AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #1 Skrevet 30. desember 2017 Var på apoteket 15 min før stengetid og trengte en fuktighetskrem snarest i og med at jeg var tom. Fuktighetskremen jeg har brukt (og som er den eneste jeg har funnet hittil som fungerer mot min kroniske hudsykdom) selges ikke lenger i Norge. Spurte derfor en ansatt om de hadde alternativer for denne. Den ansatte (ikke farmasøyt eller apotektekniker) tok frem en krem og sa at denne inneholdt samme virkestoff. Kjøpte denne i god tro og siden huden var så tørr at det flasset av, smurte jeg meg med én gang jeg satte meg inn i bilen. Svidde noe innmari, og ser så at dette ikke er ment til å brukes i ansiktet, og slett ikke er noen fuktighetskrem - som jo var det jeg spurte om et alternativ for. Har det noen hensikt for meg å dra innom apoteket i morgen med kvittering nå som produktet er åpnet? Anonymkode: 37443...0b3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #2 Skrevet 30. desember 2017 Ja, gå innom for å klage, vet ikke om du får ett nytt produkt, men du burde å klage på personen! Anonymkode: f10d6...17c 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #3 Skrevet 30. desember 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var på apoteket 15 min før stengetid og trengte en fuktighetskrem snarest i og med at jeg var tom. Fuktighetskremen jeg har brukt (og som er den eneste jeg har funnet hittil som fungerer mot min kroniske hudsykdom) selges ikke lenger i Norge. Spurte derfor en ansatt om de hadde alternativer for denne. Den ansatte (ikke farmasøyt eller apotektekniker) tok frem en krem og sa at denne inneholdt samme virkestoff. Kjøpte denne i god tro og siden huden var så tørr at det flasset av, smurte jeg meg med én gang jeg satte meg inn i bilen. Svidde noe innmari, og ser så at dette ikke er ment til å brukes i ansiktet, og slett ikke er noen fuktighetskrem - som jo var det jeg spurte om et alternativ for. Har det noen hensikt for meg å dra innom apoteket i morgen med kvittering nå som produktet er åpnet? Anonymkode: 37443...0b3 Blir påstand mot påstand. Du viste du ikke ville få samme krem,men en med samme virkestoff. Da må du regne med reaksjoner,om du er sensitiv. Anonymkode: 707a5...446
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #4 Skrevet 30. desember 2017 Just now, AnonymBruker said: Blir påstand mot påstand. Du viste du ikke ville få samme krem,men en med samme virkestoff. Da må du regne med reaksjoner,om du er sensitiv. Anonymkode: 707a5...446 Har de kundeservice lar de han bytte. Anonymkode: f10d6...17c 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #5 Skrevet 30. desember 2017 Men sa du til den ansatte at dette skule brukes i ansiktet, da? Anonymkode: 6f6d9...079
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #6 Skrevet 30. desember 2017 Eller hva du skulle bruke den for? Anonymkode: 6f6d9...079
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #7 Skrevet 30. desember 2017 Om hudproblemene dine er så store som du beskriver, burde du blitt henvist til hudspesialist av fastlegen din. Å bruke penger på kremer som tilfeldigvis anbefales, kan koste mye penger i lengden. Min erfaring med apotek er at de ansatte gjør så godt de kan utifra den informasjonen jeg gir, men har også blitt rådet å ta problemet med lege for videre utredning. Som nevnt over, vil den anbefalingen du får, komme helt an på den informasjonen du gir. "God fuktighetskrem" er veldig vagt. Stor forskjell på om den skal på kropp, hender eller ansikt. Så du må nok kanskje ta dette på deg selv, og heller bruker tiden din på å få time hos fastlegen. Anonymkode: 5f50b...eeb 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #8 Skrevet 30. desember 2017 Jeg sa jo en fuktighetskrem til ansikt for en med atopisk dermatitt. Det jeg fikk var ikke engang en fuktighetskrem. Gikk innom i dag og fikk pengene tilbake, samt kjøpt et annet produkt etter å ha lest på apotekets nettsider selv. God service, de sa feilen var på deres side. Anonymkode: 37443...0b3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå