsstille søtsuget, men da er ikke vanlig sjokolade alltid det lureste valget. Kyllingfilet er heller ikke alltid så fristende. 

Så det er jo fint at vi som har råd til å kjøpe proteinbarer kan få tak i det.

TS, det er mange som får luft i magen av sukkeralkoholer. Ingredienslisten til Quest bar er ikke spesielt skummel eller vanskelig å forstå: Proteinblanding (myseproteinisolate [melk], melkeproteinisolat), isomalto-oligosakkarid, søtsoff erythritol, vann, sjokolade, mandler, kakao, kakaosmør, søtstoff steviolglykosider, aroma.

Som du ser så består det av en del tørket melk, fiber og søtstoff. Resten vet du hva er :)

Endret av penny_
Skrevet

Jeg fiser så jeg føler meg som en levende jetmotor i flere timer etterpå. 

Anonymkode: dd912...158

Skrevet

Jeg promper som bare rakkern! Og det stinker! 

Anonymkode: 085f5...d91

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du har mageproblemer e.l trenger du ikke proteinbarer. Til og med veganere får i seg nok proteiner ved normalt kosthold

Anonymkode: 63f1f...fb2

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre du har mageproblemer e.l trenger du ikke proteinbarer. Til og med veganere får i seg nok proteiner ved normalt kosthold

Anonymkode: 63f1f...fb2

Spiser du aldri noe du ikke trenger fordi det f.eks. er godt? 

Skrevet

Neineinei! Du får ikke bivirkninger av mat!! 

Gjest chisandra
Skrevet

Spiser proteinbarer flere ganger i uken, ingen bivirkninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...