AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #1 Skrevet 30. desember 2017 Nå var jeg for noen dager siden på date med en fyr jeg har sett et par ganger i forbindelse med idretten vi begge bedriver. Vi var på en turnering med mange andre. Jeg syntes han virket hyggelig, og etter litt nøling bestemte jeg meg for å spørre han rett ut om han ville være med på date, uten å ha snakket særlig mye med han før. Det ville han gjerne. Vi møttes til et par glass vin, snakket om dating osv. Han var en del eldre enn meg, (men ikke avskrekkende), og hadde visstnok tidlig gitt opp dating pga manglende respons. Så han hadde bestemt seg for å legge det på hylla og heller finne på ting han synes er gøy. Greit nok, tenkte jeg, nettdating er jo ikke enkelt. Etter hvert ble han ganske full, og snakket om hvor enkelt damer hadde det mtp dating. Synlig småirritert/bitter. Jeg ble ukomfortabel, men prøvde meg med et smil og spurte litt ertende hvem som hadde bedt han ut på denne daten. Da sa han at det var litt av grunnen til at han hadde falt for meg. Helt dønn alvorlig i ansiktet. Jeg ble egentlig enda mer ukomfortabel av det. Det kom frem at han ikke ville jeg skulle date noen andre heller, for da ville han bli veldig sjalu. Så begynte han å hinte om at denne kvelden manglet noe... Han hadde så vidt tørt å ta meg på skulderen én gang, men nå virket det som han skulle ha et kyss, og liksom så på meg som at jeg skulle lene meg mot han mens han satt der akkurat som før. Han stirret på meg med et forventningsfullt smil uten å si noe. Jeg latet som jeg fikk en melding (huff) og lo det bare litt bort, før jeg sa jeg måtte på do. Da jeg kom tilbake fikk jeg avsluttet daten og dratt hjem. Da jeg våknet neste dag hadde jeg fått tre meldinger om hvor hyggelig det var i går, inkludert litt "kosenavn" og at vi måtte gjenta det snart. Jeg har blitt skremt/kvelt, egentlig. Han er morsom og med ok utseende, men jeg har aldri vært borti noen som blir så "på" etter en første date. I løpet av hele daten så han på meg med et blikk som sånne valper ofte har, og han virket ganske sårbar. Og jeg klarer heller ikke å skjønne om han kanskje er sånn fordi han mangler erfaring og aldri har vært på date før, så alt blir så "alvorlig" for han. Burde jeg gi det en ny sjanse/date til når det allerede nå føles litt ubehagelig? Hvor mye skal tvilen komme han til gode. Vi hadde ganske lik humor, merket jeg jo. Og kunne sikkert hatt mye morsomt å prate om. Men til sammenligning så har andre første dater jeg har hatt føltes ganske annerledes - avslappet, god stemning, kanskje høres vi igjen eller ikke, gøy å møte nye mennesker. Men nå føler jeg meg nesten forpliktet allerede, og det liker jeg dårlig. Godt å få det ut, uansett. Anonymkode: c4486...fcd
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #2 Skrevet 30. desember 2017 Prøv å møt han igjen, men uten alkohol tilstede. Kan hende der hjelper og da er både han og du mer til stede. Syns det er veldig bra at du ikke gjorde noe mer med han, eks at du ikke kysset han men lo det bort. Er jo tross alt første daten og dere har ikke kjent hverandre så lenge..? Anonymkode: 5759f...bb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå