AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #1 Skrevet 30. desember 2017 Hei! Jeg og åtteåringen er alene på nyttårsaften til rundt kl. 23, og jeg trenger forslag til ting vi kan fylle dagen med (ellers blir han bare liggende på rommet og ser på Netflix, mens jeg sitter i stua og kjeder meg med noe drit på TV'n til samboeren kommer hjem fra jobb). Slike høytider er viktige for meg, og jeg ville hatet det om nyttårsaften blir som en kjip, vanlig onsdag. I dag har jeg kjøpt inn mye godteri, brus, snacks og hver vår favorittpizza. Har kjøpt stjerneskudd, fakler, grisehyl og noen enkle raketter. Kjøpte også et brettspill, som jeg håper at han vil spille (og at det går an å spille bare to spillere). Den eneste planen vi har er å se på kommunens rakettoppskytning og den offisielle som er ved midnatt. Alle forslag mottas med takk! :D Anonymkode: 835ce...503
FluffyJuggernaut Skrevet 30. desember 2017 #2 Skrevet 30. desember 2017 Om dere har snø, så kunne dere dratt en tur ut å aket. Om snøen går an å forme så kunne dere lagd snømann eller lyslykter. Når dere kommet inn så kunne dere kanskje lagd ett fort i stuen, kokt kako og spist lunsj inni fortet. Kanskje dere kan bake noe? Skrive lister over hva dere ønsker for det nye året. Bygge lego? Lage trolldeig? 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #3 Skrevet 30. desember 2017 Nyttårsafter er deilig m avslapning! Ikke stress. Se en fin film og kos dere Anonymkode: c2240...f5e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #4 Skrevet 30. desember 2017 Her var det stor suksess med å gå tur tidligere på kvelden, barn 6 år. Da gikk vi på rakettjakt som vi kalte det. Siden det er flere som skyter opp en god stund før kl 00 så gikk vi altså rundt omkring og kikket på raketter. Godt med en god luftetur var det også. Ellers tror jeg vi bare spiste mat, så film, spilte spill etc Anonymkode: c8dc2...48d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #5 Skrevet 30. desember 2017 Hver nyttårsaften så drar familien på skøyter, og så hjem å spise boller og drikke kakao med marshmallows. Deretter er det avslapning for at barna skal holde ut til rakettene, og mor får soveVi pleier også å knuse pepperkakehuset etter dette. Alt er tradisjoner fra mannens familie. Anonymkode: 53e96...1ee 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #6 Skrevet 30. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg og åtteåringen er alene på nyttårsaften til rundt kl. 23, og jeg trenger forslag til ting vi kan fylle dagen med (ellers blir han bare liggende på rommet og ser på Netflix, mens jeg sitter i stua og kjeder meg med noe drit på TV'n til samboeren kommer hjem fra jobb). Slike høytider er viktige for meg, og jeg ville hatet det om nyttårsaften blir som en kjip, vanlig onsdag. I dag har jeg kjøpt inn mye godteri, brus, snacks og hver vår favorittpizza. Har kjøpt stjerneskudd, fakler, grisehyl og noen enkle raketter. Kjøpte også et brettspill, som jeg håper at han vil spille (og at det går an å spille bare to spillere). Den eneste planen vi har er å se på kommunens rakettoppskytning og den offisielle som er ved midnatt. Alle forslag mottas med takk! :D Anonymkode: 835ce...503 hva gjorde foreldrene dine da du var ung? tror det er et bedre valg å gjøre noe aktivt sammen, enn å ikke gjøre noe aktivt. Anonymkode: 41ec1...553
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #7 Skrevet 30. desember 2017 Du må finne på noe, da. Hva liker ungen? Aking, skigåing, skøyter, (eller sykkeltur, om deler av landet er snøløst for tida), fjelltur, bytur med kafé, polemonjakt - noe må han da like. Dra han opp og ut og pakk en kurv med kakao og boller til niste. Så kan dere etterpå finne en film eller et spill han vil se eller spille og gjøre det sammen. La han sette agendaen og invitere deg inn i sine serier og ting heller enn at han sitter på rommet. Anonymkode: 56574...418
Gjest GoldenLioness Skrevet 31. desember 2017 #8 Skrevet 31. desember 2017 Vi sitter som slakt hjemme nå Ungen er sliten så han vil og orker ikke annet enn å slappe av med tegnefilm og snacks. Vi gidder ikke å stresse. Mannen skal på jobb i kveld og jeg tenker å se film og gomle siste julegodtet Inntil vi trenger å gjøre noe litt større ut av det pga ungen så nyter vi bare rolige dager. Han bryr seg ikke en døyt om at det er Nyttårsaften. Ellers så hadde vi gjort som vi pleier på en vanlig lørdag eller søndag med en tur ut på dagen, spist en bedre middag og så når han skjønner mer ut av Nyttårsaften sett på raketter ved midnatt om han ønsket det
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #9 Skrevet 31. desember 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: hva gjorde foreldrene dine da du var ung? tror det er et bedre valg å gjøre noe aktivt sammen, enn å ikke gjøre noe aktivt. Anonymkode: 41ec1...553 Hos oss var nyttårsaften like stor som julaften Vi hadde gjester (som regel familie), kalkunmiddag før vi så på kongens tale på TV. Det var dessert og vi barna spurte utålmodig hele tiden om hva klokken er og maste om vi ikke bare kunne sende opp eeeeen rakett før midnatt. Eneste forskjellen fra julaften var at vi maste om raketter i stedet for gaver. De siste årene har jeg vært med venner og kjæreste, men siden bonusgutten er hos oss i år og faren hans er på jobb, så blir det en annerledes feiring og litt mindre alkohol, for å si det sånn Familien min er bortreist på grunn av et dødsfall i år, så å være med dem er ikke et alternativ. - TS Anonymkode: 835ce...503
Blackbird Skrevet 31. desember 2017 #10 Skrevet 31. desember 2017 Enten går dere ut å finner på noe. Går tur, aker, graver i snøen, snømann, snøborg, snølykt, snøballkrig etc. Eller du lager litt særlig god middag som du selv husker. Litt sent å begynne med det nå da men finn på andre ting som er minneverdig for både deg og gutten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå