AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #1 Skrevet 29. desember 2017 Jeg har spesielt en venninne som er ekstrem når det kommer til drikkepress. Hun er veldig opptatt av at man er "kjedelig" dersom man ikke drikker. Det stopper riktignok ikke der - unnskyldninger blir heller ikke godtatt. Hun skal alltid vurdere om unnskyldningen er "gyldig". Dersom man sier man er/har vært syk, er sliten, jobber dagen etter osv. så er ikke dette "aksepterte" unnskyldninger. Hun drikker nemlig selv før jobb, når hun er syk osv., og derfor mener hun at andre også bør klare dette. Hun klarer heller ikke respektere at andre mennesker har andre drikkevaner enn henne selv. Hun er mye ute på byen for å drikke, og det er helt greit, men hun klarer ikke å respektere at andre ikke ønsker å vie hver helg til alkohol og fest. Har prøvd å si ifra om dette, men hun hevder selv at hun ikke bryr seg om andre som er tilstede drikker (til tross for at man alltid får høre hvor kjip man er dersom man ikke gjør det osv.). Lurer på hva i all verden man kan gjøre med dette? Det er heller ikke mulig å bare komme uten alkohol, uten at det blir et nummer ut av det. Anonymkode: 09ab1...f7b
Måbarefåsiat... Skrevet 29. desember 2017 #2 Skrevet 29. desember 2017 Hadde ikke orket å omgåes et slikt menneske. 24
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #3 Skrevet 29. desember 2017 Lite respektløst. Du må bære konsekvent. Det er bare å si nei takk. Uten forklaringer og unnskyldninger. Et nei,er et nei. Anonymkode: 18d0f...d01 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 Er hun voksen? Høres ut som hun er 14. Det er ikke mye du kan gjøre. Du får bare håpe hun slutter å klage etterhvert. Anonymkode: 3d010...f4a 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 Overse det. Det har jeg gjort i 20 år og det går helt fint. Jeg har det artig uansett, og er ofte senere i seng enn mange av de som drikker. Til de som er mest ivrig på at jeg mååååå drikke, svarer jeg som regel at «jeg respekterer at du ønsker å drikke, så da tenker jeg det er fint om du også respekterer mitt valg» Anonymkode: 07e21...5c9 4
Gjest GoldenLioness Skrevet 29. desember 2017 #6 Skrevet 29. desember 2017 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har spesielt en venninne som er ekstrem når det kommer til drikkepress. Hun er veldig opptatt av at man er "kjedelig" dersom man ikke drikker. Det stopper riktignok ikke der - unnskyldninger blir heller ikke godtatt. Hun skal alltid vurdere om unnskyldningen er "gyldig". Dersom man sier man er/har vært syk, er sliten, jobber dagen etter osv. så er ikke dette "aksepterte" unnskyldninger. Hun drikker nemlig selv før jobb, når hun er syk osv., og derfor mener hun at andre også bør klare dette. Hun klarer heller ikke respektere at andre mennesker har andre drikkevaner enn henne selv. Hun er mye ute på byen for å drikke, og det er helt greit, men hun klarer ikke å respektere at andre ikke ønsker å vie hver helg til alkohol og fest. Har prøvd å si ifra om dette, men hun hevder selv at hun ikke bryr seg om andre som er tilstede drikker (til tross for at man alltid får høre hvor kjip man er dersom man ikke gjør det osv.). Lurer på hva i all verden man kan gjøre med dette? Det er heller ikke mulig å bare komme uten alkohol, uten at det blir et nummer ut av det. Anonymkode: 09ab1...f7b Enten så slutter du å henge med henne ellers så sier du ifra rett frem uten filter. Hør her; jeg er ikke avhengig av å drikke for å kose meg. At du tydeligvis har problemer med det og drikker så mye som du gjør så burde du kanskje vurdere å ta en alkoholiker test for jeg synes ditt syn på alkohol, mengdene og hyppigheten du drikker på er et tegn på st du kanskje har et problem. Men jeg skal ikke legge meg opp i det så setter pris på at du ikke legger deg opp i om jeg drikker eller ikke. Det burde stoppe kjeften hennes. Kanskje vennskapet. Men det er kanskje til det beste? Endret 29. desember 2017 av GoldenLioness
kimchi wasabi Skrevet 29. desember 2017 #7 Skrevet 29. desember 2017 Jeg har kjent sånne folk, og jeg bare kutter dem ut. Hvis du ikke vil det, så bare sier du rett fram nei og trenger ikke å gi en grunn. Vil du ikke så vil du ikke, og det må hun respektere. 1
Rumle Skrevet 29. desember 2017 #8 Skrevet 29. desember 2017 Enig med flere over her, her er det bare å være krystallklar på at du ikke er interessert. Og det er mer enn nok grunn, ikke bli lurt inn av argumentasjonen hennes. Tar hun ikke meldingen da så er vel ikke det vennskapet noe å satse videre på?
Salka Skrevet 29. desember 2017 #9 Skrevet 29. desember 2017 Jeg hadde ikke giddet det vennskapet der. Og hun burde seriøst ringe AA. 3
Gjest Catalina Culès Skrevet 29. desember 2017 #10 Skrevet 29. desember 2017 Hvorfor gidder du!? kutt henne ut.
Gjest Eltele Skrevet 30. desember 2017 #11 Skrevet 30. desember 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er hun voksen? Høres ut som hun er 14. Det er ikke mye du kan gjøre. Du får bare håpe hun slutter å klage etterhvert. Anonymkode: 3d010...f4a Det syns jeg også. Litt sånn: den som ikke er med og drikker er ikke kule nok for henne. Så ja, er venninnen din fjortiss Ts?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #12 Skrevet 30. desember 2017 det er helt sikkert en sykdomsart og personlighetsforstyrrelse som du er berørt av ved din venninne, dermed kommer du under hennes tyngdekraft og personlighet uten at du klarer å forsvare deg til å si hva din mening er til henne. Anonymkode: 3035a...6ad
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #13 Skrevet 30. desember 2017 Kutt henne ut! Jeg hadde ikke gidde å være med slike på fest. Må være fullt akseptabelt å si nei til å drikke. Anonymkode: f380f...eaf
Aurora** Skrevet 30. desember 2017 #14 Skrevet 30. desember 2017 Orker ikke å henge med folk som fortsatt må fly på byen hver helg (slik jeg gjorde da jeg var 18-20)og som maser på meg. Jeg gidder ikke å bli kalt for kjedelig bare fordi jeg ikke er på fylla hele tiden. Har lagt fylla på hylla og synes ikke det er noe gøy lengere. Det nå andre respektere. Hvis ikke kuttter jeg de ut 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #15 Skrevet 30. desember 2017 Jeg tror din venninne er på god veg til å bli alkoholiker og dra andre med seg i fallet. Anonymkode: 9ed18...511
Gjest Blondie65 Skrevet 30. desember 2017 #16 Skrevet 30. desember 2017 Jeg ville fortalt venninnen at du forventer at alle dine venner - inkludert henne - respekterer deg. Det betyr at dine valg som gjelder deg selv blir respektert uten noen videre diskusjoner og uten å bli kalt kjedelig, festbrems osv. Hvis hun ikke kan respektere dette i praksis så hadde jeg ikke giddet å være mer med henne. Forøvrig er det å drikke før man går på jobb et VELDIG dårlig tegn.
Nyttig Skrevet 30. desember 2017 #17 Skrevet 30. desember 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har spesielt en venninne som er ekstrem når det kommer til drikkepress. Hun er veldig opptatt av at man er "kjedelig" dersom man ikke drikker. Det stopper riktignok ikke der - unnskyldninger blir heller ikke godtatt. Hun skal alltid vurdere om unnskyldningen er "gyldig". Dersom man sier man er/har vært syk, er sliten, jobber dagen etter osv. så er ikke dette "aksepterte" unnskyldninger. Hun drikker nemlig selv før jobb, når hun er syk osv., og derfor mener hun at andre også bør klare dette. Hun klarer heller ikke respektere at andre mennesker har andre drikkevaner enn henne selv. Hun er mye ute på byen for å drikke, og det er helt greit, men hun klarer ikke å respektere at andre ikke ønsker å vie hver helg til alkohol og fest. Har prøvd å si ifra om dette, men hun hevder selv at hun ikke bryr seg om andre som er tilstede drikker (til tross for at man alltid får høre hvor kjip man er dersom man ikke gjør det osv.). Lurer på hva i all verden man kan gjøre med dette? Det er heller ikke mulig å bare komme uten alkohol, uten at det blir et nummer ut av det. Anonymkode: 09ab1...f7b Lurer mere på hva du skal med denne venninnen? Dere passer åpenbart ikke sammen, kutt henne ut! Hvor gammel er hun?
Gjøksuppe Skrevet 30. desember 2017 #18 Skrevet 30. desember 2017 Høres ut som om hun prøver å rettferdiggjøre og normalisere sine alkoholproblemer, hjelp henne å søke hjelp.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #19 Skrevet 30. desember 2017 På god vei til å bli alkoholiker hun der. Samme skjedde med en tidligere venninne jeg har kuttet ut. Hun var alltid en partyløve som festet hver helg, men nå er hun blitt helt alkis. Drikker hver dag og har ingen venner som orker mer. Hun er ikke interessert i hjelp. Mener på hun ikke har et problem Anonymkode: 282ce...7f2
herremann Skrevet 30. desember 2017 #20 Skrevet 30. desember 2017 15 hours ago, AnonymBruker said: Hun drikker nemlig selv før jobb, når hun er syk osv. Anonymkode: 09ab1...f7b Alkoholiker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå