AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #1 Skrevet 30. desember 2017 Jeg kansellerte akkurat en ungdomsbillett hos SAS (tur til utenfor Europa) hvor billettprisen var 45,-, "taxes, fees, other charges" var 1005,- og "domestic/international fees" var 1520,-. Jeg fikk refundert 672,- kroner. Nå er ikke pengene akkurat så viktige for meg siden jeg var nødt til å kansellere turen, men jeg forstår ikke hvorfor man får såpass lite refundert? Er det en spesiell grunn til at jeg ikke får refundert alle avgiftene? Anonymkode: 70932...cc9
Ulven Skrevet 30. desember 2017 #2 Skrevet 30. desember 2017 Ungdomsbillettene er vel ikke refunderbare? Så da får du kun igjen skatter og avgifter slik jeg har forstått det.
Påkrevd Skrevet 30. desember 2017 #4 Skrevet 30. desember 2017 Billigbilletter blir ofte dyre hvis man må endre eller kansellere. I fullprisbilletter er som regel dette inkludert.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #5 Skrevet 30. desember 2017 Fordi du har kjøpt billligbilletter som ikke er refunderbare. Som du sikkert vet finnes det ulike billettkategorier, og velger man billigste får man heller ikke refundert mye. Kjøp en dyrere kategori, så slipper du det problemet neste gang Anonymkode: f272e...cbf
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #6 Skrevet 30. desember 2017 25 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi du har kjøpt billligbilletter som ikke er refunderbare. Som du sikkert vet finnes det ulike billettkategorier, og velger man billigste får man heller ikke refundert mye. Kjøp en dyrere kategori, så slipper du det problemet neste gang Anonymkode: f272e...cbf Jeg snakker ikke om selve vilkårene, men om at det er rimelig snodig at avgifter som går til ulike stater / land ikke blir refundert når billetten tross alt ikke blir brukt. At selve billettprisen (det flyselskapene faktisk tjener på billetten selv) ikke blir refundert skjønner jeg godt. Anonymkode: 70932...cc9
petterm Skrevet 31. desember 2017 #7 Skrevet 31. desember 2017 Man får bare refundert offentlige avgifter, ikke andre avgifter, som feks drivstoff avgifter, som er en avgift flyselskapene har funnet på. https://www.vg.no/forbruker/reise/reiseliv/tjener-fett-paa-at-du-ikke-krever-fly-avgiftene-tilbake/a/23418610/ 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå