Gå til innhold

15-åringen min vil begynne med stringtruse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke dette veldig tidlig? Er jeg for streng hvis jeg ikke lar henne bruke det?

Anonymkode: f1e62...065

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja

Anonymkode: 42d45...418

• Liker 8
Skrevet

Begynte på barneskolen, så det er jo ikke for tidlig.

Anonymkode: be3f8...ded

• Liker 9
Skrevet

Jeg vil heller si det er sent. Begynte å bruke det selv i 8. Klasse. La jenta velge sitt eget undertøy. 

Anonymkode: 7557e...ebb

• Liker 32
Skrevet

Nei, det er vanlig. Ja, du er streng. Hun er straks voksen :P 

Anonymkode: 59d89...970

• Liker 20
Skrevet

En 15 åring er gammel nok til å bestemme størrelsen på undertøyet sitt selv. Så ja du er for streng.

• Liker 38
Skrevet

Hun er vel gammel nok til å bestemme hvilken type undertøy hun vil bruke. Du trenger jo ikke kjøpe sexy undertøy, men helt ordinære ensfargede stringtruser i bomull.

• Liker 14
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke dette veldig tidlig? Er jeg for streng hvis jeg ikke lar henne bruke det?

Hvordan kan det være for tidlig?

Anonymkode: 7e92d...5e4

• Liker 7
Skrevet

Hun er 15. Hun får vel få bruke den typen undertøy hun vil, være seg bestemortruser, string eller noe annet. Det er overhodet ikke tidlig å begynne å bruke sånt, i hvert fall.

Anonymkode: a35b2...eba

• Liker 17
Skrevet

Jeg begynte med de i 6-7 klasse. Ikke fordi jeg skulle være sexy, men fordi jeg synes det var utrolig ubehagelig å gå med vanlige truser under klær. De krøller seg og plaget meg hele tiden. 

I dag er jeg 25, hadde ikke sex før jeg var 18 og vært i to forhold (to sexpartnere), aldri postet sexybilder på nett osv. Så bare fordi man begynner med string tidlig betyr det ikke at man tenker slik.

Anonymkode: 11469...31f

• Liker 21
Skrevet

Husker jeg begynte tidligere enn 15, dro på kjøpesenter alene lenge før det, og kjøpte klær og truser selv. Så ja jeg syns du er streng 😌

Anonymkode: 961d5...ce6

• Liker 7
Skrevet

En 15 åring er gammel nok til å velge undertøy selv...Jeez. men fortell hvor viktig det er med god hygiene for å unngå å dra masse tarmbakterier opp mot kjønnet. 

Anonymkode: 787fc...958

• Liker 13
Skrevet

Jeg tenker at hun må få bruke de trusene hun vil, men at du samtidig må prøve å få henne til å forstå at en truse ikke er med på å gjøre henne mer sexy. Når hun begynner å bry seg om undertøyet er det nok mye fordi hun begynner å tenke på å ha sex. 

Anonymkode: 115eb...552

• Liker 1
Skrevet

Du er for streng. De fleste her begynte i 7. klasse.

Anonymkode: f5179...172

• Liker 3
Skrevet

:ler: 

Seriøst? Hvilken 15-åring spør mora si om lov til å kjøpe de trusene hun eller han vil? Skal du nekte henne å bruke menskopp i stedet for bind, å begynne på p-piller eller å andre helt forsnuftige vanlige valg hun selv må stå for også nå? 

Anonymkode: 1ed0d...5f8

• Liker 18
Skrevet

Nei, det er ikke tidlig. Ja, du er streng. Hvorfor ikke la henne velge undertøy selv? For egen del begynte jeg med stringtruser lenge før jeg ble 15, fordi jeg rett og slett ikke likte trusekanter.

• Liker 7
Skrevet

Det er viktig å tenke på hva som er viktig å si nei til, og faktisk hva som ikke er viktig.  

Anonymkode: f654c...e0f

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stringtruser er en truse ingen bør bruke uansett alder. Grunnen er enkel, mange blir ekstremt plaget med underlivssopp, urinveisinfeksjoner og andre underlivsinfeksjoner forårsaket av stringtruser. 

Stringtruser kan skjelden vaskes på mer enn 40 grader. Når trusa ligger helt oppi rumpa så blir den unektelig full av bakterier. Disse bakteriene blir ikke fjernet uten vasking på minst 60 grader. En stund kan dette gå  ra, og for noen går det  ra lenge mens andre får omfattende problemer uten å ville innse at stringtrusene må bort om de skal bli kvitt plagene. 

Når dette er sagt og skrevet, så trodde jeg for lengst stringtruser var avlegs både for unge jenter og ellers kvinner generelt. For ikke lenge siden var det en tråd på en som ikke kunne finne stringtruser i noen butikker. 

Enda en annen sak er at stringtruser i syntetiske materialer er vel ikke det rette å bruke midtvinters i minusgrader? Du får vise deg voksen og argumentere for og i mot med frøkena di. 

Anonymkode: 89255...239

• Liker 9
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Velg dine kamper, med omhu, det er ikke tidlig.

Skrevet

Jeg synes det er tidlig, selv om jeg selv maste om det før den tid. Mamma var imot det, og jeg forstår henne godt nå som jeg er 27.

Anonymkode: 8ed52...508

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...