Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yndlingsdongeribuksa mi er så og si utslitt på innsiden av lårene, i den "øverste" delen opp mot skrittet og litt bakover (ikke så langt bak at det synes). :( Den er rett og slett tynnslitt i det området, mens resten av buksa er i finfin stand.

Er det noe som kan gjøres i det hele tatt, enten selv eller av en skredder, eller er den bare å kaste? Klarer ikke å finne samme modell noe sted, så jeg blir superglad hvis noen har noen gode råd å komme med!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sy på en lapp på innsiden med symaskin. Også syr du masse frem og tilbake over der hvor det er tynnslitt, så burte det holde. Min yndligsbukse er lappet på den måten! Så lenge det er mellom bena synes det ikke hvis du ikke sitter og spriker, da.

Skrevet

Ville det være lurt å få en skredder til å gjøre det slik at det blir seende noenlunde pent ut? Jeg er ikke såå flink med slike ting... Vet noen hva det ville kostet?

Skal prøve å ikke skreve så masse... :ler:

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye det vil koste, men jeg tror det lønner seg å gjøre det selv. Jeg er ikke noe god med symaskin, men klarte det helt selv (med litt hjelp til å tre tråden av mamma). Hvis du øver deg litt på en lapp først tror jeg du klarer det! Det er bare å sy frem og tilbake altså.

Skrevet

Kanskje jeg ska spørre mamman min ja - se det var en god ide... Billigere er det også (gratis, faktisk) :sjarmor:

Skrevet

Har selv gjort som Champagne foreslår, og det funker finfint. Men sy sikksakksøm med relativt tette sting, det blir litt mer hold i det da.

Skrevet

Det skal jeg prøve, håper det blir bra :hoppe: Tusen takk for gode råd :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Og husk at det er mye lettere å gjøre det FØR det går hull! Derfor: Stikk og sy!

Dessuten: Sy også litt utenfor det mest tynnslitte hullet. Ellers vil bare slitasjen forflytte seg og du risikerer at buksa revner utenfor der du har sydd.

Det er litt plundrete å få til å sy akkurat i skrittet, men med litt lirking går det bra. Jeg pleier å sy fast lappen med rettsøm langs kanten av lappen først sånn at den henger fast før jeg begynner å sy sikk-sakk.

Skrevet
Og husk at det er mye lettere å gjøre det FØR det går hull! Derfor: Stikk og sy!  

*Kremt* Oops... :oops:

Skrevet

Men akkurat i skrittet tror jeg det er ganske bra, det er litt lenger ned og litt lenger bak det er verst.

Gjest Anonymous
Skrevet

*Kremt* Oops... :oops:

Hehe... :ler:

Har du sydd enda? :fy: :wink:

Skrevet

Nei, jeg har ikke sydd enda, men jeg har ikke tenkt å bruke den mer før jeg gjør det heller, da :) Skal hjem til mamma og symaskin neste helg (har ikke symaskin selv), så jeg skal få gjort det da :Nikke:

Skrevet
Jeg pleier å sy fast lappen med rettsøm langs kanten av lappen først sånn at den henger fast før jeg begynner å sy sikk-sakk.

Akkurat det jeg gjør også. :tommelsmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...