Gå til innhold

Hvor høy IQ har du, og hva er høy IQ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier vel alt. 

Anonymkode: 5799e...1b2

Skrevet

Ifølge testen på mensa etc. 

Anonymkode: 5799e...1b2

Skrevet

Så høy at den ikke kan måles presist

Hvorfor lurer du ?

Anonymkode: 5ce22...fc4

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Aner ikke, har aldri målt min IQ.

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Høy IQ er en indikator på høy prosesseringsevner innenfor noen få områder som vises i den type test IQ test er. Man mener at det korrelerer med kompleks tenkning, noe det godt mulig gjør til en viss grad, uten at det betyr IQ testing er den eneste måten et komplekst tenkende menneske uttrykker sin intelligens på, eller at alle som scorer høyt vil være god på å forstå kompleks informasjon. 

Anonymkode: 4181f...608

Skrevet

Vet ikke, men jeg er normal sier nevropsykolog 

Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Det hender at jeg kikker på IQ-tester, og oppgavene er sånne som du kan øve deg i å løse. Det vil si at jo flere tester du tar, jo bedre scorer du. Det gjør at jeg ikke er helt fortrolig med slike tester.

Skrevet

Tok en arrangert test for mange år siden. Det var et Mensa opplegg. Kom akkurat over grensa for medlemskap, men husker ikke akkurat hvor den lå. 140 eller deromkring, tror jeg. Meldte meg aldri inn. Ser for meg at møtene kan være ganske dølle🤓

Skrevet

Husker ikke helt - tipper den er rundt 70-80

Skrevet

Rundt 150. 

Anonymkode: 62585...c6e

Skrevet

Har 126 i iq. Gjennomsnittet er vel ca 100 mener jeg.

Skrevet

Jeg har, ifølge mensatester, 133 i iq. Det sier meg ikke annet enn at jeg er flink på å lese system.

Er nok over normalen uansett. Jeg kan utrolig mye og setter meg lett inn i ting. Er utdannet lærer. 

Anonymkode: 58bfa...b09

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)

Min IQ er på 10

Endret av Balian de Ibelin
Skrevet

Har scoret alt ifra 105 til 130, så et sted imellom der.

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

145 då eg tok testen i november. 

Annonse
Skrevet
6 timer siden, Stjerner og planeter skrev:

145 då eg tok testen i november. 

Hvilken test var dette?

Anonymkode: 5ce22...fc4

Skrevet

Regner med hun mener Mensa sin offisielle IQ test?

Må si jeg har mindre tro på IQ tester etter å ha sett så mange mennesker med IQ 130+ som er sneversynte idioter som ikke klarer skille følelser fra logikk og ønsketenkning. Jeg har lært at mennesker flest, mensamedlemmer eller ei, ønsker å ha sine trossystem, selv om de er ulogiske. De fleste mennesker forsøker vri virkeligheten til å passe eget perspektiv. Det kan være ideologisk, ønsketenkning, kynsik tenkning, menneskeforakt, men når alt kommer til alt har mennesker grunnleggende følelser og tanker de ønsker å tro på, de aller fleste vil aldri gå imot disse, de aller fleste vil aldri klare møte tenkning som går imot disse. 

Mensamedlemmer har den fordelen at de er bedre på å finne smutthull i egen feilbarlige logikk, og for mange er det vanskelig å si dem imot. Akkurat slik det er vanskeligere å si imot en intelligent kristen person selv om det er veldig opplagt at han tar feil

Anonymkode: 4181f...608

Skrevet

Jeg tok en relativt seriøs test en gang, og den viste 135. Akkurat det tror jeg hva jeg vil om, men jeg elsker å flyte på det resultatet og tar ingen nye tester for å unngå å forpurre min illusjon om at det stemmer.

• Liker 4
Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Jeg har hørt at jeg har høy intelligens, men det forstår jeg rett og slett ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...