skruf Skrevet 30. desember 2017 #21 Skrevet 30. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, du har rett, havner nok i søpla. Ser noen butikker har åpent i morgen, så jeg får se om jeg finner noe. Vi har tradisjon om å ha hel kalkun, men da er jo vi avhengig av at den er tint.. Anonymkode: 485ef...394 Hvis du ikke finner en hel tint kalkun så kan du heller kjøpe flere kalkunbryst, samme kjøttet og du får brukt det tilbehøret som allerede er planlagt 2
Freesia97 Skrevet 30. desember 2017 #22 Skrevet 30. desember 2017 Det der ser ikke spiselig ut i det hele tatt. 1
Forundret.. Skrevet 30. desember 2017 #23 Skrevet 30. desember 2017 Stakkars kælkis som daua til ingen nytte. Den skulle sikkert ha likt å forgifte noen tobeinte... 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #24 Skrevet 30. desember 2017 Akkurat nå, Forundret.. skrev: Stakkars kælkis som daua til ingen nytte. Den skulle sikkert ha likt å forgifte noen tobeinte... Ser dere den brune flekken på bildet? Kan den være årsaken til at den ser slik ut? Den var innpakket i en hvit pose, og forseglet men akkurat der den flekken er, var det et hull som jeg ikke så før jeg tok den ut av eska. Kalkunen var ikke helt tint, og var veldig kald enda etter tTO dager. Samboer sier vi kjøpte den på torsdag. Anonymkode: 485ef...394
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #25 Skrevet 30. desember 2017 3 minutter siden, Forundret.. skrev: Stakkars kælkis som daua til ingen nytte. Den skulle sikkert ha likt å forgifte noen tobeinte... Anonymkode: 485ef...394 1
Hmmmmmm Skrevet 30. desember 2017 #26 Skrevet 30. desember 2017 Jeg har tint kalkunen i romtemperatur, men ikke i tre dager. Tok den ut i dag på formiddagen. Det går fint i år som i fjor og året før det. Men har aldri sett slik farge på kalkunen før. Merkelig 3
Forundret.. Skrevet 30. desember 2017 #27 Skrevet 30. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser dere den brune flekken på bildet? Kan den være årsaken til at den ser slik ut? Den var innpakket i en hvit pose, og forseglet men akkurat der den flekken er, var det et hull som jeg ikke så før jeg tok den ut av eska. Kalkunen var ikke helt tint, og var veldig kald enda etter tTO dager. Samboer sier vi kjøpte den på torsdag. Anonymkode: 485ef...394 Hvor kaldt er det oppå frysern der den har stått da? Jeg hadde ikke spist den. Har fått kælkun to dager allerede, tørr...
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #28 Skrevet 30. desember 2017 22 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker ikke på å forgifte noen, tenker mere på at jeg får vondt av å hive mat, hva om det ikke er noe feil med den. Lukter ikke noe vondt i det hele tatt.. Anonymkode: 485ef...394 Synes du det er bedre ta risikoen å servere noe alle brekker seg av, og risikerer blir syk? isåfall sier jeg server! Jeg hadde blitt så flau at jeg aldri hadde invitert til selskap igjen om jeg velviten serverte potensielt dårlig kjøtt og ikke hadde noe backup. Anonymkode: 07f3a...3ac 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #29 Skrevet 31. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes du det er bedre ta risikoen å servere noe alle brekker seg av, og risikerer blir syk? isåfall sier jeg server! Jeg hadde blitt så flau at jeg aldri hadde invitert til selskap igjen om jeg velviten serverte potensielt dårlig kjøtt og ikke hadde noe backup. Anonymkode: 07f3a...3ac Synes du det er greit å kommentere med noe slikt når jeg allerede har skrevet at den havner i søpla? Anonymkode: 485ef...394 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #30 Skrevet 31. desember 2017 8 minutter siden, Forundret.. skrev: Hvor kaldt er det oppå frysern der den har stått da? Jeg hadde ikke spist den. Har fått kælkun to dager allerede, tørr... Det er det kaldeste "rommet" i huset, og som jeg skrev, så har den stått der fra Torsdag ettermiddag til Lørdag ettermiddag, ikke tre dager som jeg først trodde, men TO som samboer fortalte meg.. Anonymkode: 485ef...394
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #31 Skrevet 31. desember 2017 9 minutter siden, Hmmmmmm skrev: Jeg har tint kalkunen i romtemperatur, men ikke i tre dager. Tok den ut i dag på formiddagen. Det går fint i år som i fjor og året før det. Men har aldri sett slik farge på kalkunen før. Merkelig Jeg hadde tatt feil, den stod i TO dager og ikke tre. Men tenker at hullet på emballasjen som kalkunen var forseglet i har sine grunner til at den ser slik ut, den var fremdeles kald og delvis frossen noen steder. En emballasje skal vel være hel når man kjøper den?? Anonymkode: 485ef...394
Forundret.. Skrevet 31. desember 2017 #32 Skrevet 31. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde tatt feil, den stod i TO dager og ikke tre. Men tenker at hullet på emballasjen som kalkunen var forseglet i har sine grunner til at den ser slik ut, den var fremdeles kald og delvis frossen noen steder. En emballasje skal vel være hel når man kjøper den?? Anonymkode: 485ef...394 Den har nok fått frostskader! Ta masse bilder og klag til butikken. Men er den så blå som det ser ut som på bildet? 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #33 Skrevet 31. desember 2017 11 minutter siden, Forundret.. skrev: Den har nok fått frostskader! Ta masse bilder og klag til butikken. Men er den så blå som det ser ut som på bildet? Ja, tenker jeg kan klage på denne. Den er så blå, ja. Ser ut som den har vært i en krigssone og fått skamjuling Anonymkode: 485ef...394 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #34 Skrevet 31. desember 2017 Nå er det bare opp å springer og lete etter ny kalkun😭😭😭 Anonymkode: 485ef...394
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #35 Skrevet 31. desember 2017 Om du finner kalkun er usikkert, men en Kiwi som er åpen i dag kan du finne. Sjekk her og velg søndagsåpne butikker. Så da er det bare å begynne å leite. Hvorfor kjøpte dere ikke en ny kalkun i går mens butikkene var åpne? Anonymkode: 29101...11e
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #36 Skrevet 31. desember 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser dere den brune flekken på bildet? Kan den være årsaken til at den ser slik ut? Den var innpakket i en hvit pose, og forseglet men akkurat der den flekken er, var det et hull som jeg ikke så før jeg tok den ut av eska. Kalkunen var ikke helt tint, og var veldig kald enda etter tTO dager. Samboer sier vi kjøpte den på torsdag. Anonymkode: 485ef...394 Nei, lik blir blå etter en stund etter de dør, så er vel det som er skjedd. Anonymkode: 9ff93...9f7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #37 Skrevet 31. desember 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem har åpent i morgen? Anonymkode: 99d90...3a5 Enkelte søndagsåpne butikker.. Anonymkode: 485ef...394
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #38 Skrevet 31. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, lik blir blå etter en stund etter de dør, så er vel det som er skjedd. Anonymkode: 9ff93...9f7 Da skulle vel alle kalkun sett slik ut da. Anonymkode: 485ef...394
Leo Skrevet 31. desember 2017 #39 Skrevet 31. desember 2017 Jeg bruker en del kalkun og tiner den alltid i romtemperatur et par dager fordi det ganske enkelt ikke er plass i kjøleskapet. Pleier dog å pakke den inn slik at den tiner jevnt. Etter to dager er fuglen fremdeles iskald og dårlig har den aldri blitt. Kalkunen på bildet ser imidlertid ut til å være "fryseskadd" fordi det har kommet luft til mens den har vært frosset. Det er ikke farlig, men det ser udelikat ut og smaker ikke godt. Ikke noe man serverer til gjester akkurat... Men hvis dere holder til i Oslo så kan jeg tipse om at Mathallen har åpent i dag frem til kl. 16! 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #40 Skrevet 31. desember 2017 2 timer siden, Leo skrev: Jeg bruker en del kalkun og tiner den alltid i romtemperatur et par dager fordi det ganske enkelt ikke er plass i kjøleskapet. Pleier dog å pakke den inn slik at den tiner jevnt. Etter to dager er fuglen fremdeles iskald og dårlig har den aldri blitt. Kalkunen på bildet ser imidlertid ut til å være "fryseskadd" fordi det har kommet luft til mens den har vært frosset. Det er ikke farlig, men det ser udelikat ut og smaker ikke godt. Ikke noe man serverer til gjester akkurat... Men hvis dere holder til i Oslo så kan jeg tipse om at Mathallen har åpent i dag frem til kl. 16! Har vært å fått tak i en ny kalkun nå. Så den står i ovnen. Desverre er den frossen, men prøver med stekepose og håper på det beste. Det kryr av folk i butikkene nå. Ikke bare jeg som stresser.. 🤪 Bor ikke i Oslo, ellers ville Mathallen vært super. Var på Mathallen i København, og der var det fantastisk mye delikatesser, så heldig dere som har slikt tilgjengelig. Anonymkode: 485ef...394
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå