Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2002 #1 Skrevet 8. august 2002 Noen som har tips? To dager til bryllupet og har ventet på mensen i en uke nå. Det blir festlig med hvit kjole og tampongskifting o.l. For ikke å snakke om bryllupsnatta. Fins det tabletter og er de reseptfrie? Svar mottas med takk! :oops:
MicroMy Skrevet 8. august 2002 #2 Skrevet 8. august 2002 Hei! Tror du må ta kontakt med lege vedr. dette. Vet at det finnes slike piller, men tror de er reseptbelagte. Lykke til!
jbkaarud Skrevet 8. august 2002 #3 Skrevet 8. august 2002 Jeg har prøvd slike piller, og ja, man får dem på resept. PS! Jeg anbefaler dem ikke da disse har/kan ha mange bivirkninger. Hadde jeg visst det da jeg tok dem, hadde jeg aldri tatt dem. Vær sikker på at du vet hva du putter i deg disse pillene før du evt. tar dem og vær forbedredt på den verste blødningen du kan tenke deg når du er ferdig med pillene. Hvis dette havner midt i bryllupsferien, så spørs det om det tross alt ikke er bedre å ha normal mens i bryllupet. Egentlig ikke meningen å skremme her, men legen min fortalte ikke noe om dette til meg. :-?
Sannasol Skrevet 8. august 2002 #4 Skrevet 8. august 2002 Hei! Ingen hyggelig situasjon dette nei. Bruker du p-piller til vanlig? Isåfall går det jo an å utsette mensen med disse. Men det er kanskje forsent? Likeledes spørs det hvilken type. Jeg bruker monofase-piller, og når jeg tar de hele tiden, slipper jeg alltid mensen. Kjempegreit. Pillene mine heter Yasmin.
Tvilling76 Skrevet 8. august 2002 #5 Skrevet 8. august 2002 Pillene du er ute etter Primelutter. Disse er reseptbelagte, men det er ikke noe problem å ringe en lege og be dem ringe over en resept til nærmeste apotek. Dersom du bruker p-piller, fortsetter du bare på et nytt brett (ta KUN de gule pillene - de du tar uken før mensen). Mensen bør ikke utsettes i mer enn 10 dager (det er det Primeluttene gjør). Dersom du ønsker å utsette den lenger, vil jeg anbefale deg p-sprøyten (gjelder i 3 mnd av gangen) Nå er dette sikkert forsent i og med at mensen allerede har uteblitt 1 uke (sikkert pga stress og nerver i forbindelse med bryllupet)
September-Maja Skrevet 8. august 2002 #6 Skrevet 8. august 2002 Jeg gifter meg om drøyt fire uker og driver og utsetter mensen nå. Jeg tar utsettelsen en mnd på forskudd for jeg kan bli litt grinete og irritabel av å gjøre det. Heldigvis så så jeg det tidlig at mensen kom til å kræsje med bryllupsreisen. Så da utsetter jeg den i to uker nå og så kommer den jo da også to uker senere neste gang. Skulle egentlig ha mensen mandag etter bryllupet, men det er litt dumt da vi reiser på bryllupsreise på tirsdagen. Utsetter med Trinordiol p-piller.
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2002 #7 Skrevet 8. august 2002 Du er nok for sent ute Vil IKKE anbefale deg å prøve å gjøre noe med det nå, hverken med p-piller eller Primolut. Det blir fort bare mer tull ! Selv forskjøv jeg mensen over 3 måneder i forveien fordi jeg så det kom til å komme akkurat i bryllupshelgen. Jeg bruker p-pillen Microgynon. Det gikk helt fint, men jeg anbefaler å forskyve syklusen i god tid hvis man skal gjøre det, både med p-piller og Primolut, både for å unngå bivirkninger og sånn at kroppen rekker å stabilisere seg igjen. Det er jo litt synd for deg, men det er vel ikke verdens største katastrofe ? Trøst deg med at de fleste bare sovner på bryllupsnatten uansett og gled deg heller til bryllupet !!! :D
Gjest gjest høst Skrevet 9. august 2002 #8 Skrevet 9. august 2002 Er dere sikkert på at neste mens også blir forskyvet eller kommer den til vanlig tid med bruk av Primolut. Altså når man har utsatt den kommer den da 28 dager fra man får den eller kommer den til "normal" tid måneden etter. Hvis dere skjønner.
Tvilling76 Skrevet 9. august 2002 #9 Skrevet 9. august 2002 Primolut gjør ikke så menstruasjonen uteblir, men forskyves. Det betyr at når du er ferdig med å ta pillene, kommer menstruasjonen raskt etterpå. Den forskyves ikke en hel mnd, men i maks 10 dager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå