Gå til innhold

Flate skiløyper i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny i Oslo og er på utkikk etter steder å gå på langrenn. Jeg er ikke så veldig flink og liker ikke nedoverbakker, så vil helst ha det så flatt som mulig. Prøvde løypen med Sognsvann men det var litt mye bakker der. 🙈 noen tips?

Skrevet

Ganske flatt og bra tilgjengelighet: Ta bussen (mener å huske det er nr 54) til Brekkekrysset i Maridalen.

Derfra går det lysløype ca 4 km til et stykke lenger inni Maridalen. Der kan man gå langs veien i 50 meter, så går skiløypene videre over jordene, riktignok uten lys.

Det er noen små bakker, men mest jorder og skogholt til du kommer til parkeringsplassen innerst i Maridalen.

Derfra går det skiløyper videre innover, men da bkir det en del motbakke.

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, Wiggins skrev:

Ganske flatt og bra tilgjengelighet: Ta bussen (mener å huske det er nr 54) til Brekkekrysset i Maridalen.

Derfra går det lysløype ca 4 km til et stykke lenger inni Maridalen. Der kan man gå langs veien i 50 meter, så går skiløypene videre over jordene, riktignok uten lys.

Det er noen små bakker, men mest jorder og skogholt til du kommer til parkeringsplassen innerst i Maridalen.

Derfra går det skiløyper videre innover, men da bkir det en del motbakke.

Takk! Det skal jeg prøve

AnonymBruker
Skrevet

Enig med Wiggens her. Fra Brekkekrysset til Hammern er det en lysløype. Ikke bratte bakker men liten helling helt på starten. Fra Hammern går det en veldig fin løype inn mot Skar. Det er ganske åpent, så selv på kvelden går det helt fint med hodelykt. Er en bakke like ved skolen men den er ikke lang. Du går langs elva fra Hammern til Skar. Det blir en frem-og-tilbaketur men det er så fint innover fra skolen der så det er verdt det. 

Anonymkode: c51bd...9b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...