AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #1 Skrevet 29. desember 2017 Vi skal pusse opp og dermed gjøre om litt på garderobeløsningene vi har i huset. På soverommet til mannen og meg har vi nå en gammel garderobe med vanlige, hengslede dører. Denne er ca 60cm dyp og tar mye av plassen i rommet, selv med dørene lukket. Jeg ser på IKEA at de har skyvedørsgarderober som er 35 cm dype (pluss noen cm pga dørene), men så lurer jeg på om det blir veldig upraktisk med så grunn garderobe? Noen som har erfaringer med det? Et alternativ er at vi gjør om en bod til walk-in-closet for klærne våre, og bruker en eventuell 35cm dyp garderobe på soverommet til å oppbevare støvsuger, strykebrett, tørkestativ osv. Det hadde frigjort en del plass på soverommet og gitt det en romsligere følelse, enn om vi erstatter den gamle garderoben med en ny som er like dyp. Tar gjerne i mot innspill Anonymkode: 9279c...7f7
Hanne67 Skrevet 29. desember 2017 #2 Skrevet 29. desember 2017 Til å henge opp klær på kleshengere blir den nok for grunn og upraktisk. Om det kun er skuffer eller hyller så går det greit.
Måndagsbarn Skrevet 29. desember 2017 #3 Skrevet 29. desember 2017 35-37 cm blir ca 40 med dørene, og det passer kjempefint til f.eks en litt smal gang der du vil ha plass til yttertøy samt mindre rom slik du beskriver. Jeg er selv i prosess med å finne og kjøpe skyvedørsgarderober til et ganske lite hus, og har også gått for 37 cm (det var det de jeg fant på IKEA bl.a var før dører/skinner som gjør at de blir ca 40). Ta en tur på IKEA og se på dem, er mitt råd! 2
MorTil2 Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 Jeg tenker at Ikea sine 35 cm dype garderobeskap er velegnet f eks i en entre. Har selv tenkt meg en slik i mitt inngangsparti. Men på et soverom, tenker jeg at de er for grunne til oppbevaring av alle klær man vanligvis har i et skap. Syns walk-in-closet løsningen høres både mer praktisk og romslig ut. Ikke glem at det også går an å feste opp skap på veggen oppunder taket til oppbevaring av klær som ikke brukes hele tiden, f eks vinterklær. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 13 minutter siden, AnonymBruker said: Vi skal pusse opp og dermed gjøre om litt på garderobeløsningene vi har i huset. På soverommet til mannen og meg har vi nå en gammel garderobe med vanlige, hengslede dører. Denne er ca 60cm dyp og tar mye av plassen i rommet, selv med dørene lukket. Jeg ser på IKEA at de har skyvedørsgarderober som er 35 cm dype (pluss noen cm pga dørene), men så lurer jeg på om det blir veldig upraktisk med så grunn garderobe? Noen som har erfaringer med det? Et alternativ er at vi gjør om en bod til walk-in-closet for klærne våre, og bruker en eventuell 35cm dyp garderobe på soverommet til å oppbevare støvsuger, strykebrett, tørkestativ osv. Det hadde frigjort en del plass på soverommet og gitt det en romsligere følelse, enn om vi erstatter den gamle garderoben med en ny som er like dyp. Tar gjerne i mot innspill Anonymkode: 9279c...7f7 Vi har pax i begge dybder på soverommet vårt. 35 cm dybde passer veldig bra for klær som brettes og ligger på hyller, men er ikke dypt nok for klær som henger på henger. Anonymkode: d3297...db0 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #6 Skrevet 29. desember 2017 Takk for svar! Vi pusser opp en bod i kjelleren også, så vinterklær kommer vi til å oppbevare der når de ikke er i bruk. Men oppe vil jeg gjerne ha plass til støvsuger, tørkestativ, strykebrett osv. Det frister veldig å bare bruke boden til walk-in-closet og dette skapet til slike ting. Men hvordan er det å ha sengeklær i et skap med dypde på 35cm tro? Det tar jo litt plass, blir det kanskje bare plass til ett sett sengeklær per hylle/kurv? TS Anonymkode: 9279c...7f7
Cavia Skrevet 29. desember 2017 #7 Skrevet 29. desember 2017 Jeg har et pax-skap med dybde 35 cm. Det blir ganske begrenset plass i forhold til mitt andre på 60cm. Jeg bruker det bare til treningsklær nå, fordi de er som regel tynnere. Jeg har skuffer i min, og litt plass går jo bort til kanter osv på skuff. Når det gjelder henger har jeg en utdragbar en fordi kleshengere er for brede til å gå inn normale veien. Men det er ikke som om jeg angrer på å ha kjøpt det, fordi det kunne ikke ha tatt noe større plass i dybde og nå har jeg et fint lite skap til treningsklær Personlig ville jeg ikke valgt det il f.eks gensere, sengetøy eller jakker med mindre jeg absolutt måtte. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #8 Skrevet 29. desember 2017 Nå har jeg sett litt på løsninger til et eventuelt walk-in-closet. Boden vi kan gjøre om er 190 x 180cm, ikke så stor med andre ord. Hvis vi skal ha u-formet oppbevaringsplass med hyller som er 50cm dype vil vi ha ca 90cm mellom innredningen på de to sideveggene, hvor det vil være skuffer. Vil dette bli for smalt, eller går det greit? Rommet skal bare brukes som et klesskap, ikke omkledningsrom. Anonymkode: 9279c...7f7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #9 Skrevet 31. desember 2017 35 er optimalt for hyller og skuffer. Det er jo enkelt å finne ut av: brett en vanlig genser og mål. Under 35 cm. Dere skal ikke (under noen omstendigheter) bygge 50 cm hyller. Det er bare tull. Dere bygger 30 cm hyller og 50 cm heng. Anonymkode: 603a1...36b 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #10 Skrevet 31. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: 35 er optimalt for hyller og skuffer. Det er jo enkelt å finne ut av: brett en vanlig genser og mål. Under 35 cm. Dere skal ikke (under noen omstendigheter) bygge 50 cm hyller. Det er bare tull. Dere bygger 30 cm hyller og 50 cm heng. Anonymkode: 603a1...36b Jeg har 50cm dype skuffer nå, synes det er praktisk, for da får jeg to rader med klær i én skuff. Men vil vi ha bedre plass på soverommet må vi ha kun 30 - derav løsningen om å flytte klærne til en walk-in hvor vi kan ha 50cm dybde, med plass til både skuffer og heng. Anonymkode: 9279c...7f7
Fju Skrevet 2. januar 2018 #11 Skrevet 2. januar 2018 På 29.12.2017 den 22.05, Cavia skrev: Jeg har et pax-skap med dybde 35 cm. Det blir ganske begrenset plass i forhold til mitt andre på 60cm. Jeg bruker det bare til treningsklær nå, fordi de er som regel tynnere. Jeg har skuffer i min, og litt plass går jo bort til kanter osv på skuff. Når det gjelder henger har jeg en utdragbar en fordi kleshengere er for brede til å gå inn normale veien. Finnes det utdragbare hengere i Pax-løsningen?
Fju Skrevet 2. januar 2018 #12 Skrevet 2. januar 2018 Akkurat nå, Fju skrev: Finnes det utdragbare hengere i Pax-løsningen? Stativ til hengere mente jeg.
Cavia Skrevet 2. januar 2018 #13 Skrevet 2. januar 2018 26 minutter siden, Fju skrev: Stativ til hengere mente jeg. Ja, jeg har en sånn http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50256970/ Finnes også dobbel. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20256900/ 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #14 Skrevet 2. januar 2018 På 29.12.2017 den 21.24, AnonymBruker skrev: Vi skal pusse opp og dermed gjøre om litt på garderobeløsningene vi har i huset. På soverommet til mannen og meg har vi nå en gammel garderobe med vanlige, hengslede dører. Denne er ca 60cm dyp og tar mye av plassen i rommet, selv med dørene lukket. Jeg ser på IKEA at de har skyvedørsgarderober som er 35 cm dype (pluss noen cm pga dørene), men så lurer jeg på om det blir veldig upraktisk med så grunn garderobe? Noen som har erfaringer med det? Et alternativ er at vi gjør om en bod til walk-in-closet for klærne våre, og bruker en eventuell 35cm dyp garderobe på soverommet til å oppbevare støvsuger, strykebrett, tørkestativ osv. Det hadde frigjort en del plass på soverommet og gitt det en romsligere følelse, enn om vi erstatter den gamle garderoben med en ny som er like dyp. Tar gjerne i mot innspill Anonymkode: 9279c...7f7 Gå heller til coop obs eller garderobemannen og bestill elfa eller andre skyvedørsgarderober. Da setter du skinne i tak og gulv til skyvedørene og kan selv velge hvor dype eller grunde skal du vil ha. Ser du at dybden på skapene er feil, kan du enkelt skru skinnene i tak og gulv ut eller inn. Vær dog obs på at om skrur skinnene nærmere veggen så får du stygge merker i gulv og tak. Skrur du derimot ut, så skjuler du gamle skruehull inne bak skyvedørene. Anonymkode: c17c6...d24
Fju Skrevet 2. januar 2018 #15 Skrevet 2. januar 2018 8 minutter siden, Cavia skrev: Ja, jeg har en sånn http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50256970/ Finnes også dobbel. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20256900/ Herregud, jeg har klødd meg i hodet og googlet "shallow closet solutions" og vurdert å bestille fra utlandet. Og så har de hatt det på IKEA hele tiden. Takk:D 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå