AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #1 Skrevet 29. desember 2017 Mammahjertet blør! Datteren min på 6 år får ikke sove, har grått og grått i dag fordi vannkoppene svir og er vonde. Smører med hvitvask, det lindrer litt sier hun, men er det matmangel kan gjøre? Og noen av de er store og væskefylte, er det et positivt tegn om de sprekker? Eller bør de bare tørke inn? Anonymkode: 27867...89f
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #2 Skrevet 30. desember 2017 Stakkars liten og jeg synes synd på deg også. . Da sønnen min hadde vannkopper brukte jeg en spray fra A-derma Cytelium. Så kjøpte jeg xylocain som jeg smurte på de som klødde mest. Denne skulle være dempende/litt bedøvende. Så ga jeg han paracet, du må ikke gi Ibux. Ellers lette luftige klær. Det var vel et par dager Max det var ille her, vondt å ikke kunne lindre noe mer. De fleste koppene tørker inn, noen sprekker og tørker inn. Det viktigste er å ikke plukke på det. Sønnen min har masse merker etter vannkoppene, regner med at de fleste blir borte/veldig små ettersom han strekker seg. God bedring! Anonymkode: 6afb8...e6a
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #3 Skrevet 30. desember 2017 Min gutt var også veldig plaget, klarte ikke å sove og skrek halve natten. (Han var 2 år.) Ting vi prøvde som hjalp litt var xylocain, zyrtec (i samråd med lege) og potetmel. Prøvde også hvitvask, men merket ingen effekt av det. Anonymkode: 3820f...ca3 1
Ulrikke Skrevet 30. desember 2017 #4 Skrevet 30. desember 2017 Datteren min syntes det hjalp med bakepulver i badevannet. Vet folk sier man kan bruke natron også, men vi brukte bakepulver. Ikke veldig varmt vann, akkurat så lunkent at det ikke er kaldt liksom.... Det hjalp særlig på de "kjøttkakevannkoppene" hun hadde i underlivet....
Ulrikke Skrevet 30. desember 2017 #5 Skrevet 30. desember 2017 Ellers hjalp Aderma-sprayen her også.... Bedre enn hvitvask....
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #6 Skrevet 30. desember 2017 Poxilin.. det anbefaler apotekene het i steden for hvitvask. Når jeg spurte etter hvitvask for noen år siden sa de det var utdatert. Anonymkode: fba63...ba8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #7 Skrevet 30. desember 2017 Barna mine hadde vannkopper for noen år siden. Lillesøster først- uten særlig kløe. Storebror kom etter, og klødde veldig. Sov ikke mye på 2 netter. Kontaktet legen, fikk Valergan mikstur på resept. Skal si gutten sov. Følte jeg hadde dopet han ned😳 Sov tungt hele natten. Beveget seg ikke engang, så jeg «våket» ekstra over han. Gav det 2 netter, så var det verste over. Anonymkode: ff314...d0e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #8 Skrevet 30. desember 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Mammahjertet blør! Datteren min på 6 år får ikke sove, har grått og grått i dag fordi vannkoppene svir og er vonde. Smører med hvitvask, det lindrer litt sier hun, men er det matmangel kan gjøre? Og noen av de er store og væskefylte, er det et positivt tegn om de sprekker? Eller bør de bare tørke inn? Anonymkode: 27867...89f Kontakt enten legevakten nå, eller vaktapotek i morgen når de åpner på telefon. IKKE sprekk vannkoppeblemmer da blir det lettere stygge arr. Derfor er det og viktig å ikke klø på elendigheten. Antihistaminer kan dempe kløen. Men hun må få resept på riktige piller av lege. Anonymkode: aa3c9...8db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå