Gå til innhold

Kommer ingen vei med å klage på en sofa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en Newport sofa fra Skeidar for to år siden. Etter 2 mnd var den FULL av nupper. Klagde og fikk beskjed om at jeg måtte støvsuge den, for så å impregnere den. Det virket ikke. 

Klagde på nytt og fikk beskjed om å kjøpe en nuppefjerner. Bruk av den må gjentas hver mnd. De sier at nuppene kommer av fremmedpilling. 

Nå har den blitt helt nedsunket i tillegg OG glidelåsene på to av putene er ødelagt. 

Jeg har klaget på nytt, og de sier at de kan dekke kostnader for nye glidelåser, men ellers er det "min" feil at den er så nuppete. 

Hva gjør jeg nå? Tredje gang jeg har klaget og jeg når ikke gjennom. Jeg vil helst levere den tilbake og få pengene mine. De har sluttet å selge både sofa og løse trekk til den. 

Anonymkode: f589d...bc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder nupper, så sier man at det ikke er klær fx som nupper, men mennesker. Har sett det tegnet og forklart en gang, hvordan noen mennesker får mye klær som nupper, andre ikke, men husker ikke hvordan det var.

Ved reklamasjon skal butikken ha lov å reparere, men synes nok denne sofaen burde de tatt i retur og gitt deg ny.

• Liker 1
Skrevet

Be om å heve kjøpet 🤓

Anonymkode: d2236...514

Skrevet

HI

Jeg har spurt flere ganger om å få heve kjøpet, men de sier nei. 

Anonymkode: f589d...bc8

Skrevet
1 time siden, Måbarefåsiat... skrev:

Når det gjelder nupper, så sier man at det ikke er klær fx som nupper, men mennesker. Har sett det tegnet og forklart en gang, hvordan noen mennesker får mye klær som nupper, andre ikke, men husker ikke hvordan det var.

Det stemmer nok. Jeg trenger bare se på en tekstil, så nupper den seg.

Anonymkode: e425b...8e8

Skrevet

Selvsagt sier de nei. 

Heldigvis er det ikke de som bestemmer. Klag de inn i forbrukerrådet. 

I verste fall tar du de inn til forliksrådet. Og har du råd til å gjøre en prinsippsak av dette, så skaff en advokat og ta de til retten.

Anonymkode: 0e315...d27

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...