Gå til innhold

Det er veldig viktig for folk at ingen er alene i jula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det at de samme folkene er alene alle andre dager i året bryr de fleste seg ikke så mye om.

Et merkelig fenomen det der.

Anonymkode: f12c7...519

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig

Anonymkode: 65004...5a6

• Liker 3
Skrevet

Det er jo typisk tankegang. Mange som nok ikke tenker over akkurat det. Men det bedrer og dems samvittighet dersom de 'tar inn' noen som ellers ville vært alene... Det er nok mest for sin egen del, ikke den som er alene resten av året at de gjør det.

Anonymkode: 328fc...1ec

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er jo typisk tankegang. Mange som nok ikke tenker over akkurat det. Men det bedrer og dems samvittighet dersom de 'tar inn' noen som ellers ville vært alene... Det er nok mest for sin egen del, ikke den som er alene resten av året at de gjør det.

det tror jeg på.

Anonymkode: 0d21e...d70

• Liker 2
Skrevet

Men det er noen folk som driter i da å.

Som f. eks invitere den ene søsken på lille juleaften, nyttårsaften ol

selvom man vet den andre søsken også sitter alene disse dagene..

• Liker 1
Skrevet

Det er bs. Jeg vet godt hvilke mennesker rundt meg som er alene resten av året også. Men tenker ekstra på dem i jul og påske, da jeg vet at dette er perioder som er vanskeligere enn ellers. 

Selv omsorg og medmennesklighet skal det drites på her i forumet. Fy faen! På seg selv kjenner man andre, kanskje?

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Måbarefåsiat... said:

Det er bs. Jeg vet godt hvilke mennesker rundt meg som er alene resten av året også. Men tenker ekstra på dem i jul og påske, da jeg vet at dette er perioder som er vanskeligere enn ellers. 

Selv omsorg og medmennesklighet skal det drites på her i forumet. Fy faen! På seg selv kjenner man andre, kanskje?

Du innser at folk er forskjellige, ikke sant?

Noen bryr seg mer, og noen bryr seg mindre, og noen bryr seg rett og slett ikke.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du innser at folk er forskjellige, ikke sant?

Noen bryr seg mer, og noen bryr seg mindre, og noen bryr seg rett og slett ikke.

Det var ingenting i hi som tilsa at man anser at folk er forskjellige, nei, så da svarer jeg på det.

Skrevet
Just now, Måbarefåsiat... said:

Det var ingenting i hi som tilsa at man anser at folk er forskjellige, nei, så da svarer jeg på det.

Du svarer ganske så hardt på det at det ts skriver ikke er tilfelle.. at det er bs..

Hvordan kan du si at det som står i hi ikke stemmer for andre, selvom det ikke stemmer for deg?

Er du vanskelig for å være vanskelig? Eller er det rett og slett at du ikke forstår problemstillingen?

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du svarer ganske så hardt på det at det ts skriver ikke er tilfelle.. at det er bs..

Hvordan kan du si at det som står i hi ikke stemmer for andre, selvom det ikke stemmer for deg?

Er du vanskelig for å være vanskelig? Eller er det rett og slett at du ikke forstår problemstillingen?

Knallhardt, ja. Der har du meg. Det er bs at alle er sånn. Svarer ikke for å være vanskelig, nei, men for å få frem nyanser.
Er det vanskelig å forstå?

Skrevet
Just now, Måbarefåsiat... said:

Knallhardt, ja. Der har du meg. Det er bs at alle er sånn. Svarer ikke for å være vanskelig, nei, men for å få frem nyanser.
Er det vanskelig å forstå?

jess.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, hva fanden. Var jeg i den situasjonen skal ikke jeg inviteres for å lette andres dårlige samvittighet. Sitter jeg alene resten av årets dager kan jeg godt sitte alene i julen også.

Anonymkode: 49713...a5d

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det at de samme folkene er alene alle andre dager i året bryr de fleste seg ikke så mye om.

Det er sant. Alle skal liksom bry seg så masse i jula, men ikke ellers.

Tror påska er en tøffere tid for de som er ensomme. I jula er folk mer omtenksomme, og de fleste feirer jula hjemme. I påska reiser folk mer bort, på hytta eller fjellet, så da føles det nok ganske ensomt å sitte igjen hjemme.

• Liker 3
Skrevet

Helt enig. Det hele blir egentlig bare veldig falskt, og ensomheten kan være minst like vond alle andre dager i året. 

Anonymkode: dfcca...012

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om de trengende. Det handler om de med glis som trenger god samvittighet til å fortsette med gliset sitt. Litt som å være snill mot sistemann som blir valgt ut til fotballmatchen. Alle har øyne og alle kan se. Men vi later som ingenting. Man forsvarer egne interesser må vite. 

Den største løgnen må være at det liksom er ekte. Men det er bare falskt. 

MEN TANKEN ER KO GOD DA. 

Så da spiller det ingen rolle. 

Idioter kan faktisk ha fantastiske tanker. Det er bare det at de tar med masse drit i beregningen oh tvinger andre til å følge håpløse regnestykker. Regnestykker som på papirer hadde sett ut som idioti. Men i praksis ser man det ikke. Alle sitter i samme båt. 

Anonymkode: 6064d...f07

Skrevet

Jeg er uenig. Mennesker som bryr seg om andre gjør det vanligvis hele tiden, ikke bare i julen. Når det er sagt er gjerne høytider ekstra vanskelige for de som er ensomme så jeg synes ikke det er spesielt rart at man kanskje er litt ekstra opptatt av å ta vare på dem da uten at jeg synes man skal beskylde folk for å ikke bry seg ellers av den grunn. Det er greit å minne om å ta vare på hverandre alle andre dager i året også, men det er unødvendig å være så kompromissløs at man klager over gode handlinger fordi de etter egen mening ikke er gode nok. Ikke la det beste bli det godes fiende.

• Liker 1
Skrevet

Ts, tar opp et reelt problemstilling, måten et par av dere som skriver, har absolute ingen forståelse,

• Liker 2
Skrevet

Norge i et nøtteskall. 

Anonymkode: 1ec12...b7b

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts, tar opp et reelt problemstilling, måten et par av dere som skriver, har absolute ingen forståelse,

Enig, jeg tror heller ikke de klarer å leve seg inn i de å være ensom, ikke bare jualften,men året rundt, bare ved å se på hva de har fokusert på i denne tråden.. Null forståelse.

Skrevet

Folk har vel generelt mer enn nok med sitt eget liv. Jeg synes egentlig det er ganske ugreit å kritisere folk som gjør rom for andre i julen fordi de ikke gjør det hele tiden. Julen er gjerne en ekstra vanskelig tid for de som er alene, og da er det flott at det finnes mennesker som tar seg det ekstra bryet med å ta vare på de som ikke har noen andre. Når det er sagt har de fleste en travel hverdag med mange forpliktelser og også egne problemer. De kan ikke legge livet sitt opp etter de som er alene. For å være litt hard også er det heller ikke deres ansvar å stimulere de som er alene hele tiden. Husk at disse personene også har mange andre i livet deres som de også vil ta vare på. Man må ta grep om sitt eget liv og prøve å få noen flere å spille på i livet slik at man ikke legger eneansvaret på de få man har. Men denne offerrollen som jeg ser her i tråden synes jeg lite om. Vær heller takknemlig for at dere har noen som åpner opp hjemmet sitt for dere i julen. Det er det slettes ikke alle som har. 

Anonymkode: 1b50a...ddf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...