AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #1 Skrevet 30. desember 2017 Jeg synes det er spennende med ulike generasjoner og denne gangen er jeg nysgjerrig på hvordan straff du pleide å få? jeg er 21 år og pleide å bli tatt fra mobil og data. Eller så fikk jeg bare kjeft. Jeg kan huske jeg fikk husarrest en gang. Aldri fått det annet en den ene gangen. Anonymkode: 33823...8b8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #2 Skrevet 30. desember 2017 26 år. Fikk husarrest en gang, ellers gjorde jeg ikke noe som ga straff. Var oppvokst med frihet under ansvar, å måtte selv vurdere om «det» var verdt straff, noe det aldri var siden min «straff» da ville blitt mindre frihet i form av strengere innetider og foreldre som hentet meg nøyaktig til en viss tid. Anonymkode: 6413f...f0a
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #3 Skrevet 30. desember 2017 Jeg er 27 og pleide å få husarrest og å bli dradd etter kinnet inn på rommet mitt. Anonymkode: 2f47f...246 1
tussi680 Skrevet 30. desember 2017 #4 Skrevet 30. desember 2017 Den eldre generasjon ble satt ute på gangen i et par timer. Eller inne på rommet.
Gjest NotNaomi Skrevet 30. desember 2017 #5 Skrevet 30. desember 2017 Jeg elsket å være på rommet ofte . Foreldrene mine prøvde å få meg ut noen ganger , for å " sosialiserere " meg :-) Ironisk nok fikk jeg husarrest , hvilke ikke var noen straff all den tid jeg trivdes på rommet blsnt alt jeg trengte :-) men , de visste vel ikke annen måte da . Eller var kreative nok :-D
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #6 Skrevet 30. desember 2017 Som småbarn ble jeg dratt opp etter ørene og skreket til. Blitt slått i ansiktet en gang, måtte legge meg kl. 17 uten middag, fikk ikke være med på familieaktiviteter de få gangene vi gjorde noe, ble ignorert, ingen som svarte når jeg kom hjem å så Hei, ingen som snakket med meg. Måtte gjøre masse ekstra husarbeid i tillegg til det faste. Det var en vond tid. Vet ikke om dette var normalt? Vet jeg var en rolig, snill og fornuftig unge. Var aldri ute, aldri skrelt eller skal ta med dører, alltid hjulpet til hjemme. Anonymkode: 4eda2...6b2
Gjest Catalina Culès Skrevet 30. desember 2017 #7 Skrevet 30. desember 2017 (endret) Kjefting, brøling og husarrest, for alt og ingenting, ble også kalt mye stygt. Er 36. Glemte en ting vaske munnen med såpe. Endret 30. desember 2017 av Catalina Culès
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #8 Skrevet 30. desember 2017 Måtte sitte alene på rommet og fikk kjeft. Husarrest et par ganger Anonymkode: 16059...e29
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #9 Skrevet 30. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Som småbarn ble jeg dratt opp etter ørene og skreket til. Blitt slått i ansiktet en gang, måtte legge meg kl. 17 uten middag, fikk ikke være med på familieaktiviteter de få gangene vi gjorde noe, ble ignorert, ingen som svarte når jeg kom hjem å så Hei, ingen som snakket med meg. Måtte gjøre masse ekstra husarbeid i tillegg til det faste. Det var en vond tid. Vet ikke om dette var normalt? Vet jeg var en rolig, snill og fornuftig unge. Var aldri ute, aldri skrelt eller skal ta med dører, alltid hjulpet til hjemme. Anonymkode: 4eda2...6b2 +Ble ledd av og fikk høre jeg var dum. Anonymkode: 4eda2...6b2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #10 Skrevet 30. desember 2017 Er straks 40. Fikk egentlig aldri straff, hadde en svært fri oppdragelse hvor jeg heller måtte lære av egne feil. Men foreldrene mine forklarte ofte hvorfor noe var galt, og da følte jeg meg alltid forferdelig. De appellerte mye til samvittigheten min. Anonymkode: 92d46...a83
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #11 Skrevet 30. desember 2017 Bare kjeft, egentlig. Det ble vel gjort forsøk på å ta fra meg både ditt og datt, samt fjerne hele internettboksa, men ingenting hjalp. Ordna meg alltid på en eller annen måte, så det ga de opp. Fikk vel egentlig husarrest en gang, men jeg gikk ut samme dag uten noe konsekvens. Er 20. Anonymkode: 4069c...f0e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #12 Skrevet 30. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: +Ble ledd av og fikk høre jeg var dum. Anonymkode: 4eda2...6b2 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som småbarn ble jeg dratt opp etter ørene og skreket til. Blitt slått i ansiktet en gang, måtte legge meg kl. 17 uten middag, fikk ikke være med på familieaktiviteter de få gangene vi gjorde noe, ble ignorert, ingen som svarte når jeg kom hjem å så Hei, ingen som snakket med meg. Måtte gjøre masse ekstra husarbeid i tillegg til det faste. Det var en vond tid. Vet ikke om dette var normalt? Vet jeg var en rolig, snill og fornuftig unge. Var aldri ute, aldri skrelt eller skal ta med dører, alltid hjulpet til hjemme. Anonymkode: 4eda2...6b2 Dette er jo mishandling !! Har du kontakt med familien i dag? Anonymkode: 92d46...a83 6
Celtic Heart Skrevet 30. desember 2017 #13 Skrevet 30. desember 2017 Er 38, fikk alltid innestraff. problemet var at moren min ofte jobbet sent og var alenemor så det var jo bare å passe på å være hjemme igjen før henne.
Måbarefåsiat... Skrevet 30. desember 2017 #14 Skrevet 30. desember 2017 Snart 50 og fikk en kilevink en og annen gang. En gang fikk jeg kastet ting etter meg, men det var ikke så mye straff som en krangel hvor fattern ble rasende på meg. Jeg var jævlig rappkjeftet og at jeg ikke fikk mer juling... Jeg ble også driti ut - skammen sto sentralt.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #15 Skrevet 30. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo mishandling !! Har du kontakt med familien i dag? Anonymkode: 92d46...a83 Det var vondt Ja, men som barn vet man ikke hva som er normalt og hvor man kan få hjelp. Har kontakt med mor, men ikke stefar som var værst. Har slitt mye med selvbilde. Anonymkode: 4eda2...6b2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #16 Skrevet 30. desember 2017 46 år. Ble slått over fingrene, klaps på baken, ørefiker, husarrest, fratatt sykkel, fratatt leker, låst inne, nektet mat, kalt forskjellige ting (tilbakestående, idiot osv). Anonymkode: 74562...900 2
Gjest Melis123 Skrevet 30. desember 2017 #17 Skrevet 30. desember 2017 Husarrest! Men som barn var det bare hyggelig, for da fant moren min på noe koselig vi kunne gjøre sammen, som tenåring var det grufullt😝 ellers husker jeg de truet med at jeg skulle få ris med teppebankeren, men ble liksom aldri noe av😊 ellers har jeg vel fått en god dose kjeft opp igjennom, men har vel stort sett fortjent det😇 kvinne 43
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #18 Skrevet 30. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som småbarn ble jeg dratt opp etter ørene og skreket til. Blitt slått i ansiktet en gang, måtte legge meg kl. 17 uten middag, fikk ikke være med på familieaktiviteter de få gangene vi gjorde noe, ble ignorert, ingen som svarte når jeg kom hjem å så Hei, ingen som snakket med meg. Måtte gjøre masse ekstra husarbeid i tillegg til det faste. Det var en vond tid. Vet ikke om dette var normalt? Vet jeg var en rolig, snill og fornuftig unge. Var aldri ute, aldri skrelt eller skal ta med dører, alltid hjulpet til hjemme. Anonymkode: 4eda2...6b2 Dette er på ingen måte ikke normalt, og bør heller ikke ha vært det de siste 30 årene. Pratet med søsken om de opplevde tilsvarende? Jeg har rundet 40 og kan bare huske en gang jeg fikk «husarrest» Var 5 år eller noe og hadde stjålet penger fra mamma og gått på kiosken for å kjøpe godteri. Husker den dag i dag hvor flau jeg ble når pappa kom for å hente meg men jeg stod utenfor å dyttet i meg det jeg hadde kjøpt 🙈 Anonymkode: 4ef91...a02
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #19 Skrevet 30. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som småbarn ble jeg dratt opp etter ørene og skreket til. Blitt slått i ansiktet en gang, måtte legge meg kl. 17 uten middag, fikk ikke være med på familieaktiviteter de få gangene vi gjorde noe, ble ignorert, ingen som svarte når jeg kom hjem å så Hei, ingen som snakket med meg. Måtte gjøre masse ekstra husarbeid i tillegg til det faste. Det var en vond tid. Vet ikke om dette var normalt? Vet jeg var en rolig, snill og fornuftig unge. Var aldri ute, aldri skrelt eller skal ta med dører, alltid hjulpet til hjemme. Anonymkode: 4eda2...6b2 Av de straffereaksjonene så tror jeg det å ikke bli snakket til, må ha vært den verste? Taushet som straffemetode har jeg ingen respekt for, verken ovenfor voksne,og aller minst ovenfor barn. Det er jo ren og skjær manipulering som barn ikke har forutsetning for å forstå. Anonymkode: 1777d...d6b 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #20 Skrevet 30. desember 2017 Jeg fikk bank. For alt og ingenting. Da jeg var 6 år mistet jeg 75 % av synet på høyre øyet etter faren min slo meg helseløs. Fikk også brudd i hodeskallen etter en omgang bank som legen i dag mener er årsaken til jeg i dag ikke har fullført vgs og er ufør. Dette tillegg til "vanlig" juling i hverdagen. Fikk for eksempel juling da jeg kom hjem med blod i hele ansiktet etter å falt av sykkelen da jeg var 9 år. Jeg ante ikke hvorfor jeg ble straffet for det, og forstår det fortsatt ikke i dag, men det var hverdagen. Anonymkode: 0608f...6fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå