Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet på piller i mai og i desember kuttet vi ut kondomer og bestemte vi oss for å prøve å bli gravide. Vi har prøvd en uke nå, og selv om jeg vet jeg ikke er gravid (mensen forrige uke, begynte «prøving» etter det), så tenker jeg mye på hva jeg bør spise og ikke. Samme med drikke. 

Ville dere tatt noen glass på nyttårsaften?! Jeg føler en dårlig samvittighet som om jeg skulle vært gravid allerede. Jeg drikker sjeldent ellers, kun ved spesielle anledninger. 

Anonymkode: c34bf...d9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du hadde mensen forrige uke, vil du kanskje ikke ha hatt eggløsning en gang på nyttårsaften.. ville tatt meg noe godt i glasset med god samvittighet :) Hvor lang syklus pleier du å ha? 

Anonymkode: f38d9...da8

Skrevet

Jeg ville tatt det helt med ro og levd som normalt frem til du får positiv test :)

• Liker 1
Skrevet

Kanskje jeg skal ta sjansen da og prøve å glemme dårlig samvittighet ☺️ Jeg vet jo jeg ikke er gravid nå.. 

Jeg har hatt regelmessig og vanlig syklus på 28 dager siden jeg sluttet på pillene, med unntak av Okt-Nov da det gikk ca 40 dager. Nå i desember så gikk det ca 33-34 dager. 

Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol eller tar ibux mellom EL og IKM, ellers lever jeg normalt:)

Anonymkode: f76ad...c8f

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker ikke alkohol eller tar ibux mellom EL og IKM, ellers lever jeg normalt:)

Anonymkode: f76ad...c8f

Takk for svar! Fant ut jeg får det bedre med meg selv om jeg ikke tar noe drikke i morgen og dropper all Ibux ved behov. 

Er Paracet greit? :) 

Skrevet

Paracet er ok.

Hvis du ikke har begynt med folat så anbefales det allerede i prøveperioden.

Anonymkode: ad756...b63

Skrevet

Ble gravid kvelden jeg tok et glass vin jeg..

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar! Fant ut jeg får det bedre med meg selv om jeg ikke tar noe drikke i morgen og dropper all Ibux ved behov. 

Er Paracet greit? :) 

Ibux skal være greit. Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg har mye smerter og legene (spesialistene) jeg snakker med anbefaler Ibux over alle andre smertestillende :)  har fått beskjed om at jeg kan ta det fast hver dag, hvis behovet er der. 

Anonymkode: d4392...277

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Paracet er ok.

Hva er folat? 

Jeg er helt ny på alt som er sv prøving, utenom selve jobben, så all tips og råd tas i mot med stor takknemlighet! 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ibux skal være greit. Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg har mye smerter og legene (spesialistene) jeg snakker med anbefaler Ibux over alle andre smertestillende :)  har fått beskjed om at jeg kan ta det fast hver dag, hvis behovet er der. 

Så bra!! Godt å høre. Det er heldigvis ikke ofte jeg tar noe, men det hender jo ved sterk hodepine. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Paracet er ok.

Nå måtte jeg lese litt på dette og fant en gis artikkel på apotekside. Kjøper dette tirsdag! 

Takk ☺️

AnonymBruker
Skrevet
På 31.12.2017 den 1.45, AnonymBruker skrev:

Ibux er ikke ok. Kan b.la hindre eggløsning. Ta heller paracet. 

Anonymkode: 69b37...4df

AnonymBruker
Skrevet
På 31.12.2017 den 1.45, AnonymBruker skrev:

Ble gravid kvelden jeg tok et glass vin jeg..

Jeg også! Ga opp etter 6 mnd prøving og tok meg noen glass vin. Testet positivt to dager etterpå.

Anonymkode: 96d0c...e4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...