Gå til innhold

Todelt eksamen og karakter/stryk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man har en todelt 50/50 (eller delt på andre måter) eksamen, og man får A på en del og stryk på en annen, er det da stryk uansett? Venter på sensur men har misforstått den ene delen, så ganske sikker på at det blir E eller F der.

Anonymkode: a34d2...35e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man må bestå begge deler. Jeg har ikke hørt om noe annet når det gjelder slike eksamener. 

Anonymkode: 0aff3...af6

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde todelt eksamen og jeg fikk E, fordi jeg tror jeg hadde misforstått langsvarsoppgaven. Synes kortsvar gikk bra, fordi det inneholdt bare begreper man skulle forklare og komme med eksempler. Har spurt om begrunnelse, så venter på svar. 

Anonymkode: c6ed5...cd0

Skrevet

Hvis du stryker på den ene delen stryker du i faget. Men jeg tror det er sånn at du bare må ta opp den delen du strøyk i og ikke begge

Anonymkode: 4e6c8...86f

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du stryker på den ene delen stryker du i faget. Men jeg tror det er sånn at du bare må ta opp den delen du strøyk i og ikke begge

Anonymkode: 4e6c8...86f

Skjønner, dette er min første delte eksamen så var litt usikker. Vet det har gått veldig bra på den ene delen, og den andre delen blir det opp til sensor om han synes den er innafor eller ikke, får bare krysse fingre for at det går!

Skrevet

Det spørs på studiet og faget. På mitt studium er det mange tverrfaglige eksamener med 3-4 deler i hvert fag, og hvis man stryker på ett må man ta hele eksamenen på nytt, selv om man fikk A på de andre delene.

Det må nesten avklares med kursansvarlig. Litt rart at de ikke har informert om det?

Skrevet

Det spørs på studiet og faget. På mitt studium er det mange tverrfaglige eksamener med 3-4 deler i hvert fag, og hvis man stryker på ett må man ta hele eksamenen på nytt, selv om man fikk A på de andre delene.

Det må nesten avklares med kursansvarlig. Litt rart at de ikke har informert om det?

Jeg er ny student i år, så vet ikke hvor vanlig det er å informere om slikt, men det er vel logisk at man må bestå begge delene for å bestå eksamen, så kanskje det er slikt som alle bør vite?

Å ta hele eksamen på nytt er helt ok for min del, den andre delen er jeg god på så den kan løses i blinde om og om igjen :fnise: Bare et par dager igjen til fristen så får bare håpe det gikk bra nok!

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ny student i år, så vet ikke hvor vanlig det er å informere om slikt, men det er vel logisk at man må bestå begge delene for å bestå eksamen, så kanskje det er slikt som alle bør vite?

Å ta hele eksamen på nytt er helt ok for min del, den andre delen er jeg god på så den kan løses i blinde om og om igjen :fnise: Bare et par dager igjen til fristen så får bare håpe det gikk bra nok!

Nei, de bør vel informere om det. Hos oss informerer de om det i hvert eneste fag, selv om det har blitt sagt før. Dette er fordi folk som stryker har hatt en tendens til å lese for lite på én del, f.eks hvis det er bare 20% av hele faget. Da er det liksom ikke så viktig :fnise:

Har dessverre erfart at den 3 ukers fristen for sensur ikke overholdes :P Men, lykke til!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...