AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #1 Skrevet 29. desember 2017 Skal i selskap på nyttårsaften og aner ikke hva "strømpebukse-reglen" er - hehe ! Skal ha svart kjole og svarte sko, hvilken farge på strømpebukser bør jeg da ha ? Anonymkode: b5900...5a7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #2 Skrevet 29. desember 2017 Jeg bruker alltid å bruke svart/mørk strømpebukse om skoene er mørke, og beige om skoene er lyse. Det gjør at bena ser lenger ut. Det kommer litt an på kjolen og tilbehøret, for svart/mørk strømpebukse kan fort bli alt for mørkt om det ikke passer til. Likevel er jeg ikke noe glad i å bruke lys strømpebukse om vinteren, og hadde nok gått for en i grått. Anonymkode: b29f1...09b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #3 Skrevet 29. desember 2017 Alltid svarte strømper, eller ingen strømper. Anonymkode: ec44d...531 2
Kontormus Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 Nearly Black eller 15 den sorte. Hvis kjolen er enkel og uten pynt (samme med skoene) er det fint med bittelitt møster i strømpene. Slike finner du ikke i dagligvaren, men hos spesialbutikk eller klesbutikk med litt utvalg 3
Gjest Dorey Skrevet 29. desember 2017 #7 Skrevet 29. desember 2017 Man skal bruke sorte strømper, eller ingen strømper. Beige strømper får bena til å se ut som dukkeben. Ikke pent.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #8 Skrevet 29. desember 2017 Kommer an på hvilke farger du ellers skal ha til, men på nyttårsaften ville jeg nok valgt strømpebukse i gull eller sølv. Ikke kle deg som en kjerring med sort strømpebukse. Anonymkode: dfc7c...430 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #9 Skrevet 29. desember 2017 4 timer siden, Dorey skrev: Man skal bruke sorte strømper, eller ingen strømper. Beige strømper får bena til å se ut som dukkeben. Ikke pent. Det gjør det absolutt ikke hvis man velger en tynn strømpebukse i riktig nøyanse. Anonymkode: b29f1...09b 6
Dr. A. Kula Skrevet 29. desember 2017 #10 Skrevet 29. desember 2017 Strømpene/strømpebukser kan fint være i andre farger enn nevnt over. Har du feks et rødt (gjerne bredt) belte, blir det bare lekkert om strømpene matcher beltet. Supplert med rød veske/clutch(?) og rødt perlekjede, blir det smashing. Alternativt til helfargete bein, kan du bruke bekledning med søm i kontrastfarge, helst der denne er brukt i aksessorier som nevnt. Mønstret bekledning er også et fint avbrekk, enten du går for et forsiktig mønster ved anklene, helblonde eller netting. Men ikke alle synes dette er like fint. Velger du å gå for netting, bør maskene ikke være for store, da noen litt for lett assosierer dette med upassende. Lykke til. 5
Perelandra Skrevet 29. desember 2017 #11 Skrevet 29. desember 2017 4 timer siden, Dorey skrev: Man skal bruke sorte strømper, eller ingen strømper. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Alltid svarte strømper, eller ingen strømper. Anonymkode: ec44d...531 Nei nei, naturen er full av farger som er til for å brukes og nytes! Tror jeg ville gått for burgunder, mørk lilla eller flaskegrønn dersom jeg var deg TS. 6
Perelandra Skrevet 30. desember 2017 #12 Skrevet 30. desember 2017 Strømpebukse i en dyp rødfarge som du matcher med leppestift og neglelakk i samme farge tror jeg blir flott! Ellers støtter jeg også forslaget til @Dr. A. Kula 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #13 Skrevet 30. desember 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på hvilke farger du ellers skal ha til, men på nyttårsaften ville jeg nok valgt strømpebukse i gull eller sølv. Ikke kle deg som en kjerring med sort strømpebukse. Anonymkode: dfc7c...430 Er det bedre å se ut som en er 4 år? Eller se ut som en fugl (ref. røde strømper)? Anonymkode: 7ed65...61d 2
Leo Skrevet 30. desember 2017 #14 Skrevet 30. desember 2017 (endret) Røde strømper er bare NEI. Spesielt etter å ha sett flyvertinnene hos Austrian Airlines... Endret 30. desember 2017 av Leo
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #15 Skrevet 30. desember 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal i selskap på nyttårsaften og aner ikke hva "strømpebukse-reglen" er - hehe ! Skal ha svart kjole og svarte sko, hvilken farge på strømpebukser bør jeg da ha ? Anonymkode: b5900...5a7 Det går helt fint å bruke en hudfarget strømpebukse til det antrekket. Vil tro det og går fint med tynne nesten svarte også, eller grå/brun. Cubus har en som heter Smog, den bruker jeg mye er veldig fornøyd. Men KG tillater ikke annet svart, og det skal helst være tett Men her var det ikke så ille denne gangen. Anonymkode: a5bbb...6e9 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #16 Skrevet 30. desember 2017 Svart svart svart minner meg om begravelse. Bruk hudfargede... Anonymkode: 19e07...b29 2
Gjest Blondie65 Skrevet 30. desember 2017 #17 Skrevet 30. desember 2017 (endret) Her er smaken forskjellig ser man. Jeg hiver inn mine 0,02 kroner også: Jeg oppfatter tynne nude eller brune strømper som hudfarget. Dette går fint til dette antrekket hvis du har ben til det. Sorte tynne strømper med mønster vil også være pent. Til en festkjole for nyttårsaften synes jeg derimot ikke andre farger har noe for seg. Verken matche beltet eller sølv eller gull. Dette er riktignok min smak. Dersom du ikke har ben til de tynneste strømpebuksene er det sorte strømpebukser som gjelder. Dette fordi de skjuler f.eks. åreknuter samtidig som de forlenger bena. Når det gjelder Austrian Airlines synes jeg faktisk at når det er så gjennomført som her med rødt fra topp til tå så blir det kult. Endret 30. desember 2017 av Blondie65
Stina234 Skrevet 30. desember 2017 #18 Skrevet 30. desember 2017 Jeg ville nok bruke sorte strømpebukser. For å bryte opp fargen ville jeg valgt en gull eller sølv veske og gjerne et belte.
tirben Skrevet 30. desember 2017 #19 Skrevet 30. desember 2017 Aldri annen farge enn sort eller nude til festantrekk på voksen. Spørs på kjolen om du kan bruke nude. Hvis kjolen har lange ermer og ellers ikke er for utringet, kan du ha nude. Dersom kjolen er utringet og du viser armer, bør du gå for sorte. Synes forøvrig at et helsort antrekk kan være veldig stilig. Pynt med smykker .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå