Gå til innhold

Kalkunkrise - Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da skulle vel alle kalkun sett slik ut da.

Anonymkode: 485ef...394

Nei, for de ligger ikke dagesvis ute i romtemperatur. 

Anonymkode: 9ff93...9f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært å fått tak i en ny kalkun nå. Så den står i ovnen. Desverre er den frossen, men prøver med stekepose og håper på det beste. Det kryr av folk i butikkene nå. Ikke bare jeg som stresser.. 🤪

Bor ikke i Oslo, ellers ville Mathallen vært super. Var på Mathallen i København, og der var det fantastisk mye delikatesser, så heldig dere som har slikt tilgjengelig.

:)

Anonymkode: 485ef...394

Noen ganger må man bare gjøre det beste ut av ting og det blir som regel bra nok! Bare la den stå på lavest mulig temperatur så lenge som mulig. Det går også an å skjære av kjøtt underveis og evt. varme det senere i sausen hvis dere ser at den begynner å bli alt for godt stekt utenpå, men steketermometeret viser at den fremdeles er kald inni. 

Men når jeg kjøper kalkun, som jeg da altså gjør flere ganger i året, så sjekker jeg alltid at plastembalasjen inni esken ikke er skadet, og spesielt hvis esken er det, for det er faktisk ganske ofte huller i plasten, og da får man fryseskadet fugl. Jeg koker kjøttet og da er det ikke så viktig, men man serverer ikke en slik kalkun helstekt til gjester. Men man lærer så lenge man lever! ;)

Jeg bor heller ikke i Oslo, men jeg jobber der og det er ikke lenger unna enn at man kan ta turen hvis det er krise. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarte du å steke en helt frossen kalkun (pleier de ikke å ha en pose med innmatene inni seg)?  

Litt seint ja, men jeg har spist kalkun i over 40 år og har aldri i mitt liv sett en som sa sann ut.  Og..håper alt gikk bra med middagen, det pleier å ikke gå bra med å steke en helt frossen kalkun da når det er endelig tint i bein og lår er brystene langt overstekt. 

Anonymkode: 57419...aa3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser fremdeles bedre ut enn denne :spise:

Bilderesultat for national lampoon's christmas vacation turkey gif

Anonymkode: 1193a...dac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...