AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #1 Skrevet 29. desember 2017 Jeg fikk nylig en veldig rar opplevelse når jeg var i dagligvarebutikken i Sverige. En ting når jeg er i sånn butikk så er det at det er mange mer produkter enn det man kan erfare i Norge, og dette var en skikkelig stor dagligvarebutikk, derfor brukte jeg ekstra god tid når jeg så meg rundt disk for disk. Men plutselig når jeg var i enden i butikken hvor det blant annet juice og brød, så dukker det opp en vekter, og det var ikke vanskelig å se at det var meg han var ute for å sjekke. Og det var heller ikke vanskelig å forstå at han har sittet å overvåket i kamera. For meg falt handle opplevelsen betraktelig, og jeg kunne ikke annet å late som uten at jeg kunne si noe som helst måten han kom innpå meg. Har noen andre samme opplevelse, og hva sier man til sånne vektere som rett og slett (jeg vil tro mange har ikke vært i militæret) kommer på en sånn måte der dem betrakter deg som en tyv? Anonymkode: 8a7e3...a49
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #2 Skrevet 29. desember 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk nylig en veldig rar opplevelse når jeg var i dagligvarebutikken i Sverige. En ting når jeg er i sånn butikk så er det at det er mange mer produkter enn det man kan erfare i Norge, og dette var en skikkelig stor dagligvarebutikk, derfor brukte jeg ekstra god tid når jeg så meg rundt disk for disk. Men plutselig når jeg var i enden i butikken hvor det blant annet juice og brød, så dukker det opp en vekter, og det var ikke vanskelig å se at det var meg han var ute for å sjekke. Og det var heller ikke vanskelig å forstå at han har sittet å overvåket i kamera. For meg falt handle opplevelsen betraktelig, og jeg kunne ikke annet å late som uten at jeg kunne si noe som helst måten han kom innpå meg. Har noen andre samme opplevelse, og hva sier man til sånne vektere som rett og slett (jeg vil tro mange har ikke vært i militæret) kommer på en sånn måte der dem betrakter deg som en tyv? Anonymkode: 8a7e3...a49 Jaha? Hva gjorde at du konkluderte med det? Hva sa og gjorde vekteren? Meg bekjent, så går vekterne rundt hele tiden i butikkene. Det er dems oppgave å observere og vise seg overfor kunder. Anonymkode: e5b21...49b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #3 Skrevet 29. desember 2017 Den var så avslørende, og måten han kom innpå meg og holdningen, det var liksom så direkte, og jeg forstod vedkommende var ute etter meg, og fordi hvordan han så på meg. Og alle vet at du blir beskuet igjennom kameraer, der vektere har full oversikt over alle som går i butikken. Personlig synes jeg ikke det er hyggelig, også fordi det er personligheter der som ikke har den rette atferden til å være i en sånn posisjon. Det er som regel mennesker som har mislykket karriere i militæret osv, som havner i sånne jobber. Anonymkode: 8a7e3...a49
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 Skjønner at det var ubehagelig for deg, men det må du faktisk bare leve med. Du får legge skylden der den hører hjemme, nemlig hos naskerene. Det er de som gjør at (over)aktive vektere er absolutt nødvendig. Anonymkode: c9bdf...673 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 Han var ikke ute etter deg, med mindre du stjal. Han er ute etter tyver. Så med mindre du hadde lommene fulle, smil og fortsett å bruk goood tid. Anonymkode: 5828a...640 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #6 Skrevet 29. desember 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er som regel mennesker som har mislykket karriere i militæret osv, som havner i sånne jobber. Anonymkode: 8a7e3...a49 Nei. Du må jobbe med holdningene dine ovenfor andre. Slutt å se ned og generaliser, du kjenner ikke han, vet ikke hva han tenker. Jobben hans er å observere kunder. For å passe på både kundene og de ansatte. Han så mest sannsynlig ikke kun på deg, men du la kun merke til at han så deg fordi du ikke ser på andre enn deg selv. Anonymkode: dd893...a66 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå