AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #1 Skrevet 30. desember 2017 Hei! Jeg har en katteherre som er veldig redd for fyrverkeri. Han er inne hele nyttårsaften hvert år (ligger som regel og gjemmer seg under senga vår fra morgenen av) og han skal være inne i hele morgen. Han har vært ute nesten hele dagen i dag (ut og inn riktignok), men jeg løp ut og ropte på ham for en halvtimes tid siden da noen plutselig begynte å sende opp masse fyrverkeri. Det er ofte slik på lille nyttårsaften her, og nå har jeg ikke veldig lyst til å slippe ham ut igjen. Det var bare flaks at han kom inn og ikke løp langt bort. Sist noen skjøt opp fyrverkeri mens han var ute, løp han og gjemte seg ute i et døgn før han kom tilbake. Han har ikke mjauet på å gå ut igjen enda, men hvis han gjør det, ville dere tenkt det er greit å holde ham inne i kveld? Eller skal jeg risikere og slippe ham ut og satse på at ingen skyter opp raketter før han kommer inn igjen? Hører ofte at jeg er en litt overbeskyttende kattemor, men jeg er så utrolig redd for at han skal forsvinne. Han er aldri ute om natta, så det skal han ikke uansett. Hva ville dere gjort? Anonymkode: d8793...4cd
Måbarefåsiat... Skrevet 30. desember 2017 #2 Skrevet 30. desember 2017 Ville holdt ham inne. Jeg hadde en katt en gang som aldri var ute om vinteren, utover en liten tur rundt huset en gang om dagen. På nyttårsaften, kom katta selvsagt ikke inn igjen. Typisk. Fant den 1.nyttårsdag, truffet av en rakett. 4
bib_84 Skrevet 30. desember 2017 #3 Skrevet 30. desember 2017 Like greit å holde ham inne tenker jeg. Jeg gjorde det da jeg hadde katt, det er jo alltids noen som sender opp mer i kveld og tidligere på dagen i morgen. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #4 Skrevet 30. desember 2017 HAdde holdt han inne. Jeg ville vært så redd for at noe skulle skremt han så langt avgårde så han hadde rotet seg bort. Anonymkode: 31c2f...592 1
Tvist Skrevet 30. desember 2017 #5 Skrevet 30. desember 2017 2 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Ville holdt ham inne. Jeg hadde en katt en gang som aldri var ute om vinteren, utover en liten tur rundt huset en gang om dagen. På nyttårsaften, kom katta selvsagt ikke inn igjen. Typisk. Fant den 1.nyttårsdag, truffet av en rakett. Var katten i live`?
Sandie Skrevet 30. desember 2017 #6 Skrevet 30. desember 2017 Hadde definitivt holdt han inne fra nå av. Det er ikke verdt det,om han får en ekstra tur ut for så å forsvinne. 2
Minya Skrevet 30. desember 2017 #7 Skrevet 30. desember 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Jeg har en katteherre som er veldig redd for fyrverkeri. Han er inne hele nyttårsaften hvert år (ligger som regel og gjemmer seg under senga vår fra morgenen av) og han skal være inne i hele morgen. Han har vært ute nesten hele dagen i dag (ut og inn riktignok), men jeg løp ut og ropte på ham for en halvtimes tid siden da noen plutselig begynte å sende opp masse fyrverkeri. Det er ofte slik på lille nyttårsaften her, og nå har jeg ikke veldig lyst til å slippe ham ut igjen. Det var bare flaks at han kom inn og ikke løp langt bort. Sist noen skjøt opp fyrverkeri mens han var ute, løp han og gjemte seg ute i et døgn før han kom tilbake. Han har ikke mjauet på å gå ut igjen enda, men hvis han gjør det, ville dere tenkt det er greit å holde ham inne i kveld? Eller skal jeg risikere og slippe ham ut og satse på at ingen skyter opp raketter før han kommer inn igjen? Hører ofte at jeg er en litt overbeskyttende kattemor, men jeg er så utrolig redd for at han skal forsvinne. Han er aldri ute om natta, så det skal han ikke uansett. Hva ville dere gjort? Anonymkode: d8793...4cd Jeg har selv en pelskledd liten herremann som er litt skuddredd. Han synes ikke fyrverkeri er skummelt i vinduskarmen, men alle brå og skarpe lyder er dritskumle utendørs. Så her holdes han inne fra i ettermiddag til første nyttårsdag uansett hvor mye han piper på døra. Masse kos, lek og snaskemat tilbys i stedet for utetur, og vanligvis er han fornøyd med det. Han blir fem år i februar, så dette er femte nyttårsaftenen hans, vi har rutinen godt inne. 2
Gjest -Willow Skrevet 31. desember 2017 #8 Skrevet 31. desember 2017 7 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Ville holdt ham inne. Jeg hadde en katt en gang som aldri var ute om vinteren, utover en liten tur rundt huset en gang om dagen. På nyttårsaften, kom katta selvsagt ikke inn igjen. Typisk. Fant den 1.nyttårsdag, truffet av en rakett. Huff, så fryktelig! Kjenner jeg syns raketter er så unødvendig. Det sendes opp mange dager før nyttårsaften og et par etter. Dyrene lider, både ville og kjæledyr. Mennesker skader seg for resten av livet hvert år. Mange barn er redde. Er det virkelig verdt det? Jeg stemmer for at kun arrangert oppskyting av raketter skal være lovlig. Lykke til med i morgen, alle sammen.
ulven298 Skrevet 31. desember 2017 #9 Skrevet 31. desember 2017 9 minutter siden, -Willow skrev: Huff, så fryktelig! Kjenner jeg syns raketter er så unødvendig. Det sendes opp mange dager før nyttårsaften og et par etter. Dyrene lider, både ville og kjæledyr. Mennesker skader seg for resten av livet hvert år. Mange barn er redde. Er det virkelig verdt det? Jeg stemmer for at kun arrangert oppskyting av raketter skal være lovlig. Lykke til med i morgen, alle sammen. Kunne ikke skrevet dette bedre selv! Er helt enig med deg.
Gjest justcurious Skrevet 31. desember 2017 #10 Skrevet 31. desember 2017 8 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Ville holdt ham inne. Jeg hadde en katt en gang som aldri var ute om vinteren, utover en liten tur rundt huset en gang om dagen. På nyttårsaften, kom katta selvsagt ikke inn igjen. Typisk. Fant den 1.nyttårsdag, truffet av en rakett. Å, fy faen TS, tror du gjør lurt i å holde ham inne ja, du aner ikke når han kommer tilbake om du slipper ham ut.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #11 Skrevet 31. desember 2017 Takk for svar folkens! Han mjauet ikke på døra selv en gang, så han ble holdt inne. Nå skal han holdes inne til i morgen. Lykke til med deres dyr i dag og i kveld/natt! Anonymkode: d8793...4cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå