Gå til innhold

Hvordan ende et forhold når mannen ikke har empati????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror de fleste som har en mann som ikke evner empati tenker dette.

Er i et forhold med en mann som ikke evner empati å kan derfor ikke gå ut av dette forholdet uten å risikere barna. Tanken har slått meg å bestille time på familievernkontoret å ta valget der om å gå ut av forholdet, men saken er at han lyver mye, å tror at han kan klare å lyve til seg foreldreansvaret til barna og der er grunnen tilat jeg ikke går ut av forholdet. så lenge barna kan få kontakt med meg så har jeg også kontroll hva han sier å gjør.Har lenge hatt ett ønske å gå ut av forholdet men så lenge han ikke evner å føle empati er jeg også redd for at han skal skade meg såpass at jeg ikke kan ta vare på barna, å de vil ha det bedre i et liv der jeg er tilstede å passe på eller hvor de er alene med far.. Er det noen andre som har vært i den situasjonen å kan gi erfaringer?

Anonymkode: 1b615...32e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fagpersoner ser fort om en person mangler empati. Disse vil neppe at han skal være hovedomsorgsperson for barn. Om han derimot lyver og manipulerer for å få det slik han vil, snakker vi om mer enn å mangle empati.

Skrevet

Fagpersoner ser ofte IKKE at en person mangler empati, for slike er ofte veldig flinke til å spille empatiske, og siden de ikke har samvittighet kan de spille med fullstendig urene midler. 

Skaff bevis på hvordan og hvem han egentlig er FØR du går! Opptak /sørg for vitner. Når du går er kampen allerede i gang, og mennesker med samvittighet og empati har lite å stille opp mot en uten dette. 

Da jeg gikk i støttegruppe for kvinner som var utsatt for fysisk og/psykisk vold var det kun de som hadde skaffet beviser før bruddet som vant rettsakene/barnefordelingssakene. En av dem som var utsatt for det verste mistet barna helt til mannen, da hun var nedbrutt etter mange år med vold, og han svært flink til å snakke for seg, og til å fremstå svært seriøs. Han fikk overbevist retten om at hun var psykisk ustabil. Det var jo forsåvidt rett også, men HAN var grunnen til det. 

Uten bevis, og han som fremsto sterk og stabil - en flott mann i statusyrke- mens hun tydelig var nervøs, og gråt mye, så fikk han omsorg. 

• Liker 3
Skrevet

ett menneske sm mangler empati vil alltid lyve og manipulere for å få viljen sin.......om man ikke har levd med et menneske som mangler empati tror jeg aldri man vil forstå egentlig. Han vil alltid overgåt sine egne evner for å få sin vilje, absolutt ingenting står i veien,, han kan ikke sette seg inn i andresin måte å eks føle smerte, så det er en egentlig farlig persen man har med. å han vil bli svart om han ikke får viljen sin

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Trolltunge skrev:

Fagpersoner ser ofte IKKE at en person mangler empati, for slike er ofte veldig flinke til å spille empatiske, og siden de ikke har samvittighet kan de spille med fullstendig urene midler. 

Skaff bevis på hvordan og hvem han egentlig er FØR du går! Opptak /sørg for vitner. Når du går er kampen allerede i gang, og mennesker med samvittighet og empati har lite å stille opp mot en uten dette. 

Da jeg gikk i støttegruppe for kvinner som var utsatt for fysisk og/psykisk vold var det kun de som hadde skaffet beviser før bruddet som vant rettsakene/barnefordelingssakene. En av dem som var utsatt for det verste mistet barna helt til mannen, da hun var nedbrutt etter mange år med vold, og han svært flink til å snakke for seg, og til å fremstå svært seriøs. Han fikk overbevist retten om at hun var psykisk ustabil. Det var jo forsåvidt rett også, men HAN var grunnen til det. 

Uten bevis, og han som fremsto sterk og stabil - en flott mann i statusyrke- mens hun tydelig var nervøs, og gråt mye, så fikk han omsorg. 

det er det som er frykten min. Han vil alltid lyve og jeg har fått så mange anonyme tlf om løgnene som han har spredt ut. kan sette på opptak egentlig når alle er samlet men er så redd at det skal bli brukt mot meg i en sak. hade jeg vist og stolt påat barna ville att det bra os far hadde jeg gitt opp kampen. men om jeg nå går ut av dette forholdet må jeg vite at jeg har 100% samvær om noe skal skje med meg

Skrevet
31 minutter siden, CaramelDevil skrev:

Fagpersoner ser fort om en person mangler empati. Disse vil neppe at han skal være hovedomsorgsperson for barn. Om han derimot lyver og manipulerer for å få det slik han vil, snakker vi om mer enn å mangle empati.

om han lyver og manipulererer så gjør han det for å få sin rett, det betyr ikke at han er egnet. mennesker som mangler empati lyver ofter og det erikke så ofte at fagpersoner ser dette, de møter ofte 2 fremmede i en sak. videre om jeg vinner omsorgen over barna betyr det slettes ikke at vi er trygge. hadde nok valgt å flytte til en ukjent adresse for å skåne barna senere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...