AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #1 Skrevet 30. desember 2017 Har slitt litt med tilliten tilfolk etter masse baksnakking og delvis mobbing i hele oppveksten. I dag er jeg mer normal, men folk forstår seg ikke heltmpå meg tror jeg. Det er noen jeg har litt kontakt med som jeg er litt småforelska i, men som jeg ikke kan bli kjæreste med, velger å holde kontakten likevel som en venn. Jeg tror vedkommende også skjønner at vi ikke kan bli kjærester, men likevel tar hen kontakt avogtil. Jeg TROR vi kunne datet og kanskje blitt sammen dersom ting lå mer til rette, men den gang ei. Saken er at jeg aldri tør ta kontakt, fordi jeg er redd at vedkommende skal synes det er plagsomt. når hen kontakter meg så blir jeg glad, eller jeg tenker at hen bare vil gjøre narr av meg. Det er slik jeg har følt at det har vært mye før. Jeg gikk for å være dum den tiden jeg ble mobbet og det sitter i. Ikke fordi jeg er det, men konsentrasjonsvansker og angst har ført til litt avvikende oppførsel. Som for eksempel menn som flørtet med meg fordi de cisste at jeg var sjenert, men de få gangene jeg turte å flørte tilbake var det som om de ignorerte meg. Er redd det er sånn nå også :/ Anonymkode: 12cce...949
TarjaTurunen Skrevet 30. desember 2017 #2 Skrevet 30. desember 2017 Har du en psykolog? Eller noen å snakke med?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #3 Skrevet 30. desember 2017 4 minutter siden, TarjaTurunen skrev: Har du en psykolog? Eller noen å snakke med? Joa. Noe å tilføye ang spørsmålet?:) Anonymkode: 12cce...949
TarjaTurunen Skrevet 30. desember 2017 #4 Skrevet 30. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Joa. Noe å tilføye ang spørsmålet?:) Anonymkode: 12cce...949 Fikk vondt inni meg av å lese innlegge ditt Føler at jeg ikke klarer å svare konkret på spørsmålet ditt, ville bare forsikre meg om at du har noen du kan snakke med, som kanskje kan hjelpe deg med å bygge opp selvtilitten din.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #5 Skrevet 30. desember 2017 Sitter i samme situasjon på et vis og det er vanskelig. Rådet mitt er å ta kontakt, men samtidig bygge din egen plattform så du kan stå i deg selv mye sterkere enn du gjør nå. Det som er viktig er at dere begge kan føle dere noen lunde stabile på hver deres side, i deres individuelle liv sånn at det er plass til kjærligheten når dere finner hverandre. Har du smarttelefon med android? Du kan laste ned appene "Soul Pharmacy"og "Self confidence tips", og evt. huskelisten "Healthy mind" også, om det/de virke å være av interesse -tre fine hjelpemidler, synes jeg. Anonymkode: 84201...603 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #6 Skrevet 30. desember 2017 19 minutter siden, TarjaTurunen skrev: Fikk vondt inni meg av å lese innlegge ditt Føler at jeg ikke klarer å svare konkret på spørsmålet ditt, ville bare forsikre meg om at du har noen du kan snakke med, som kanskje kan hjelpe deg med å bygge opp selvtilitten din. Slike svar som dette er grusomme i slike situasjoner som dette. Mangel på sosial kompetanse. Anonymkode: ae40b...82b
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #7 Skrevet 30. desember 2017 Takk for tips begge. Jeg synes generelt det er vanskelig å lese folk og vet ikke hvor mye de legger i ting de skriver og slik.:/ Anonymkode: 12cce...949
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #8 Skrevet 30. desember 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har slitt litt med tilliten tilfolk etter masse baksnakking og delvis mobbing i hele oppveksten. I dag er jeg mer normal, men folk forstår seg ikke heltmpå meg tror jeg. Det er noen jeg har litt kontakt med som jeg er litt småforelska i, men som jeg ikke kan bli kjæreste med, velger å holde kontakten likevel som en venn. Jeg tror vedkommende også skjønner at vi ikke kan bli kjærester, men likevel tar hen kontakt avogtil. Jeg TROR vi kunne datet og kanskje blitt sammen dersom ting lå mer til rette, men den gang ei. Saken er at jeg aldri tør ta kontakt, fordi jeg er redd at vedkommende skal synes det er plagsomt. når hen kontakter meg så blir jeg glad, eller jeg tenker at hen bare vil gjøre narr av meg. Det er slik jeg har følt at det har vært mye før. Jeg gikk for å være dum den tiden jeg ble mobbet og det sitter i. Ikke fordi jeg er det, men konsentrasjonsvansker og angst har ført til litt avvikende oppførsel. Som for eksempel menn som flørtet med meg fordi de cisste at jeg var sjenert, men de få gangene jeg turte å flørte tilbake var det som om de ignorerte meg. Er redd det er sånn nå også :/ Anonymkode: 12cce...949 Det er mange forskjellige type menn der ute, akkurat som vi damer er forskjellige. Anbefaler deg å se etter trekk som er fine og menneskelige, empati, respekt, sosial kompetanse, normal oppførsel og ikke minst godhet mot deg. Og så, jobb med ditt eget selvbilde, du har ett liv, du skal ikke tenke en tanke om hva andre synes/menes om deg, den makten har ingen rett til å ha over deg, ingen. Hvis du driver med bevisstgjøring av hvem du er, kombinert med fokus på mestring, gode opplevelser og endret tankemønster kan du nå langt. En kjæreste er bare en bonus, og hvis de vil være det, så blir de. Anonymkode: ae40b...82b 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #9 Skrevet 30. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips begge. Jeg synes generelt det er vanskelig å lese folk og vet ikke hvor mye de legger i ting de skriver og slik.:/ Anonymkode: 12cce...949 Du skal se etter handling, ord trenger ikke bety noe som helst hvis det ikke samsvarer med handling. Er en del falske mennesker der ute også, de er i relasjonen kun for egen vinning, du må rett og slett lese mer om hvordan mennesker fungerer. Anonymkode: ae40b...82b 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #10 Skrevet 30. desember 2017 Jeg tror ofte en stor misforståelse er at empatiske mennesker ikke ser ondskap eller feil og mangler hos andre. Men det er feil. De ser dette men har programmert seg til å automatisk være overbærende fordi de i de fleste tilfeller ikke liker konflikt eller det å være slemme eventuelt avvisende. Det er vel nettopp dette som må trenes på; det å bli hardere på egne krav. Anonymkode: 43f56...a38 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #11 Skrevet 30. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tror ofte en stor misforståelse er at empatiske mennesker ikke ser ondskap eller feil og mangler hos andre. Men det er feil. De ser dette men har programmert seg til å automatisk være overbærende fordi de i de fleste tilfeller ikke liker konflikt eller det å være slemme eventuelt avvisende. Det er vel nettopp dette som må trenes på; det å bli hardere på egne krav. Anonymkode: 43f56...a38 ? Jeg er så skeptisk at jeg er kald. Jeg ser ikke sammenhengen mellom spørsmålet og svaret her Anonymkode: 12cce...949
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #12 Skrevet 30. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ? Jeg er så skeptisk at jeg er kald. Jeg ser ikke sammenhengen mellom spørsmålet og svaret her Anonymkode: 12cce...949 Jeg henvendte meg egentlig den som skrev svaret over mitt. Beklager TS. Anonymkode: 43f56...a38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå